Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - @roger

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Store problemer med parkbrems
mandag 04. desember 2023, klokken 13:32
Ville fulgt rådet til "Ellemelle" og tatt av hjul for hjul. Husk å låse av hjul på motsatt side, slik at ikke bilen triller. I og med at du har byttet ene motoren selv, så forutsetter jeg at du er vant til å skru endel selv. Etter å ha tatt av kontakten til motoren, kan du bruke et 9V batteri (røykvarslerbatteri) til å sjekke om motorene går som de skal. Fest ledninger til batteripolene, og "tapp" kontaktpunktene til motoren. Snu polariteten for å kjøre motoren motsatt vei. Mener å huske at det er de ytterste kontaktene som gir motoren spenning, men ikke 100% sikker. Da vil du få svar på om motorene og kalipperne fungerer.
#2
Lading av Tesla / Sv: TWC 3 i Tesla-appen
tirsdag 19. september 2023, klokken 12:04
Sitat fra: førategangtesla på lørdag 16. september 2023, klokken 06:40Noen med android som har fått denne oppdateringen? Jeg har kun 4.24.5 her.

Du kan oppdatere appen manuelt, gå inn i Google play, finn dine apper, og oppdater Tesla til 4.25.0.
(Samme versonsnummer som Iphone)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forskjell på P85 og P85+
torsdag 14. september 2023, klokken 11:21
Da har jeg "forsket" litt på forskjellene på P85 og P85+. Jeg finner at + har forskjellig delenummer kun på stabstag foran og bak, samt luftdemperne foran og bak. Alt av armer er det samme, mao. samme stivhet på foringer.

Noen som får til å legge deler i handlekurv fra Teslas delekatalog (epc.tesla.com) ?
Det hadde vært fint for å få oversikt over priser.
#4
Model S 2013 - 2022 / Forskjell på P85 og P85+
tirsdag 05. september 2023, klokken 14:34
Hei, lurer på om noen har en oversikt over hvilke forskjeller det er på P85 og P85+ fra 2013.
Mener å huske at det i hovedsak handlet om understell/hjuloppheng, men finner ikke noen forskjeller i delenummer. 21" hjul med større bredde bak, er en egen post på fakturaen, så det må være noe mere enn det. Skal bytte litt forkjellig i hjuloppheng nå, og vil gjerne ha de riktige delene. Hva var det egentlig vi betalte 36.700 kr. for?
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: P-brems kaliper
onsdag 22. mars 2023, klokken 12:23
Blir oppgitt over kundebehandlingen ja, det står jo tydelig :
Recall Schedule :
Description of Recall Schedule : All Tesla stores and service centers will be notified on or about April 20,
2017. Customers will be sent a courtesy email alerting them to the recall
on or about April 20, 2017. Owner notification letters will be mailed out
following NHTSA approval.

Planned Dealer Notification Date : APR 20, 2017 - APR 20, 2017
Planned Owner Notification Date : APR 20, 2017 - MAY 18, 2017


Har aldri mottatt noen slik beskjed fra Tesla.
Byttet begge mine i fjor, på egen hånd, og hørte ingenting om denne recallen fra Tesla da jeg kjøpte delene. >:(
Hadde motsatt opplevelse med Volvo tidlig på 2000 tallet, da jeg skulle handle deler, ble jeg gjort oppmerksom på at det var en recall som dekket reparasjonen. Ble flere Volvoer etter det  ;)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
lørdag 31. desember 2022, klokken 15:49
Sitat fra: VegarHenriksen på fredag 30. desember 2022, klokken 08:43
Sitat fra: @roger på torsdag 29. desember 2022, klokken 13:41
Imponerende refresh  :+1: Helt rått faktisk.
Men hvilken frontfanger er dette? Du skriver at det er gjort med orginale deler......

Det stemmer. Tesla sin egen frontfanger, samme som på alle offisielle facelift biler.
MS2 FRONT FASCIA UNPAINTED, AUTOPILOT, SVC (1056370-
S0-A) til 5440 .- ulakkert og uten mva

Hmm, glans og skygge i bilde lurte meg  :D
Fikk en følelse av at buen i underkant av skiltet, stakk vesentlig lengre frem enn på orginalen. Senking påvirker også at fronten virker "hissigere" enn orginalt.  :+1:
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
torsdag 29. desember 2022, klokken 13:41
Imponerende refresh  :+1: Helt rått faktisk.
Men hvilken frontfanger er dette? Du skriver at det er gjort med orginale deler......
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
tirsdag 25. oktober 2022, klokken 11:20
Kan det være lurt å sette bilen i "Range mode". Du vil da unngå at batterivarmeelementet starter, og være til liten nytte på korte turer. Mener å huske det trekker 6Kw.
#9
Det forutsetter vel at bilen er ulåst, eller at nøkkel er innen rekkevidde.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pipelyd fra klimaanlegg
lørdag 30. april 2022, klokken 16:05
De fleste med "litt eldre" modell s har nok vært borti det 😕 Ganske sikkert lekkasje på anlegget. Har du dårlig kjøleeffekt i tillegg til lyd, så er det helt sikkert. Lurt å slå av AC da, så redder du kompressoren 😀
#11
Sitat fra: BMW850 på fredag 04. mars 2022, klokken 20:52
Hvordan VET du at det gjelder begge?
Kjørte noen meter, og begge skivene ble varm. De var kalde i utgangspunktet.

Driver å jobber med ene kaliperen nå, den fungerer, men med ulyd. Selve motoren er også full i rust, ikke bare drevene, så usikker på om dette er noe å overhale....
#12
Sitat fra: sjokomelk på fredag 04. mars 2022, klokken 11:07
Mekanisk.
Er det ikke "litt utrolig" at begge krangler på samme dag etter 8 1/2 år?
#13
Da var det min tur også :-\ Det jeg stusser på, og trenger tips på, er at det oppstår feil på begge kaliperne samtidig. Får beskjed om å holde parkknappen inne for å nullstille, og da løser de faktisk ut når jeg setter i drive. Men dette fungerer bare kortvarig, og må gjenntaes flere ganger ved neste tur.
Hva tror dere, elektrisk feil og ikke mekanisk i kaliperen?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Luftfjæring kollapset foran
tirsdag 15. februar 2022, klokken 12:39
Har opplevd at hele bilen sank helt ned (blir utrolig lav) under kjøring, løste det med resett av MCU.
#15
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: En liten dekk- og felgguide
onsdag 10. november 2021, klokken 11:40
Flott med slike rapporter om egne erfaringer som Vegar deler her.  :+1: En god motvekt til tester i div. fora.
Slenger meg på med mine erfaringer etter en sesong med WINRUN R330 245/35 R21 og 265/35 R21.
(Kommer fra PS2).

-   Stor forskjell i støynivå til fordel Winrun.
-   Litt bedre rekkevidde, men marginalt.
-   Godt egnet i kombinasjon med Alloygator felgbeskytter.
-   Helt ok grep både på tørr og våt vei, ved «normal» kjøring.
-   Grei pris.
-   Virker rimelig slitesterkt.

-   Sporer en del på slitt veidekke, ca. samme som PS2.
-   Styreresponsen er dårligere en PS2, da dekke bruker litt tid på å «sette seg» i inngangen til sving. Vanesak som gikk seg litt til, men førte i starten til rattjustering i starten på svingene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA