Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EXCEL

#1
Hei,

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i: elektriske tegninger til RLEC kortet, som det sitter to av på toppen av hver batteri boks?
#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Think Li-batteri
fredag 19. februar 2021, klokken 13:41
Selger du enkeltceller, eventuelt moduler? 
#3
Jeg hadde samme feil på min forrige Think. Etter vask i vaskeautomat ble bremsepedalen hard og bremsekraften minimal. Problemet forsvant etter litt kjøring. Opplevde aldri dette under kjøring i regnvær.
#4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Bilen vil ikke lade
mandag 21. september 2020, klokken 20:47
Think City med Enerdel Lithium batteripakke.

Bilen har stått en stund og 12V batteriet måtte/er nå byttet.
Med lader tilkoblet lyser "temperatur indikator", pumpe starter ikke og kontaktorer slår ikke inn. Ved tenning på blinker power limit, pumpe starter ikke og temperatur indikator" lyser. (Se også bilder)

Gode råd tas imot med takk!
#5
Sitat fra: Caspar på torsdag 15. august 2019, klokken 16:31
Emus skal ha et pulssignal som legges til grunn ved hastighetsvisning. Det er nok basert på bil, du har vel neppe et slikt signal tilgjengelig fra noe sted i en båt?
Da er hastighetsvisning på plass  :+1: Planlegger å lage ett nytt instrument område. Planen er å felle ned iPad (mini) ned i en egnet treplate...... så ser det hele litt mer "kjøpt" ut  :)
#6
Legger med bilde av appen, båten og styringssystemet for motoren.

kommer flere bilder etter hvert  :+1:
#7
Sitat fra: Caspar på torsdag 15. august 2019, klokken 16:31
Emus skal ha et pulssignal som legges til grunn ved hastighetsvisning. Det er nok basert på bil, du har vel neppe et slikt signal tilgjengelig fra noe sted i en båt?
Nei, det har jeg jo ikke....  :-\ Regnet nesten med at appen benyttet seg av GPS'en i telefonen siden jeg kan sette opp displayet til å vise nautiske mil i timen??
#8
Sitat fra: Caspar på tirsdag 06. august 2019, klokken 18:04
:+1:Kult, gratulerer, vi gleder oss til bilder. Nei, du kan ikke bruke USB og Bluetooth samtidig. Har du fått lastet ned appen fra EMUS på en android eller IPS enhet? Du kan heller ikke ha den koblet til 2 enheter samtidig. Er den koblet opp et sted så er den ikke lenger synlig
Da er problemet løst. Jeg bestilte ny bluetooth modul fra Ev Europe, som tre dager senere landet i postkassa mi(!) Den var oppe og gikk umiddelbart :+1:
Alt fungerer nå som forventet, med ett unntak: hastighet vises ikke? Det kan virke som om Emus appen(iOS) ikke har tilgang på GPS'en.......?
Finner ikke ut hvor dette eventuelt skal settes opp......?
#9
Da er båten sjøsatt og i full bruk  8)
Skal legge ut bilder, men må lete litt på telefonen først.

Caspar: Spørsmål vedrørende EMUS, jeg får ikke kontakt med Bluetooth modulen? Har fått med meg at USB og Bluetooth ikke virker samtidig da de deler samme serieport. Får en feilmelding når jeg prøver å aktivere enheten i PC-programmet......
#10
Dette ser veldig bra ut  :+1:
#11
Kjøpt og betalt   :+1:
#12
Sitat fra: offpist på torsdag 03. januar 2019, klokken 10:18
Ville heller sett på Keylly kontrollere.

http://kellycontroller.com/kdz48651e24v-48v650apm-with-regen-p-1442.html

• Motor Current Limit, 1 minute: 650A.
• Motor Current Limit, continuous: 260A.

...litt sent ute nå, eller?
#14
Dette prosjektet startet egentlig allerede i 2017, men TTT  :o 
Den originale motoren på 12 slitne Marna hester er fjernet og solgt. Det jeg angret på i ettertid var at jeg også solgte propellanlegget med motoren. "Nytt" propellanlegg er nå endelig skaffet og delvis montert. Drivenhet fra Reva er innkjøpt og var tenkt å kobles til en BMW marine gearkasse. Dette ville åpenbart krevd mye tilpasning og produksjon av spesialtilpassede overganger og motorfester. Men så dukket det opp en ferdig løsning på Finn. En 15HK Briggs & Stratton med 1:2,5 tannreim-gear, trustlager, motorfester og Sleipner kobling! Fikk opplyst av selger at dette hadde vært montert i en seilbåt.
Jeg har demontert ett e-Golf batteri og planlegger å benytte 12KW/t av pakka og konfigurere den i 48V.
BMS er en EMUS og lader er av type TC (1500W), disse er satt opp til å kommunisere med hverandre.
Som display tenker jeg å benytte en iPad eller lignende som kjører EMUS sin originale app.

Planen er å få båten på vannet sommeren 2019. Bilder av hva som er gjort så langt kommer -og jeg vil fylle på med bilder og info etterhvert som prosjektet skrider frem.

Fokus i prosjektet pd: jeg trenger en 48V DC motorkontroller (permanentmagnet) som kan håndtere ca. 200A kontinuerlig. Har du en du vil selge eller kan du anbefale en nettside, ebay e.t.c. -alle forslag tas imot med takk  :+1:
#15
Kjøp og salg av deler og utstyr / 48V DC motorkontroller ønskes kjøpt
torsdag 13. desember 2018, klokken 20:03
Hei,

Er i ferd med å konvertere en Polar 22 til El-drift. Har en Briggs & Stratton permanent magnet motor (15Hk) som jeg trenger en kontroller til. Anyone?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA