Foreldrene mine har PH turbin 16" på sin eNiro 2020
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: storeulv på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 12:29Vi får høre når vi er innom service neste gang. Kunne tenkt meg å hatt 20C og eco modus som standard, synes Kia, Nissan og Tesla er langt bedre der mtp å lagre ulike preferanser. Skal det være mulig å oppdatere software? Får bare at lisenser etc er utgått, software fra tidlig 2016.
Temp er alltid 22 når man starter bilen. Dette kan omkodes av verksted, det står det vel i andre innlegg her inne at noen har fått gjort.
Kjenner ikke til om det er noen kobling mellom AC og varmepumpen, men det er en sikker oppskrift på å få fuktighet i bilen og innvendig dugg på rutene om man kjører mye med AC avslått.
Har aldri tenkt tanken på å endre noe i bagasjerommet. eGolfen er vår #2-bil og kjører kun i nærområdet
Sitat fra: Sitrob på tirsdag 27. oktober 2020, klokken 17:10Ville anbefalt å sjekke ut nettbil. Null forpliktelser, men du kan potensielt få en veldig bra pris. Om de gir ca samme eller bedre enn innbytte, gå for dem så slipper du evt fratrekk for tilstand om de skulle finne noe pirk
Hei! Har lest diverse innbyttetårder på forumet, og her er mine spørsmål knyttet til det. Ba om innbyttetilbud på min 2014 mod Volvo V60 D2. Ble (positivt) overrasket over innbytteestimatet jeg fikk på mail, og tenker at prisen er for god i forhold til hva tilsvarende ligger for på finn. Nesten for godt til å være sant.
Slik jeg har forstått denne prosessen så må jeg legge inn bestilling av ny bil for å godta dette tilbudet. Deretter har jeg Volvo'n frem til levering av ny bil. Først etter bytte til ny bil gjør oppkjøper en tilstandsrapport og kan sette endelig pris. Er dette riktig? For min del er jo innbytteprisen en forutsetning for om det blir kjøp eller ikke. Synes det er skummelt å skal godta nå, for så at prisen ender opp på noe helt annet til slutt.
Frykten min her er at oppkjøper har fratrekk på alt mulig, eksempelvis små riper man kan forvente på en bruktbil. Bilen er slik jeg ser det i god stand, både kosmetisk og teknisk, selvfølgelig en ripe her og der, men ingen svære greier. Fulgt alle servicer og garantitiden er akkurat utløpt.
Selv har jeg mulighet til å levere bilen allerede i morgen så oppkjøper kan gi endelig pris og beholde bilen omså, men det er kanskje ikke slik de opererer? Noen som har levert fra seg bil og fått endelig pris før ny bil er klar for levering? Blir betenkt når innbyttepris er såpass høyt, mye høyere enn hos Volvo forhandler for eksempel.
Sitat fra: Handyman på mandag 26. oktober 2020, klokken 10:01Trodde den hadde det slik S og X har, men ikke sjekka så nøye.Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 26. oktober 2020, klokken 09:32Model Y har vel ikke slikt trekk? TM3 har derfor uansett betydlig mindre volum å varme opp.
Model Y har betydelig større areal å varme opp, kommer og litt an på om man har på trekket over bagasjerom eller ikke......
Sitat fra: Dieselgubben på mandag 26. oktober 2020, klokken 08:31Model Y har betydelig større areal å varme opp, kommer og litt an på om man har på trekket over bagasjerom eller ikke, men tipper forbedringa på TM3 kan bli minst like stor om ikke større. Dog vil størst mulig utbytte av VP forutsette at man forvarmer bilen så VP har mer å hente varme fra. Gevinsten på langtur og spesielt ved SC vil nok være betydelig høyere enn på korte turer med lite\ingen forvarming.
Begynner å komme data om hvor effektiv varmepumpen i TMY er. En canadisk test (ca 100 km, amatørtest men gir en grei pekepinn) viser at i -8 hadde en TMY 2 prosent lavere forbruk enn en TM3 LR awd uten varmepumpe. Så en bil som er 8-9 mindre effektiv etter wltp ble 2 prosent bedre i kulde med varmepumpe. Tallene er tatt litt på husk, men testen kommer nok fram hvis man søker på canada, tmy og heathpump med filter på siste uke.
Kan man håpe på inntil 10 prosent forbedring på TM3 med varmepumpe i tilsvarende værforhold er jo det veldig bra.