Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - BRSA

#1
Under førersetet er det en kontakt som er to-delt der den ene går til beltestrammer og den andre til sikkerhetsbelte. Dersom du trekker ut den blå kontakten som går til sikkerhetsbelte, så forsvinner varsellampe for sikkerhetsbeltet i dashbordet. Det er viktig å koble sammen kontakten til beltestrammer for å ivareta denne funksjonen.
#2
2011 Citröen Berlingo Venturi med Zebra batteri selges. Bilen er kjørt 41500 km og det er montert komplett innredning med bakseter. Bilen har original Webasto kupevarmer. AC-varmer i Zebra batteri er defekt og må trolig byttes. Bilen står i Trøndelag.

Ta kontakt på PM eller tlf. 47171714 ved interesse.
#3
Linken som følger viser detaljert hvordan montering av USA-versjon ladekontakt med kabelføring frem til motorrom, dersom ombygging til Type 2 blir vurdert:

https://www.youtube.com/watch?v=GKapIeBNZP8
#4
Elbiler i media / Sv: Ny elbilbrann
torsdag 02. mai 2013, klokken 18:10
Kjørte forbi i dag morges og så at det var en Saxo eller P106. Kontaktet daglig leder hos Citroën forhandleren like ved, men det var ikke en bil som hadde bestilt time hos han. Han mente at det hadde tatt godt fyr i Webasto-systemet. Artikkelen antydet at var eieren som hadde varslet om brannen.
#5
Termostaten er slik at den kobler ut ved 80 grader og kobler inn igjen ved 70 grader. Jeg har plassert min så lavt som mulig, rett foran bilens originale varmeelement. Med en sirkulasjonspumpe som går i kretsen så vil ikke termostaten koble ut før vannet på 80 grader har kommet i retur. På virkelig kalde dager kan det hende at det med fordel kunne ha vært et element med høyere effekt.
#6
Hei, har montert en slik Defa slangevarmer i vår i-Miev som jeg tror heter 411715. Den er på 550W og har innebygget termostat på 80 grader. Uten sirkulasjonspumpe så gir den ingen effekt, men jeg skal undersøke muligheten for å koble meg inn med rele på bilens originale sirkulasjonspumpe og samtidig relestyre kupeviften (slik det står beskrevet i monteringsanvisningen til Eberspächer). Da har jeg et håp om å kunne forvarme væsken i varmekretsen til 80 grader og muligens bidra med litt varme til kupeen. Selv har jeg valgt denne lave effekten for å kunne kombinere med kupevarmer, alternativt i kombinasjon med lading på en 16A kurs.

Disse slangevarmerne kommer helt opp i 2000W.

Sten
#7
Tidlige elbiler: PSA / Sv: Diagnoseutstyr
søndag 24. juni 2012, klokken 11:12
Har en ReLight som du gjerne kan benytte, men er først tilbake fra ferie 19.juli.
#8
Prøvekjørte en i-MiEV i slutten av desember når det var -18 og stålis. Kjørte i utover-doserte rundkjøringer med piggfrie dekk og den elektronisk antiskrens- og stabilitetskontrollen fungerte helt topp! Har selv kjørte forhjulsdrevet bil i alle år og ble egentlig imponert over hvor godt den behandlet det som ellers ville gitt en brei-sladd. Det er en knapp nede til venstre for rattstammen som visstnok skal kunne deaktivere denne funksjonen om man ønsker.
#9
Er det noen som har installert høyttalere i bakdørene på iMiev?

Lurer på hvilken diameter det er som passer inn her. Har forsøkt å søke på nettet etter info, men finner ikke noe spesifikt. Er det ferdig installerte kabler frem til bilstereoen, slik at det bare er å ta koble til og spille?

Fersk iMiev eier....
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA