Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jimpec

#1
Electrolux; har du fremdeles C Evolution?
Jeg vurdere å hente en fra Tyskland nå i vår. Det eneste jeg trenger er vel bare en type 1 ladekabel?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot ute av drift
søndag 21. august 2016, klokken 20:12
Har opplevd akkurat det samme. Min måtte inn på service for å rekalibrere sensoren foran.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
Det begynner å tegne seg et bilde av at dette er, eller burde være, en kjent problemstilling for Tesla. Jeg har presset gansker hardt på for å få dem til å bekrefte at de evt IKKE har vært borte denne problemstillingen tidligere, uten at svaret var konkret etter informativt.

Spørsmålet er bare - hvordan skal man gå frem for å få dette fikset. At "maasen" har byttet DU tre ganger og opplevd det samme på alle indikerer at det er en designfeil av etter eller annet slag. Mitt tips er som tråden indikerer at dette gjelder kun den store motoren bak. Har kjørt noen tusen km med 90D og det var ikke antydning - og jeg testet og provoserte veldig mye for å evt avdekke det.

#4
Nå har vi muligens ikke noe kjempemessig utvalg i avstemmingen - men det ligger på 1 av 3 biler (med de motoralternativene spørsmålet indikerer) har dette problemet. Det er jo litt..
#5
Det er et stort problem jo... Det går ikke over heller. Og skjer ikke bare med småkald bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#6
Både ved CC og pedal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#7
Jeg opplever at denne feilen "kommer og går" i styrke.

For å gjenta meg selv og andre. Dette forekommer hyppigst ved "kald" bil - slak oppoverbakke og veldig lite pådrag. Man må altså la bilen roe seg mellom 53-56 km/t og gasse akkurat såpass at farten holder seg. Slik man jo ofte kjører i 50-60 soner.. derav er dette også et veldig irriterende problem.

Dersom noen har en link til en tråd på US TMC forum så del den gjerne i denne tråden. Jeg husker å ha lest om det der men klarer ikke å finne tråden igjen.

Det er jo en tankevekker at jeg velger å kjøre Caddy Maxi i byen fremfor P85D. Beklageligvis..

#8

Balansert skepsis og god diskusjon hører jo sammen og skaper en god tråd. Det som blir feil er å kategorisk avvise dette som case - som noen gjør. Delvis her og delvis på andre sosiale media.

For ordens skyld kategoriserer ihvertfall ikke jeg Muffinman som ultra fanboy ;-)

#9
Å sette i N setter problemet i perspektiv. Da kjenner man hvordan det skulle vært (med denne fantastiske drivlinjen).

Tesla er etter min oppfatning veldig klar over problemet, men de gjør sitt beste for å dekke over det etter beste evne. Musken har fortalt en og annen service manager noe i øret..

Jeg har selv kjørt godt over 100 Model S i min karriere (kortere eller lengre) - de aller fleste av de med stor motor bak har en variant av problemstillingen som tråden tar opp.

Dessverre er det litt for mange som enda sitter på fanboy-gjerdet og vifter med Tesla-flagg (jeg har forsåvidt vært der selv), og man får en debatt som ofte blir litt feil i fremstillingen. Den blir ekstra skjev når det har vist seg at de som roper aller høyest får mest hjelp.
#10
De har jo ikke det når originale 21" lager samme vibrasjonen..
#11
Er helt likt på CC på min. Da er det faktisk verre fordi CC klarer å holde mer konstant wattpedal enn hva jeg klarer selv.
#12
Ja - 53-54 km/t synes å være verst. Og jeg deler oppfatningen med at svak oppoverbakke med veldig lite pådrag (eller regen) er hvor det merkes mest.

Jeg hadde nettopp en P85 lånebil fra 2013 som var gått 60000 km. Den hadde denne luggingen.
Har også kjørt 3000 km med helt ny 90D lånebil i ferien - den hadde ikke antydning til lugging i det hele tatt.

Testet dette grundig på vei til jobb i dag. Og det har blitt meget merkbart på min bil. Prøv gjerne å sette i N når det oppleves som verst - det er da a-ha opplevelsen kommer.

Kjenner at dette kommer til å bli en lang sak. Men jeg skal ta den..
#13
Har du snakket med Tesla om dette Saberhagen?
#14
Jeg hadde også 21" originale på min P85+ med samme case.

Dersom det hadde vært deformering av dekkene skulle det ikke blitt helt borte når bilen settes i N.
#15
Jeg tror det er en issue med den store motoren, og at dette treffer akkurat i ett område på turtallet på motoren.
At garantien ryker på grunn av uoriginale hjul kan de ikke påberope, jeg har faktisk skriftlig oppfordring fra okbtober 2013 om å kjøpe uoriginale hjul da de ikke klarte å skaffe originale..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA