Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SSK

#1
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
lørdag 24. februar 2024, klokken 16:19
Integral Active Steering, er helt klart kjekt å ha.
#2
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
lørdag 07. januar 2023, klokken 17:07
Jeg låste også bestillingen på min iX40 i mars 22, og valgte med bakhjulsstyring.
Før utlevering i juni fikk jeg låne en iX40 uten bakhjulsstyring 1 uke, og i trang parkeringsgarasje med mange stolper på jobben er det stor forskjell med og uten.
Merkes ikke så mye på vanlig kjøring, men følelsen ved parkering var at jeg kjørte en mye større bil uten bakhjulsstyring.
#3
BMW iX / Sv: Firehjulsstyring og luftfjæring på iX40
torsdag 20. januar 2022, klokken 12:02
Endte opp med å bestille firehjulsstyring, og ikke luftfjæring.
Tenker at firehjulsstyring er en mer praktisk forbedring i hverdagen med tanke på parkering o.l.
Har kjørt Tesla med luftfjæring i 5 år, og for meg er ikke dette noe jeg må ha på ny bil.
#4
BMW iX / Firehjulsstyring og luftfjæring på iX40
onsdag 19. januar 2022, klokken 10:40
Ser nå at det er mulig å bestille iX40 med luftfjæring og firehjulsstyring.
Min bestilling er ikke låst ennå, så lurer på om noen har noen tanker om dette er lurt å ta med.
Blir i så fall 1 mnd lenger å vente (mars produksjon).
#5
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Trådløs mobillading
tirsdag 05. oktober 2021, klokken 09:50
Jeg har en iPhone 11, og den lader 25% på 40 minutter.
Funker greit.
#6
Jeg hadde samme klunk foran på min 2015 P85D med luftfjæring.
Har hatt denne klunkingen i ca 9 mnd, hørbar ved lav fart over små ujevnheter.
Jeg hadde bilen på service ved Oslo Nord denne uken, og opplyste om problemet.
De hørte klunkingen med en gang.
Feilen var Sway bar links som måtte byttes. Nå er bilen like stille som den var når den var ny.

Link til andre med samme erfaring.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/front-suspension-sway-bar-links-possible-rattling.126752/
#7
Tesla / Sv: Feil på luftfjæring
onsdag 24. oktober 2018, klokken 10:36
Jeg hadde samme klunk foran på min 2015 P85D med luftfjæring.
Har hatt denne klunkingen i ca 9 mnd, hørbar ved lav fart over små ujevnheter.
Jeg hadde bilen på service ved Oslo Nord denne uken, og opplyste om problemet.
De hørte klunkingen med en gang.
Feilen var Sway bar links som måtte byttes. Nå er bilen like stille som den var når den var ny.

Link til andre med samme erfaring.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/front-suspension-sway-bar-links-possible-rattling.126752/
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
fredag 20. januar 2017, klokken 23:17
Sitat fra: Havebigfun på fredag 20. januar 2017, klokken 22:41
Sitat fra: Erlingni på fredag 20. januar 2017, klokken 16:23
Selv om jeg ikke har bruk for fem seter, vil jeg jo ha muligheten til å legge ned setene ved behov. Så da er den nok ikke så aktuell for meg.
Tusen takk for nyttige innspill, jeg tenkte ikke over det med seteryggen selv :)
Som jeg nevnte tidl- baksetene i bilen du linker til kan legges ned på vanlig måte- dessuten er de bedre å sitte i enn standard-baksetene -om du skulle få behov for det :)
Bilen han linker til har executive bakseter, og disse kan ikke legges ned. Har ingenting med next gen. bakseter å gjøre.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
tirsdag 11. oktober 2016, klokken 09:31
Det du ikke må gjøre er å la det du leser på forum avgjøre om du kjøper bilen eller ikke.
Etter 2 år med P85+, og 14 måneder med P85D er jeg strålende fornøyd.
Min P85D har hatt 0 problemer så langt.
Ikke lev livet ditt gjennom andres erfaringer :)
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Solfilm på Model S
tirsdag 20. september 2016, klokken 21:43
Kan anbefale Glassdrive Økern.
Har brukt dem 2 ggr. på 2 Model S.
Den første med 20%, og den siste med 35%.
20% ble litt for gangster  8) for min del, 35% er mer likt fabrikktoning.
De har gjort en feilfri jobb begge ganger, og de lakkerer kantene på sidevinduene, og legger filmen helt ut i kanten.
De tar ca. 5000 frem til B stolpe.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 23:28
Så siden alle har flere PC'er hjemme i dag så tror du at alle i fremtiden vil ha behov for å kjøre 100 mil uten stopp?
Ingen snakker om hvor stor tank det er på ICE biler i dag pga. rask fylling og flust med bensinstasjoner.
Med raskere lading og flust med ladestasjoner blir nok ikke batteristørrelsen så viktig i fremtiden.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 22:30
Sitat fra: Sbr på fredag 16. september 2016, klokken 20:42
Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
Regner med at dette enten var ironisk ment, eller gjeldene dagens generasjon S (og X)?

Mulig, tror ikke det. Vi nærmer oss grensen for hva man trenger med fortsatt SC utbygging.
Jeg er sikker på at vi aldri ser et større batteri enn 120 kWh i noen personbil.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: 100 kWh batteri
fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: AWD og støyisolering av fremre motor
lørdag 12. desember 2015, klokken 22:59
Ser ut som støy varierer fra bil til bil.
Har nå hatt P85D i 3 måneder, etter 2 år med P85.
Jeg hører frontmotor ved pådrag, men ikke ellers.
Ved vanlig kjøring hører jeg ikke motorlyd over hjulstøy.
I mitt tilfelle har altså ikke P85D mer motorlyd enn min gamle P85 ved normal kjøring.
Når jeg bruker rangemode hører jeg frontmotor, men dette brukes jo kun når man er usikker på om man kommer frem uten å gå tom for strøm.
#15
Ser nå at de ikke har økt prisen, men vrakpant og dokumentavgift er nå inkludert i kontantprisen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA