Det ser vel ut til at den må ut ja, men jeg vil presisere at det burde ikke være på grunn av vanninntregning. Hele PCU`en er klassifisert som IP67 og skal være helt vanntett. Hvis det kommer inn vann er det et lokk, sprekk, tettepakning eller en tærings skade som mest sansynlig er årsaken. Det kan skyldes feilmontering ved fabrikk men tenker med stor sansynlighet at det skyldes at noen har demontert den i etterkant og ikke vært nøye nok med montering og sjekk av pakninger og eventuelle tærings skader. Når det gjelder tærings skader er det fullt mulig å få dette relativt raskt på et mykt metall som aluminium. En type tæring er galvanisk tæring og vil komme hvis aluminium er i direkte kontakt med et edlere metall som stål eller jern. Hvis bilen har hatt en liten 12v jordings lekkasje i karosseriet er det lett å finne tærings skader i aluminium. Da kan man få en tæringsskade som benevnes som pitting og er mange små tæringer som blir til hull rett gennom aluminiumen. Generelt sett vil aluminium i PCU`en blir en offeranode for et metall som er høyere i spenningsrekka f.eks stålet i ramme og tilliggende stålkomponenter. Jeg tenker derfor det er veldig viktig å sjekke tilstanden til PCU`ens aluminium speiselt når man har veier som er ekstemt saltet og skaper en katalyst mot metaller.