Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Muffinman

Sider: [1] 2 3 ... 798
1
Model S / Sv: Høyde på Model S med luftfjæring
« på: I dag kl. 07:40 »
Var noe der ja. Mye skriverier om at biler levert våren 17 på stål tok nedi "over alt". Man fikk vel heller ikke kjøpt 75 med luft en periode.

2
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: I dag kl. 07:38 »
Snittet for 10%-90% var så langt jeg kan tyde 55,5KW/h. Og litt mer aktuelt for meg: 10%-80% 60KW/h. Legger ved bilde av testresultatene for de som skulle være interessert.

Pirkemodus :)
Effekt måles i kW, mens energi i kWh. Lader du med 50kW i en time blir det 50kWh :D

3
Tms har hatt bremsetørking  siden en ota oppdtatering for flere år siden. Fungerer bra.

4
Model S / Sv: Noen med erfaring med vinterdekket Roadcruza?
« på: lørdag 16. november 2019, klokken 21:17 »
Sottozero 2, men poenget ditt står seg selv om 3 i følge de som har kjørt begge fungerer vesentlig bedre som vinterdekk enn forgjengeren.

5
Model S / Sv: Horn virker ikke - Tesla mener det er betalbart
« på: fredag 15. november 2019, klokken 16:13 »
Be dem gjerne vise til rettskilde som sier at det ikke er reklamasjonsrett etter 100.000 kjørte kilometer  :o

6
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: fredag 15. november 2019, klokken 09:42 »
Ja. Sigurd m/flere kobler seg på canbus og leser ut detaljerte data under ladesyklusen. Det er hinsides forbi hva som er mulig å hente ut via API som egentlig gir veldig begrensede data.

Sigurd bruker for øvrig egenutviklet løsning for dette. Denne herremannen kan for øvrig godt tenkes å være landets fremste ekspert på området :)

Påmelding og info her:

https://www.tocn.no/2019/11/ny-superladertest-i-november-2019/

7
Model S / Sv: Død MCU
« på: fredag 15. november 2019, klokken 09:38 »
Ingen grunn til å sparke ned åpne dører. Diskusjonen tas ikke uten at den blir nødvendig :)

8
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: fredag 15. november 2019, klokken 09:12 »
Det er vel bare TOCN som logger sanntidsdata fra canbus under lading.

9
Model S / Sv: Død MCU
« på: fredag 15. november 2019, klokken 09:10 »
Venter ikke på annen respons enn beskjed når delen ankommer.

10
Model S / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
« på: fredag 15. november 2019, klokken 07:05 »
Husk å melde deg på først 🙂

11
Model S / Sv: Er det noen som har fått mer Power ennå?
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 22:24 »
Og bare TM3 og Raven ser det ut til.

12
Model S / Sv: Knirk i interiøreet
« på: torsdag 14. november 2019, klokken 18:54 »
Det var kontakt mellom metalldeler inne i karosserilimet som laget gnissing på biler produaert en periode. Ble rettet ved å skjære inn i limet og lage klaring, og lime på nytt. Men usikker på når denne feilen ble 'produsert'.

13
Model S / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 14:52 »
Gradvis mellom ca 2000-14000 har jeg lest. Med 18.000km er vel bilen et sted mellom 3500-4000 tør jeg tippe. Nedtrappingen skal ha begynt, men det burde være nesten umerkelig.

14
Model S / Sv: Død MCU
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 13:48 »
Jo da, ser dører og lading. Men som nevnt, ingen ting vil gå inn andre veien. Bilen min er gått over 100k og er dermed utenfor garanti, så dette blir en reklamasjonssak.

15
Model S / Sv: Permanent redusert ladehastighet.
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 13:47 »
18.000km på supercharger bør den tåle uten en slik begrensning, så dette høres muffens ut. Du er riktignok oppe i området hvor reduksjonen skal ha begynt å inntreffe, men langt fra så mye som du beskriver.

Sider: [1] 2 3 ... 798