Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eivind_Bergen

#1
Sitat fra: Contango på tirsdag 27. april 2021, klokken 22:24
Jeg skjønner det. Men jeg har altså en bestilling fra den gang leveringen var september og jeg finner ikke noe om levering i den bestillingen i det hele tatt.
Det var merkelig, hos meg så er det en tekstboks, etter at jeg har klikket på administrer reservasjonen, litt til høyre og ned på siden hvor det står: "Estimert levering: November".
#2
Står fortsatt estimert levering i november på min bestilling, så levering i 2022 er tydeligvis kun for nye bestillinger. Vi får dog se mot slutten av året hva fasiten blir, er litt bekymret med tanke på mangelen på leveringer i USA.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
søndag 24. januar 2021, klokken 22:17
Sitat fra: JorEl på søndag 24. januar 2021, klokken 21:44
Elon har sagt at de bare lager SogX av sentimentale grunner..Om vi skal ta han på ordet, så kan det jo hende at Tesla legger ned produksjonen av "vanlige" Sèr, og kun produserer Plaid framover.

Isåfall hadde de forlengst sluttet å ta imot bestillinger av nye Model S...
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
søndag 24. januar 2021, klokken 19:19
Det faktum at det åpenbart ikke er plass til en CCS kontakt under ladeluken på den bilen gjør meg ganske skeptisk til påstanden om at det der er refresh utgaven.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny MS og MX leveres først i mars...
tirsdag 19. januar 2021, klokken 20:13
For meg så ser det ut som om batteripakken er i to deler, hvorav den bakerste delen er to lag tykk. Dette påvirker selvfølgelig totallengden. https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2021/01/Tesla-structural-battery-pack.jpg
#6
Sitat fra: JorgenM på lørdag 25. august 2018, klokken 22:50
Etter oppdatering i går (2018.28) restarter skjermen foran rattet ganske ofte. kjørte 40 mil idag, tipper den restartet ca 10 ganger. Hatt bilen i 2 år og aldri opplevd at den skjermen har restartet tidligere.

Flere med samme erfaring?

Opplever det samme etter min siste oppdatering, husker ikke versjon, virker som om det kun skjer hvis man har benyttet navigasjonen. Interessant nok oppstår restart også hvis navigasjonen har vært brukt, men så skrudd av i løpet av kjøreturen.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Dobbeltlader borte som valg
tirsdag 24. mars 2015, klokken 08:49
Hæh? På det bildet der er dobbeltladeren ført opp som en tilleggsopsjon til $ 1.500.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hvorfor så hard fjæring?
mandag 17. november 2014, klokken 08:54
Synes i utgangspunktet ikke at fjæringen er hard i det hele tatt når bilen står i standard høyde, men har merket at den blir mye hardere når bilen er i høy eller veldig høy. Hvilken høyde er det du har bilen i når du synes at fjæringen er så hard?
#9
Takker så meget for oppdateringene om Setermoen.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: FOB og vaskemaskin
fredag 18. juli 2014, klokken 20:07
Tester du på først 60 og deretter 90 grader også?  :P
#11
Lading av Tesla / Sv: Foreslåtte SuperCharger lokasjoner i Norge
onsdag 19. februar 2014, klokken 18:29
Sitat fra: Trustno1 på onsdag 19. februar 2014, klokken 18:12
Den beste løsningen kunne kanskje vært for tesla å lagt inn en sperre for supercharging for ladere innen 2-3 mils omkrets i forhold til den adressen man har registrert som hjemstedsadresse.

Jeg ser for meg avisoppslagene etter at førstemann som skulle hjem fra hytta ble stående ved en supercharger 15 km fra hjemmet sitt uten å kunne lade med 5 km rekkevidde igjen. Sannsynligvis med kone og to sultne og kalde barn. For meg høres dette ut som en ekstremt dårlig ide.
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Parksensorer + Ryggekamera
tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:51
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: elpedros på tirsdag 10. desember 2013, klokken 15:41
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D


Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

Varierer litt. Vanligvis takluka (har montert ribbevegg i taket i garasjen) Men igår måtte jeg ta bakluka for det begynte å rase så mye snø inn i bilen da jeg åpna panoen.

:o Dette MÅ vi få bilder av.
#13
Anbefaler at du ringer St1 i morgen tidlig for å avklare om de har tauet bilen din.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: En bank's oppfattning av verditap
fredag 29. november 2013, klokken 14:01
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 29. november 2013, klokken 13:25
Ok. Trodde det var trådstarter som var tema, men da har det endret seg :)

Hæh? Det er da trådstarter som er tema fortsatt, dette må du forklare nærmere.
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: En bank's oppfattning av verditap
fredag 29. november 2013, klokken 11:02
Sitat fra: janmb på fredag 29. november 2013, klokken 10:42
Sitat fra: den12mann på fredag 29. november 2013, klokken 10:09
De kunne nok ordlagt seg annerledes, men poenget deres ser jeg ingen problemer med.

Jeg ser ikke at de har noe poeng i det hele tatt, all den tid de ikke kjenner vedkommendes økonomi overhodet. Spørsmålet gjaldt vår oppfattelse av banken - som fair enough også er litt vanskelig å uttale seg om på så tynt grunnlag - men det handlet jo slik sett ikke om vedkommendes egne økonomiske vurderinger.

Nja, trådstarter har jo tidligere publisert litt informasjon om sine økonomiske forhold, se nedenfor. Jeg synes heller ikke det er urimelig at folk stiller litt spørsmål om dette er så lurt når det kommer frem at trådstarter må betale 16% rente på deler av billånet og skal nedbetale den delen av lånet over 5 år.

Sitat
Høy/lav er vel subjektiv, så jeg ser den. For min del har jeg kommunal minstelønn, noe som kan for noen anses som lavtlønnet. Har også bare 50% stilling, men en samboer som har lønn nok til å dekke husholdning og husleie(da er det også stopp på hennes konto). Har av og til uforutsett inntekter, da jeg er musikker og tar noen jobber av og til(nei jeg jobber ikke svart, har et enkeltpersonsforetak som jeg tar det igjennom). For tiden jobber jeg med å bygge opp et større foretak, men fram til nå, som er ganske vanlig, så har det vært mye jobbing og null personinntekt. På sikt håper jeg at dette vil gji avkastninger i form av lønn.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA