Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Bjoris

Sider: [1] 2 3 ... 254
1
ID.4. / Sv: Nybilsyndrom
« på: Lørdag 21. November 2020, klokken 16:00 »
Enig i at SW kan bli lei å få til, men de sier nå at den ferdige versjonen er klar og kommer først i ID4 så jeg tror nok at dette går seg til.

Det at VW skulle komme i en situasjon der de ikke får SW til å fungere ever på en bilmodell er ganske utenkelig syns jeg. Det er vel derfor de har brukt så lang tid på dette for å sikre at det grunnleggende er skikkelig...

2
ID.4. / Sv: Nybilsyndrom
« på: Fredag 20. November 2020, klokken 20:38 »
Vi lever mer og mer i ett sensasjonssamfunn. Det er bare dårlig nyheter som selger og folk sluker stort sett ting rått. Samtidig syns jeg VW fortjener pes for håndteringen av ID3, det er dem selv som sparer store summer på å få bilene ut i en fei og kunder får problemene. VW kan ikke drive lenge på slik, satser på at ID4 blir en annen verden selv om det selvsagt blir ting på den også!!

Problemet med slike nyheter er at folk nå tror at alt med ID3 er bare dritt...

3
MG5 EV / Sv: Hengerfeste?
« på: Fredag 20. November 2020, klokken 14:41 »
ok, takk for svar. Har noen ungdommer som er på jakt etter sin første familiebil, syns denne er fornuftig, men så er det litt vanskelig å leve uten hf med bare en bil og husoppsussing. Synd det er så vanskelig å få dette på elbiler selv om det nå kommer litt og litt.

Synd om en må velge en dieselbil bare for dette med HF

4
ID.4. / Sv: Svingradius
« på: Torsdag 19. November 2020, klokken 11:48 »
Har sett påstander om at det skal være likt, men har mine tvil...

5
MG5 EV / Hengerfeste?
« på: Torsdag 19. November 2020, klokken 10:35 »
Noen som vet noe om HF på denne bilen? Hvis det hadde kommet i tillegg tror jeg dette kan bli en meget stor hit, tror den uansett vil selge veldig bra hvis prisen blir så lav som det kan se ut som. Nesten som jeg er fristet til å selge dieslvarebilen nå som vi får ID4 med HF...

6
En av ulempene med SUV er at bagasjerommet blir kort. Skal enga med barnevogn så er ofte en Stv bedre så jeg har tro på at Stv har ett stort potensialet i Norge fortsatt selv om svært mange med SUV har hatt Stv eller flerbruksbiler før.

Uansett tror jeg pris blir viktigst, er en Stv priset likt med SUV i samme størrelse så går det ikke, men MG5 til litt over 200 kNOK høres ut som ett kupp

7
Kia Niro EV / Sv: Fjernstyring eNiro
« på: Torsdag 19. November 2020, klokken 07:35 »
Ikke så lurt å parkere slik, gjett hvordan naboen skal komme inn i bilen sin, hahah ;D

8
Volkswagen VW / Sv: Hvilke ladeoperatører støttes i We Charge?
« på: Onsdag 18. November 2020, klokken 20:50 »
VW tar 3,20 pr Kw i tillegg til prisen på laderen for andre aktører enn Ionity.
Ikke Kw, men kW. Liten k for kilo, stor W for watt. Og så er det selvfølgelig kWh, ikke kW.

Ikke for å være petimeter, men for å forhindre vranglære hos andre

Hehe, rett skal være rett. Jeg vet forskjellen, men har ikke vært nøye nok

9
Volkswagen VW / Sv: Hvilke ladeoperatører støttes i We Charge?
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 23:42 »
Ah, 3.20 pr ladesesjon ja:) Til å leve med!

10
ID. 3. / Sv: Altfor høy pris på ID3
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 16:12 »
For noen av oss, som vurderer både det ene og det andre, og tenker beholde bilen 3-4 år,er det ganske så utrolig at man kan si så mye om plass,kvalitet osv på id4, når den ikke engang er tilgjengelig for normal prøving??Tatt ibetraktning av div. ikke helt gode omtaler av id3, er dette ganske så utrolig? Ikke engan prøvekjørt,prøvesittet, testet reel rekkevidde os,osv. Det hevdes 430 inkl vinterdekk? Javel, når grunnprisen er 427.,++ Vel, vel,og får man nesten like mye for eNiro etter nesten2 år som den kostet ny, så er det jo helt fantastisk?For all del,id4 blir sikkert en hit salgsmessig men er veldig usikker på uprøvde, såkalte moderne plattformer, kvalitet,driftsikkerhet.
En topp utstyrt id4, med bakhjulsdrift kommer på 510, + vinterhjul osv.
1st tror jeg vel kan være et bra kjøp, men nå i 21 kommer det mye bra.

Det finnes veldig mye info på nettet, det er mange som har fått prøvekjørt premodellene også. Når det gjelder omtale av ID3 etter å ha sett mye så skryter alle av plass, komfort, kjøreegenskaper, bilen er relativt stillegående. Det det klages på er ikke bygg kvaliteten i seg selv, men at det er veldig mye hardplast samt at det også ser litt billig ut, ikke en VW verdi ser jeg mange sier. Vi vet at ID4 har mindre hardplast og de som har sett det sier at det oppleves mye mer premium, uten at det er noe halleluja, tenker at Enyaq blir hakket bedre faktisk her. Dersom du jakter på en premium opplevelse så tror jeg du blir skuffet. For oss som ikke er så innmari opptatt av dette, men som liker at ting er skikkelig og at det ikke er blikklyd i dører og andre ting så tror jeg dete er innanfor, men kan jo ta feil, men tror ikke det når så mange sier det samme om at det er ett bra hakk opp i ID4. Jeg har sett ID3 selv og er enig at det var litt skuff, men ikke så voldsomt som mange har kommentert. Du går jo ikke rundt å kakker over alt i bilen hele tiden for å høre hvilken lyd som kommer:)

I tillegg kommer den uferdige SWen som delvis nok er årsaken til at infotainment ofte blir kritisert. Her er det jo mye som kan bli bedre med tiden slik det har blitt hos Tesla, med OTA oppdateringer så jeg er ikke så veldig bekymret for dette selv om VW burde klart å ha dette klart før de leverte ut bilene, men vi vet jo alle hvorfor de ikke kunne vente ifht disse straffegebyrene.

Når det gjelder pris på ID4 så får noen rabatt og andre ikke, 430 med vinterhjul bør ikke være umulig om du går til flere forhandlere, noen gir som sagt ingenting andre gir mye. Beste jeg har hørt er 417 med vinterhjul, men det var en veldig bra stor-kunderabatt som jeg tror forhandler misforstår. Det skal være en helt annen % avslag på ebiler siden disse jo ikke har avgift, enn på fossilbiler, men jeg har sett kopi av kontratkter der noen har fått 8% avslag, det sykt mtp at bilen er utrolig godt priset fra før, iflg alle andre konkurrenter.

Så det er ikke så vanskelig å si ganske mye om denne bilen før en har prøvd den... MEN, det er jo helt forståelig om en ønsker å prøve bilen før en kjøper, kan nok være lurt å se litt ann nå, jeg ville bytte snarest i tilfelle ENiro falt veldig nå som ID4 kom så billig ut, ser ut som prisene på finn.no ikke har falt, men snakket med en som måtte ned i 350 for å få solgt så det går nok den veien. Det er ellers riktig, jeg gav 392 for min ENiro da fikk jeg tak i org.felger/dekk på vinter billig ved en tilfeldighet. Jeg tenker at dekkene var ca halvslitt nå og at en derfor kan trekke fra minst 10 bare der så vipps har det nesten vært gratis bil, men skyldes jo at det er få brukte og at de nye har blitt altfor dyre. Det er flott bil, men 450 for en ENiro nå er ikke riktig

11
Volkswagen VW / Sv: Hvilke ladeoperatører støttes i We Charge?
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 10:26 »
Jeg har lest litt gjennom WeCharge og ser at de skal forhandle pris med andre aktører. Da er jo kanskje dette kortet mer verd enn jeg trodde, dersom en også får lavere pris på øvrige ladere enn Ionity stiller ting seg annerledes

12
Volkswagen VW / Sv: Volkswagen skal satse nesten 100 milliarder
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 10:12 »
Friskt, synd de ikke lager til ett bedre ladesystemer enn Ionity når de vil bli store på elbil. Gleder meg til å få vår ID4, men planlegger tur til Nordkapp og ser at det er ganske provoserende at jeg må betale 1000 nok for å få tilgang til normale priser hos VW sitt eget nettverk.

13
Volkswagen VW / Sv: Hvilke ladeoperatører støttes i We Charge?
« på: Tirsdag 17. November 2020, klokken 10:10 »
Har heller ikke funnet ut dette, men bruk for all del ikke dette kortet om du ikke har abonnement. VW tar 3,20 pr Kw i tillegg til prisen på laderen for andre aktører enn Ionity. Hvis jeg har forstått det riktig er det jo direkte ran.

Planen min er fortsatt å ikke ha dette abb, rett og slett fordi det er elendig av denne gjengen og lage til abb uten at det er laderene nordover i Norge, da må jeg uansett lade mange andre steder


14
ID. 3. / Sv: Altfor høy pris på ID3
« på: Mandag 16. November 2020, klokken 16:00 »
Jeg har hatt ENiro, den er nå solgt i påvente av ID 4. Jeg syns det er helt magisk at vi kan få en ID4 med org vinterhjul for 430 samtidig som vi selger vår ENiro 18 mnd gml kjørt 32.000 for 372. 58 i mellomlegg for 2 år nyere bil med helt nye dekk, ikke behov for service før om 2 år etc. På toppen av at det er nesten en klasse opp fra Niro hva gjelder plass. (og sikkert en klasse ned når det gjelder driftssikkerhet ;)

Dette gir ikke mening, enten så går ID4 opp i pris ellers må ENiro ned i pris. Antakelig skjer begge deler, VW var avhengig av en pangstart på ID4 og det må de ha fått med disse prisene, også MAX er utrolig mye bil for pengene når en ser alt utstyret.

ID3 blir ett annet marked, betalingsviljen for Golf har alltid vært høy og VW flyter på dette. Det er jo sånn at det hjelper lite at ID4 er mer bil for pengene om det er ID3 som er rett bil. Samtidig hadde det nok blitt solgt vesentlig færre ID3 i Norge om ID4 ble lansert med disse prisene først!!

Vi får se når ID6 kommer, kanskje vi med ID4 da tenker, shiiit😂😂


15
ID.4. / Sv: Teslabjørn på ID4 privat visning
« på: Mandag 16. November 2020, klokken 12:45 »
Jeg var også på Enyaq visningen og om prisen var lik vet jeg ikke helt. Tipper jeg hadde endt med Skoda da det er noen ting jeg savner på 1ST uten Max. Spes er det el seter siden fruen har sete helt fremme. Jeg hadde nok valgt Matrix også da vi kjører mye i mørket på våte veier til fjells fredag kveld.

Men jeg syns Enyaqen ble kjedelig bakfra og forfra er ikke grillen helt vellykka.

Uansett største fordelen og ulempe med ID 4 er jo at du ikke kan velge, hadde en kunnet velge så er det sikkert flere ting som hadde blitt vanskelig å ikke ta med. En er jo redd for at bruktmarkedet blir kresent om en har kjiipa ned på utstyr så da er det tryggere at det mange helt like biler. MEN det gjenstår selvsagt å se om utgavene etter 1ST blir smartere utstyrt

Sider: [1] 2 3 ... 254