Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nuvolari

#1
Sitat fra: Teslaabb på torsdag 01. februar 2024, klokken 22:29
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 30. januar 2024, klokken 18:28Noen som har vært innom Trysil i det siste? Må vel snart være klar?

Hei, det ser klart ut, men det kan se ut som at laderne mangler påkobling av strøm. Alt står klart bak noe gittergjerder.
Skal forbi der i helgen. Kan ta en titt å se om de har fått koblet det ferdig til da.
#2
Noen som har vært innom Trysil i det siste? Må vel snart være klar?
#3
Her kommer som lovet status på Trysil. Fundamentene er klare og komponenter har ankommet.
#4
Kan ta bilde 26.12 om ingen skal forbi før.
#5
Skulle ta bilde av byggingen på trysil i helgen men det var ikke så mye spennende å ta bilde av enda. Foreløpig er det bare en lang grøft.
#6
Lading av Tesla / Inkludert superlading for lånebil?
tirsdag 13. desember 2022, klokken 09:36
Hei,

Har for tiden lånebil fra tesla. Noen som vet om superlading er inkludert eller om dette er noe man blir fakturert for i ettertid?
#7
Elbiler i media / Sv: Råttent batteri
torsdag 23. desember 2021, klokken 13:31
Sitat fra: arthur på torsdag 23. desember 2021, klokken 13:21
Hvis bilen er i "vesentlig dårligere stand" noe jeg anser er tilfelle her tatt i betraktning pris som er avtalt, så har man rett til å reklamere også om bilen er kjøpt fra en privatperson og også om den er solgt "som den er". Like det, eller ikke, men sånn er faktisk loven!

Og for å gjenta meg selv nok en gang; bilen er kjøpt av en forhandler!

Er klar over at det i dette tilfellet gjelder kjøp av forhandler. Poenget mitt var å belyse at det er ulikt ved kjøp mellom privatpersoner.

Ved salg mellom privatpersoner MÅ selger kjenne til at det er noe galt med batteriet ved salgstidspunktet for at kjøper skal kunne reklamere i ettertid. Det er ikke nok å hevde at bilen var i dårligere stand enn man kunne forvente. Batteriet fungerte jo fint på salgstidspunktet.
#8
Elbiler i media / Sv: Råttent batteri
torsdag 23. desember 2021, klokken 12:12
Hvis man som privatperson selger en 8år gammel tesla (selges som den er) uten noen indikasjon på batteriproblemer. Mener man da at selger skal være ansvarlig for eventuelle fremtidige batteriproblemer? Det høres svært urimelig ut.

Edit: dersom bilen selges som den er, er selger (privatperson) kun ansvarlig for mangler selger kjenner til eller burde kjenne til. At et batteri plutselig mister 50% kapasitet i fremtiden er åpenbart ikke noe selger kan vite noe om.

Sitat: Kjøper må passe på at dersom selger har satt opp forslag til kontrakt og det står «selges som den er», eller «som den står». Godtar kjøper dette, står kjøper mye svakere dersom feil og mangler skulle dukke opp. Likevel har kjøper rettigheter etter kjøpsloven, spesielt hvis selger visste om manglene. Opplysningsplikten må overholdes.

Kilde: https://www.smartepenger.no/bilokonomi/2250-salg-av-bruktbil-det-formelle
#9
Har man statistikk på hvor mange prosent av 2013 modellene som har fått nytt batteri?

Prøver å forstå hvilken risiko man pådrar seg ved å beholde en tesla etter 8år.
#10
Fant ingen tråd om dette men dersom det finnes er det bare å slå sammen trådene.

Er det noen som vet hvordan Tesla vil håndtere feil på batteri når bilen er eldre enn 8 år? Når bilen er innenfor garanti løses det ved at man får et nytt brukt batteri. Vil det fortsatt være modellen og hva vil i såfall innbytteprisen være? Det bør være insentiver for Tesla å ikke gjøre det for kostbart for at bruktbilverdien skal holde seg best mulig.
#11
Kan bekrefte det motsatte. P85+ 2013, 120kkm. Har nok ikke ladet 300 ganger på SC. Får 118kW på SC.
#12
Jeg fikk 22kW altså 400V 32A gang nr 2. Gang nr 1 fikk jeg 11kW som etterhvert ble justert ned til 8kW.

Man kan lade så lenge man vil. 50,- er makspris.
#13
Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:19
Etter å ha pratet med noen kolleger på jobben, kan det virke som om dette ikke har noe å gjøre med RFID i det hele tatt. Det er trolig så enkelt som att ladestasjonene kobler fra etter 5 timer. Det stemmer med at lading skal koste kr.10,-/time, men ikke mer en Kr.50 pr. gang.

Min stoppet å lade etter 30minutter da den nådde 50% som bilen var innstilt på. Prøvde umiddelbart å starte lading igjen. Men det var ikke mulig.
#14
Den nye ladeløsningen på OSL P10 er ikke helt stabil. Dersom ladingen stopper er det ikke mulig å sette den i gang igjen fra app. Man må fysisk ta ut og inn type 2 kabelen på nytt.

I dag hadde jeg glemt å stille ladegrensen på teslaen opp til 90%. Dermed stoppet den på 50% som den stod på. Nå står det check power source.

Samme feilen har skjedd 2/2 ganger jeg har parkert på P10.
#15
Sitat fra: jkirkebo på fredag 25. januar 2019, klokken 15:49
Sitat fra: Nuvolari på fredag 25. januar 2019, klokken 13:45
Nå kan man få sin egen chademolader utenfor huset :) Noen som selger en brukt chademo lader: https://www.finn.no/138857868

1.generasjons SGTE-lader ja. Ikke akkurat kremen av hurtigladere for å sid te pent. Hyppige feil, kronglete skjerm og et utrolig støynivå. Anbefales ikke til folk som har naboer ;)

Er det kjøleviftene som bråker? Hva ellers kan lage lyd i en slik sak?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA