Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ChrisKvar

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Din erfaring med TMS. Hva savner du?
onsdag 18. desember 2013, klokken 07:58
Savner adaptive cruisecontrol, varme i rattet (det hadde min forrige bil, og Leafen vår har det). Leafen har også varsling av fotobokser. Ellers bør det komme et fast symbol i dashboard som viser hvilken høyde bilen står i og en blinkende pil opp eller ned når den skifter høyde.
Men ellers: drømmebil!
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjetting til TMS
tirsdag 19. november 2013, klokken 18:40
Vanskelig å forstå problemet her, mener man at kjettinger kjøpt for Model S i Shop Tesla Gear (altså deres egen nettbutikk) kun kan brukes på biler i USA? Det står i alle fall ikke et ord om det på nettsiden: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/model-s-snow-chain
Jeg har kjøpt disse og kommer til å bruke dem når det kniper, og ser på det som Teslas ansvar at de er tilpasset min bil.
#3
Lading av Tesla / Sv: Adaptere
onsdag 13. november 2013, klokken 20:01
Tesla imponerer meg igjen. Først halverte de prisen på vinterpakken like før bilen min ble levert, fordi det viste seg at den kostet mindre å produsere enn beregnet. Helt utrolig bra. Så opplevde jeg superservice fra Ranger i Trondheim, se tidligere innlegg på forumet. Og nå gjør de dette. Skriver et godt, forklarende brev til oss - og gir kompensasjon i tillegg. Det er meget godt tenkt, det er avansert merkevarebygging/beskyttelse og gir en utrolig bra "talking about" PR-effekt. Kan sammenligne med Nissan/Witro Bil i Trondheim: Vi kjøpte en Leaf i januar og fikk den levert 2 uker før de satte ned prisen med ca kr. 30.000,-. Jeg klaget, og fikk ikke en gang et svar fra Nissan, og Witro kom med tafatte forklaringer om at "dette var ukjent for dem" osv., og var ikke interessert i å bidra. Vi måtte ta tapet, og kjøper selvsagt aldri Nissan igjen. De får også "talking about" effekt, men svært negativ. Tesla opererer på et helt annet nivå og kommer til å dominere markedet - på samme måte som Apple. (Ja, vet at mange i Oslo er misfornøyde med leveranser, men tipper de retter opp det meste på en positiv måte). Når man i tillegg nyter hvert sekund i bilen og sier god natt til den hver kveld via appen, så snakker vi bilhold på et nytt nivå :)
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Super Tesla-service
søndag 20. oktober 2013, klokken 20:13
Sitat fra: Oreo på søndag 20. oktober 2013, klokken 10:56
Sitat fra: Også_Øyvind_H på søndag 20. oktober 2013, klokken 01:35
Neste gang spør du selvsagt på forumet / FB  ;D
Jeg befant meg faktisk på campingplassen min ikke så langt unna Best stasjonen ved Vasla, med ladekabel.
Skulle nok ha ordnet med litt strøm (og en kopp kaffe) til deg, men neppe mer enn 10-13A. Hadde vi hatt de blå adapterne skulle nok 16A vært mulig.
Ikke sikkert det hadde hjulpet mye da jeg ikke leste dette før nå  :(

Da kjørte jeg rett forbi, hadde jo vært perfekt om jeg visste det. Så dersom jeg er så dum at jeg glemmer kabelen en gang til, er det FB som gjelder!
Forøvrig tror jeg Teslas Rangere er ansatt da han han kom i Tesla. Ranger-konseptet er veldig smart, det bygger opp en aura av service og hjelpere som kommer ridende til unnsetning når man trenger hjelp. Og de gir jo virkelig god service.

Kan også nevne at jeg fikk feilmelding for to uker siden om at 12V batteriet begynte å bli tomt og at bilen kunne stoppe når som helst. Pratet med Tesla og kjørte rett dit. Jeg måtte ha bilen dagen etter, og de trodde det bare var meldingen som var feil.  Så jeg kunne kjøre hjem mens de satte bilen min på online fjernovervåkning. Sa at hvis de oppdaget feil i løpet av natten, ville de komme tidlig neste dag og fikse det slik at jeg kunne bruke bilen. De ringte kl 0800 og sa at de trodde alt var i orden, men at de hadde funnet et par andre ting de ville sjekke. Så de får bilen i morgen mens jeg er i Oslo noen dager. Dette er også meget imponerende.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Super Tesla-service
søndag 20. oktober 2013, klokken 09:39
Godt tips, selvsagt bør man spørre her og på FB, det tenkte jeg ikke på. Jeg har ikke betalt for rangerservice i min avtale, siden Tesla ikke er så langt unna. Så dette er rett og slett kundeservice på høyt nivå og i tillegg til selve bilens kvaliteter, er dette meget god merkevarebygging av Tesla.
#6
Model S 2013 - 2022 / Super Tesla-service
lørdag 19. oktober 2013, klokken 23:37
Jeg gjorde en tabbe på lang dagstur i dag. Skulle fra Trondheim til Grefnesvågen på Hitra og hjem igjen, ca 18 mil hver vei.  Årets første snøføre, vinterdekk som ble lagt på i går. Startet med 300 km på batteriet, men hadde planlagt å lade noen timer før hjemreisen, så no problem.
Satte ikke bilen på sparebluss før etter ca. 8 mil, da jeg så den slukte km på vinterføret.  Den store tabben oppdaget jeg når jeg kom frem til Grefnesvågen: hadde glemt ladekabelen hjemme!
Da jeg startet på hjemturen, slo jeg av alt jeg kunne, inklusive skjermen. Ringte Tesla i Trondeim og spurte om det var noen Teslaeiere på Hitra eller på veien til Trondheim, så jeg kunne stoppe og låne kabel for lading.
Telsa ringte tilbake og sa de akkurat nå på lørdag ikke klarte å sjekke hvor eierne bodde, men de ville sende en Ranger med ladekabel som ville møte meg på Orkganger.
Det er helt utrolig bra service. Ranger Morten møtte meg på Orkanger, da hadde jeg 19 km igjen og det er 44 km til Trondheim fra Orkanger. Jeg ladet så i 1,5 time og kom meg pent hjem. Ble ganske spennende på slutten, da den siste kilometeren gikk med 0 strøm og beskjed i rødt om "Charge now!".
Men budskapet er: Tesla bryr seg og ordner opp. Jeg er meget imponert over servicen!
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Software update v5.6
lørdag 05. oktober 2013, klokken 21:46
Sitat fra: SSK på fredag 04. oktober 2013, klokken 19:17
Jeg har brukt Homelink i en uke nå både hjemme (LiftMaster) og på jobben (Crawford), og det har fungert uten problem begge steder.
Begge portåpnerne bruker 433 Mhz.
Det fungerer også etter oppdateringen i går.
Vet du hvilken Crawford du har, Ultra? jeg har det, men får den ikke til å virke....
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS for lav!
lørdag 05. oktober 2013, klokken 20:38
Jeg kjører også rundt i Trondheim, men har ikke problem med fartsdumpene, men med nedkjørselen til garasjen min. Standard høyde ble for lavt så jeg må legge den i high eller helst very high. hadde vært fint om bilen hadde lært å gjøre det på egen hånd, men har ikke hørt at den kan det. Også kjørt en del på småveier på Oppdal, og må følge med hvilken høyde bilen har. komme man rett inn fra E6 til en bygdevie, og bilen ligger i low, så kan det bli skrubbing. Har skrevet om dette på Teslamotors forum og foreslått at det blir et fast symbol i dashbordet som viser hvilken høyde bilen er i og som blinker opp eller ned når den endres.  Og hvis den i tillegg husker hvert sted den manuelt ble satt i en annen høyde og går dit selv neste gang, så er jo det genialt!
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
fredag 27. september 2013, klokken 19:07
Bommet på forrige innlegg. Ville spørre om hva Permanent Shine koster? Høres ut som en god idé...
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
fredag 27. september 2013, klokken 19:05
Sitat fra: Pauf på torsdag 26. september 2013, klokken 21:28
Litt artig erfaring med bruk av Visible Tesla. Skulle ha Perma Shine av bilen. Leverte den til verkstedet på ettermiddagen for vasking og klargjøring, tørking over natta og Perma Shine dagen etter. Fikk liv i Visible Tesla på kvelden og til min forskrekkelse fikk jeg se at bilen kjørte rundt i byen. Kona var ute og kjørte. Ringte henne og fikk henne til å finne bilen. Gjorde det når bilen kom tilbake til verkstedet. 2 mann kom ut, de hadde også hatt med seg andre. Fikk klar beskjed fra kona om at dette likte vi dårlig, at vi kunne følge med alle bilens bevegelser hjemmefra. De ble skikkelige flate, og beklaget og beklaget. Gjorde en veldig god jobb dagen etter, og ga meg en reduksjon i prisen, og sa at de hadde følt seg skikkelig flaue, tatt på fersk gjerning på denne måten. Så Visible Tesla har gitt nytte fra seg allerede. Bilen ble skikkelig fin, den og verkstedet stilte den ut på fortauet før jeg hentet den med plakat og det hele og fikk mye fin PR.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
tirsdag 24. september 2013, klokken 20:52
Takk for god info. Fant bare 0.18 og den har ikke alle grafer. Men fungerte ellers helt utmerket. Vet du hvor jeg kan kan laste ned 0.19?
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
tirsdag 24. september 2013, klokken 07:52
Ingen risiko for at den forstyrrer mobilappen?
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Visible Tesla
mandag 23. september 2013, klokken 20:44
Mobilappen fungerer fint, også når bilen ikke står på lading. Kan slå av og på lading, åpne takluke, sette på varme, tute med hornet, blinke med lysene, låse den opp og låse den igjen - og ikke minst status strøm/rekkevidde. Og det morsomste er jo at man kan se hvor bilen er og hvor fort den kjører....fin ungdomskontroll de gangene man "må" låne bort bilen...
Hva er poenget med Visible Tesla, er det bedre enn iPhone appen?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kundebehandling
mandag 23. september 2013, klokken 20:34
Må si meg enig i gode erfaringer i Trondheim. Prikkfri levering av bil, helt fra varsel om ca dato til at bilen var klappet og klar når jeg kom onsdag for to uker siden, kl 13 som abvtalt. Min Model S ble avduket og stolt presentert av min kontakt, Mathias Luick. Han ga meg deretter god innføring i bilen. Tok en times tid, veldig bra. Før levering svarte han på mange mailer om valg av vinterdekk, hjemmelading, tilleggsutstyr som matter etc. Joda, de mangler noe enda, f.eks overgang til 3-fase lader o.l. Men det kommer, og så travelt har vi det ikke. Veldig hyggelig gjeng hos Tesla Trondheim, bare godord herfra. Og bilen, den slår alt!
#15
Hei Arild,
Takk for gode tips og tilbud om hjelp. Jeg har nå fått skiftet bakaksling og er klar for vedlikeholdslading. Arne Asphjell har tilbudt seg å gjøre det og samtidig lære meg kunsten, så jeg håper jeg klarer det selv neste gang. Må innrømme at når man er på mitt nivå, så har man  ikke en gang hørt ordet nikometer før. Men blir sikkert kjent med både det og andre begrep etterhvert.
mvh Christoffer
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA