Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - fstromsv

#1
Fikk aldri svar fra "hvardlon", så disse er fortsatt tilgjengelig om noen ønsker.

:)
#2
"hvardIon"

Har sendt deg PM.

MVH
Frode Strømsvåg
#3
Vår kjære Ion ble kondemnert for en tid tilbake.  Som noen her vil være klar over var det en tydelig forskjell mellom IOn/C-zero og i-Miev.  I-Miev kom med 3 kjøremoduser (D-B-C), mens Ion/C-zero kun kom med en (D).   På de tidligste modellene var B-C i Ion/C-Zero kun maskert med en fysisk sperre iform av spor nede i boksen under girspaken.  Så derfor om det er noen med tidlige modeller av Ion eller C-zero som ønsker mulighet til å få 3 gir på bilen sin (3 grader av regenerering), så har jeg  en slik tilgjengelig.

I tillegg har jeg en skvettlapp (høyre foran) også tilgjengelig.

Ta kontakt om det er av interesse. Bosted Bærum.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hvor da "godkjenne" info meldinger
onsdag 11. mars 2020, klokken 14:43
Trykke på selve pilen på skjermen?
#5
Selv om jeg ikke er i løypa for å gjennomføre en slik utbedring så vil jeg si at det alltid er supert med godt HvordanGjøreTing tråder her på forumet!  :+1: :+1: :+1:
#6
Mitsubishi Outl. PH / Forbruksbatteri 12V - lav spenning
torsdag 21. november 2019, klokken 00:02
Har hatt en rekke tilfeller det siste året (2014 modell) hvor spenningen på det lille forbruksbatteriet blir for lavt til at bilen klarer å starte.  Har gjerne skjedd etter at bilen har stått ubrukt en rekke dager.  Sist idag hadde den riktignok kun stått over natten.  Har bestilt et "nytt" batteri fra et huggeri.  Håper det løser problemet.

Har også funnet en nødløsning.  På Biltema får man kjøpt en booster som i design inneholder noen relativt store kondensatorer som vil la seg lade opp fra batteriet (til tross for dets lave spenning).  Spenningen (14.V) som da bygges opp på kondensatorene er da mer enn godt nok til å få startet bilen.  Har lagd en liten videosnutt her som viser hvordan dette gjøres i praksis.
https://youtu.be/F-yGsRKrv9k
#7
Definitivt kortere og tynnere.  Tilsvarende hull på høyre side har samme size på pinnen.  Kommer ikke så godt frem på bildene mine, dessverre.
#8
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Radio og skjerm 2014 mod.
fredag 06. september 2019, klokken 16:29
Fikk tilsvarende med egen bil.  Frekvensene er vel riktig, så for hver hurtig-knapp på displayet.  Hold fingeren et par sekunder for hver knapp i hver DAB+ skillefane.  Da blir vel knappene oppdatert og forblir informative fra dag til dag.  Eller?
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Radio og skjerm 2014 mod.
torsdag 15. august 2019, klokken 09:47
Hjelper det ikke å kjøre en oppdatering av kanallisten (DAB+)?
#10
Det tror jeg deg på.  I vintermørke og kulde når man står fast, ender jeg fort opp med å ta den enkle og dessverre noen ganger kostbare vei :)

Veldig greit å se video.  Takk.
#11
Fungerte på min 2011 Ion.  Har kjørt et par tre år med denne mod'en.  Siste år begynte jeg å få større og større problem med at bilen ikke ville komme i P før tenning ble slått av.  Endte med å stå fast og bilen måtte kjøres til verksted av NAF.  Noen sensorer, wire ++ måtte byttes.  Sammen med en generell større service ble det en kostbar affære.  Vet ikke om "gir" problemet var relatert til mod'en.  Andre har også rapportert problem med å få satt i P, men om disse har gjort samme mod vet jeg ikke.  Kanskje det ikke er noen sammenheng.  Før bilen ble tatt inn på verkstedet fjernet jeg mod'en og gikk tilbake til slik det var originalt.  Lar det forbli slik nå.
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV 2019 bensinforbruk
tirsdag 12. februar 2019, klokken 14:20
Lankjøring (når jeg ligger i 70-90 km/t) har jeg hatt ca 0.7-0.75 l/mil.

Ellers kan man sjekke denne:

https://www.spritmonitor.de/en/overview/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&powerunit=2

Finnes også flere eldre tråder her i delforumet som omhandler det samme.
#13
Hadde nettopp min IOn på service på BOS for første gang siden garantitiden løp ut.  God kundebehandling :)  Når jeg overtok bilen merket jeg en relativt svak lyd fra venstre forhjul.  shhhhh.  Ikke alltid, men stort sett.  Dro innom for at de skulle se på det, og joda, et bremsesjold som var festet slik at det kom for nærme de nymonterte bremseskivene.  De tok på seg all skyld og fikset på stedet.

Kan det være noe lignende på din bil?
#14
Nei, tror det rett og slett baserer seg på en skrivefeil fra imortøf i en tidlig fase.

Det ordner seg forøvrig med min bil.  Ble oppringt av kontrollør på Biltilsynet idag.  Nytt og korrekt vognkort er på vei i posten.
#15
Hei.  Er det noen som har tilgjengelig denne PDF'en med kommunikasjonen c-zero0214 hadde med Vegvesenet?  Har endt opp i det samme problemet nå med min IOn (2011).  Har alltid tatt EU kontroll på NAF, hvor de ikke har påpekt denne feilen i vognkortet.  Denne gangen var jeg imidlertid på Bertel O Steen på Rud, som påpekte at nytt vognkort måtte skaffes for å få EU kontrollen igjennom.  Folkene på Vegvesenet på Billingstad var bare "spørsmålstegn" og ville ikke skrive ut når jeg var der samme dag som jeg hentet bilen hos BOS.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA