Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - PHsigP85

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Model S / Sv: Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen
« på: Fredag 22. ſeptember 2017, klokken 20:46 »
Ser du skriver at du likte AP2 på vei hjem. Har også hentet en 90D i disse dager, men får ikke aktivert ACC eller AP2. Lest tidligere at dette ikke virker fra starten, mener når kommer det? I min står det gul varsel og melding «Cruise Control Disabled»

2
Model X / Sv: Poll: Pris Model X?
« på: Lørdag 24. Januar 2015, klokken 13:38 »
Når jeg reserverte var planen en fullspekket bil.

Mye har skjedd på to år og nå er det vel mer realistisk at det blir uten p på hekken og noen options utelatt. Hvis det i det hele tatt blir noe X ved siden av S'n.

Frykter fortsatt sterk dollar og innføring av mva. Og jeg som trodde jeg var trygg med mitt lave nummer...

3
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
« på: Lørdag 05. April 2014, klokken 10:18 »
Og der røyk min 7 måneders plettfrie historie også. Utløserknappen er nå død for åpning av luka, men fungerer heldigvis for å frigi kabelen.


Da blir det en tur til Skøyen for å melde fra, samt purre på tilbakebetaling for vinterpakke. Tålmodig sjel når man venter fem måneder på slikt (jada, jeg har purret både muntlig og skriftlig)


Takk og lov er bil og folk mye bedre enn rutinene.

4
Model S / Sv: Feilfrie biler!
« på: ſøndag 23. Mars 2014, klokken 10:58 »
Bilen skulle selvfølgelig vært levert hjemme hos deg, så det er nok likevel en feil.

Min har helt sikkert også feil (selv om jeg ikke har merket det), men på tross av det er jeg fornøyd etter mine første 13500 km. Var blant de første som fikk bil, så det var nok også feil (fikk jo ikke først). Gud hjelpe...

5
Lading av Tesla / Sv: UMC og feilmeldinger
« på: Lørdag 25. Januar 2014, klokken 00:41 »
Min fungerer hver gang. Hatt bilen i nøyaktig 5 måneder og lader benyttes daglig; ute, inne, snø, regn, +15, -15. Fungerer alltid. Etter siste oppdatering virker også start/stopp fra android og iPad. Eneste som gjenstår da er scheduled charging som styres fra bilen. Den fungerer aldri (i det minste stabilt  :P ).


Rart det skal være så store forskjeller. Føler med dere med problemer, men til dere som ikke har mottatt bil; ikke ta sorgene på forskudd!

6
Model S / Sv: Feilfrie biler!
« på: Tirsdag 31. Desember 2013, klokken 23:21 »
10.000 feilfrie kilometer i min bil levert i august. Subaruen har derimot hatt flatt batteri  :P  og nå lyser varsellampa om avgassproblematikk. Feilen er hovedsaklig at den slipper ut avgasser, men aner meg det blir dyrt å reparere fossilen. Ja, ja, sånn er det vel når bilen går fra 30.000 km i året til 240! km på fire måneder...


GODT NYTT ÅR ALLE NÅVÆRENDE OG FREMTIDIGE TESLAEIERE. Håper dere får like problemfritt bilhold som meg!

7
Model S / Sv: Hva betyr pluss xx under antall km lading pr time?
« på: Fredag 20. Desember 2013, klokken 00:37 »
Ved lading viser min f.eks 41 km pr time og under kan det stå "pluss 7 km). Hva betyr det)

Står det ikke +7kW da? Mener det er mengde strøm tilført siden ladestart som angis.

8
Model S / Sv: Advarsel! Cinderella Supercharger er ute av funksjon!
« på: Torsdag 05. Desember 2013, klokken 00:07 »
Tesla burde ha SMS- og e-postvarsel av nedetid. Og i 2013 må man nesten påregne at de har remote overvåkning av alle ladestasjoner, slik at de varsles det sekundet laderne går ned? For de kan vel ikke forvente at brukerne skal stå for feilmelding?
Håper jeg kan få melde meg av den varsel-listen. 360 dager i året er det nemlig ikke relevant for meg. Og ikke ønsker jeg SMS kl 04:00 om at de er nede en halvtime - selv de dagene jeg trenger SC  ::)

9
Model S / Sv: En bank's oppfattning av verditap
« på: Fredag 29. November 2013, klokken 20:43 »

Dette høres ut som en meget fornuftig bank.

Under 10% egenkapital og 10 års nedbetaling uten annen sikkerhet enn bilen?
Med stor fare for å såre noen her, dette er sprøtt.  :o

Problemet for den fornuftige banken er at de ikke henger med i bransjen og taper business :-)



ja.. Bare spør de islandske bankene som var "foroverlente" og finansierte fremtidige inntekter. Ehhhh, nei, wait a minute...

Er vel ikke feil å gi (gode) råd selv om de kommer rett fra levra. Det å måtte betale 16% rente burde i grunnen være grunn god nok til å skygge banen.

Gusse, du vil jo betale nærmest usaklige summer for å få bilen du ønsker deg. Hvis du i stedet la av disse pengene de nærmeste årene, ville du ha fornuftig økonomi til å kjøpe bilen innen utgangen av 2015.

Personlig ville jeg verken turt eller vurdert et slikt valg, men lykke til uansett!

10
Model S / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
« på: Torsdag 28. November 2013, klokken 00:13 »
Tilbakemelding fra en kompis som kjører rundt med Nokian R2 idag på sin Tesla, er at bilen er helt gele å kjøre, og direkte farlig etter hans oppfatning. R2 er god fra 5 minus og nedover, men gummien er for myk for temperaturene vi pleier å ha i kyststrøk i sørnorge for denne bilen. Han selger sine, og kjøpe Pirelli Sottozero istedenfor...

Bare til info

Kan si meg enig. Skulle hatt Sottozero, men "godtok" Nokian da de ikke klarte å levere de Italienske akebrettene. Var jo i utgangspunktet en god deal ettersom de jeg mottok var langt dyrere (betalte ikke mer), men tror Sottozero passer bilen bedre. Nokian R2 er veldig mykt for bilen pga vekt og moment. Psi=48.

11
Model S / Sv: Noen som har/skal skifte dekk selv?
« på: Tirsdag 19. November 2013, klokken 20:09 »
Jeg bruker en liten trebit i mellom. Fungerer kjempefint.
Samme her. Helt uproblematisk. Svingte innom Alna etterpå og de dro til med korrekt moment og resatte TPMS. Topp service i mine øyne :-)

12
Model S / Sv: Fornøyd med Tesla kundeservice
« på: Lørdag 16. November 2013, klokken 09:49 »
Enig med Laumb. Strålende fornøyd med servicen hos Alnabru!

Min kritikk går til Tesla sentralt som setter de ansatte i en håpløs situasjon. Tenker da fremfor alt på logistikken rundt vinterhjul, samt manglende/feil info rundt adaptere (inntil denne ukens mail rettet det inntrykket).

Et eksempel; fikk vinterhjulene forrige uke og stakk innom like før stengetid i går, fredag, for å kalibrere dekktrykksensorene. Butikken kokte med to som skulle prøvekjøre, to som fikk hjelp med å legge inn bestilling, samt minst en klargjøring (forsøk det på en bilforhandler en fredag like før stengetid). Like fullt kom en mekaniker og hjalp til med kalibrering. Dessuten tok han runden rundt med momentnøkkelen for å sjekke at jeg hadde dratt til korrekt. Det er for meg service!

13
Model S / Sv: Parkering i garasje med 2,5 m bredde
« på: Fredag 15. November 2013, klokken 21:08 »
Syns det går overraskende greit "ute i det offentlige", men som flere sier blir det gjerne til at man parkerer litt lenger fra inngangen der trengselen ikke er like påtagende.

cra kom meg i forkjøpet ang forslag til løsning i garasjen. Får du til det er livet forenklet (begynt med det samme selv i egen garasje).

Min kommentar vedr minimum 2,8m gjelder for øvrig enkel garasje/plass med vegg på begge sider. Er det oppstillingsplass ved siden av - og begge er litt smidige - så klarer du deg på dine 2,4.

Hvordan noen kommer ut av bilen fra en enkel plass med kun 2,3m tilgjengelig er ubegripelig for meg. Sjekket eget midjemålet og kontrollerte BMI uten at jeg ble klokere...

14
Model S / Sv: Parkering i garasje med 2,5 m bredde
« på: Mandag 11. November 2013, klokken 17:57 »
Hehe, jeg har verdens smaleste og klarer meg fint, ergo har alle andre gooood plass ;)

contortionist?  ;D

15
Model S / Sv: Parkering i garasje med 2,5 m bredde
« på: ſøndag 10. November 2013, klokken 21:35 »
Hvis selve garasjeplassen er 2,5 meter må jeg skuffe deg. Det vil ikke gå. Bilen er 2,19 cm (inkl. speil) og du må regne noen cm klaring også på passasjerside. Dørene er lange og - som i alle moderne biler - relativt tykke.

I praksis vil du dermed ha en glippe på maks 10 cm å smyge ut på. Mao må du være "full som et øsekar" og renne ut av bilen  ;)

Vil anta 2,8m er et absolutt minimum for lukket plass. Er det en rekke med plasser hvor hver er 2,5m kan det derimot gå. Du vil da kunne kjøre på "stripa" mot naboen (mindre klaring nødvendig), samtidig som du vil ha den andre naboens ledige cm til disp for å åpne døra.

Lykke til!

Sider: [1] 2 3 ... 8