Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marsto

#1
Bare behold 12V laderen påkoblet. Det er bare bra og det er fullt mulig å bruke commtool ned til under 12V. Den røde batteri lampa på dashbordet vil lyse opp hvis tenning er satt på. Den slukker når bilen starter. Hvis den kommer på under kjøring har du et 12V batteri som er dårlig. Det kan forventes å skifte 12V batteri oftere enn på en bil som lades med en dynamo.
MSF filene som leser battericellenes tilstand er: Analog 1-8 MSF og analog 9-15 MSF
Slik ser de ut. Hvis du får til å ta en skjermbilde av disse kan vi lese nærmere ut om du har batteri celle problemer.
#2
Sitat fra: Warlock på I går kl. 11:56Rettelse:
En gul lithium Think på Orkanger som har mistet fått igjen matlysten.

 ;D  ;D
Da er den korrigert i overskrift. :+1:
#3
Hei igjen folkens. Legger ved en videosnutt i .mov format. På min pc måtte jeg laste den ned først å så åpne i windows mediaplayer. Dette avslutter vel den artige historien med Thinken på Orkanger. Mange takk til alle som har bidratt i denne saken. :-)
#4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 18:51
Jada, Bredden som er det første tallet er ikke spesielt viktig men det er dekkets omkrets som ikke kan avvike mer en + - 5%. Omkrets = Pi x Diameter. Det betyr at distansen dekket ruller på en omdreining ikke kan overstige +- 5%

 
#5
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 14:46
Jada, tiden for dekkskift kommer alltid omtrent på denne tiden av året. I vårt vognkort står det 165/64 R14 og det er det vi har på både sommer og vinterdekk.
Det er ikke mye som kan forandres i forhold til vognkortet. Tror det er max + - 5% på omkretsen av dekket men at det anbefales ikke mer en 3%.
#6
Ja, Artig å se at Bartethinker faktisk går opp en bil fra 2022 til 2023. :laugh:  :laugh: 
#7
Suverent å være arkeolog i Think dokumenter. Blir spennende å høre om du kan finne noen flere filer på den gamle pc`n fra Think. Hva med denne tegninga, har du den?
#9
Sitat fra: ThinkGeo på mandag 08. april 2024, klokken 20:52Den raude varselslampen for lavt nivå 12 batteri til venstre for PRNDE er på.(Nivået er 12.32V).
Det er et kjent problem at hvis du har et dårlig 12V batteri så oppstår mye rart med bilen. Det er ingen vits i å fortsette videre feilsøking før du har et tipp topp 12V batteri. Det er bare å bytte. Det har jeg gjort flere ganger opp gjennom årene. Det er også en bra rutine å vedlikeholds lade 12V batteriet med en ekstern lader ofte.
#10
Her er alle kommuner i Norge som har en eller flere registrerte Thinker pr. 31.12.2023
#11
Sitat fra: worry på torsdag 11. april 2024, klokken 08:16Fantastisk! Gratulerer.  :+1:  :+1:

For å løse slike feil trengs tydeligvis spesialkompetanse. Og det er digg å se at det meste kan løses når man har kunnskapen.
Men å holde interessen oppe hos de som kan det, for å holde gamle Think-biler på veien, blir en utfordring.

Ja, akkurat. Det må bli litt som alle andre hobbier. Det er viktig å tviholde på sin hobby og det er kanskje enda viktigere å skape et miljø som gjør at man har tilhørighet. Da er dette forumet veldig viktig ihvertfall. Vi her oppe i midtnorge har nå kontakt med flere Think eiere og kaller oss Trondheim Thinkers men det kan vel godt utvides til Trøndelag Thinkers og hvis vi skal klare å holde flest mulig Thinker på veien i hele Norge må vi kanskje prøve å etablere Norway Thinkers, kanskje?
#12
Hei igjen. Nå har det gått lang tid men vi ønsket å vente med montering av PCU igjen til vinteren var på hell og vårens temperaturer var i gjæringa. Derfor ble det en tur til Orkanger idag med nyreparert PCU fra Warlocks verksted og godt håp om at dette ville fungere. Det gjorde den også tilgangs når vi testet tilkobling av nyreparert PCU og HV batteriet. Bilen lader som normalt og starter som normalt. Om en stund kan vi nok se en Think City på veien igjen. Legger også ved bilde av problem komponentene i PCU som ble levert av VWSpirit og skiftet av Warlock. I tillegg ble to HV sikringer skiftet som også var blåst i batteripakken. Vi kommer med ny oppdatering når alt er klart for prøvekjøring.
#13
Sitat fra: Zuikkis på tirsdag 09. april 2024, klokken 07:51Last night I charged the car to 100%, then drove to work today (about 20km). Now ohms were 2300K for most of the drive, but just dropped to 1800K when I was at work. Apparently the charging had dried the battery?

I hope it's ok now. :)

Very promising development. I will try the same as you soon to see what happens to the KOhms in commtool.
#14
Sitat fra: worry på tirsdag 09. april 2024, klokken 10:48Hmm, det går nedover. Men vi gjør vårt beste for å motvirke.  8)
Ja, det er absolutt verdt å motvirke denne trenden. De som eier en Think idag bør ikke sende den til hugging ihvertfall.
#15
I 2023 er det nå 150 registrerte biler med Think i modell navnet. Det er 57 biler mindre enn i 2022.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA