Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Yeyeye

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: DAB og tåke.
mandag 11. mai 2020, klokken 22:42
Gammel tråd, men i vinter/vår har leafen vår også mer eller mindre mistet DAB dekningen. Vi har 2016 Tekna med orginal DAB radio. Har til tider ok radio i Trondheim sentralt, men mister dekning fort utenfor. Har på strekningen Trondheim -Hitra aldri tidligere mistet dekningen untatt et kort område ved en kort tunnel uten sender. Nå har vi så dårlig dekning at vi ikke gidder ha den på mere. Har service og PKk den 20.Mai nå, så spendt på om de finner ut noe. Gi gjerne en lyd om noen har hatt lignende feil.

Mvh Arild
#2
🙈 skjedde det samme her, har jo forbannet den appen siden vi fikk i bilen,  men nå hadde den verdt ute av funksjon i ukesvis her. Joda, bare å fornye gitt. Fint det var gratis, men hadde vel ikke skadet å faktisk få en liten notis om at det var urgått. Nissan altså, service og it avdelingens hellige vugge. Artig å se reklamevideoen for den kommende Ariya, starter med at «brukeren» kjører ut bilen fra garasjen med mobilen🤣 vil sikkert funke i 3 av 10 tilfeller og bare hvis du har god tid🙈

Sitat fra: eltex på tirsdag 09. april 2019, klokken 08:09
Jeg var ikke klar over at man måtte fornye abonnementet når man har Leaf appen. Man får bare feilmelding når man logger på.  Jeg har i hele vinter slitt med å koble meg til appen og dermed ikke fått varmet opp bilen om morgenen.

Da jeg i dag gikk til https://youplus.nissan.no/ og Min garasje og forsøkte å koble meg til bilen så fikk jeg se at jeg måtte kjøpe et abonnement på 36 mnd (pålydende kr 0,-). Da jeg kjøpte dette så startet Leaf-appen å virke igjen.

Jeg må si dette er elendige greier. Hele vinter har jeg sittet og frosset og så var det bare å klikke på en webside.
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: 30 kwt - her kan du dele dine resultater
tirsdag 25. juni 2019, klokken 23:03
Sitat fra: Øyst1 på torsdag 13. juni 2019, klokken 17:14
Min gikk fra ca. 87% SOH til rett under 93% SOH.

Nå er  bilen kjørt snart 80 000 km, og har en SOH på rett over 91%.
Varmere vær var gjort ar den har sunket, så vil den gå opp til vinteren igjen.

Siden du hadde såpass høy SOH i utgangspunktet tviler jeg på at du vil se så mye forskjell før og etter oppdatering av SW. ( bare min antakelse)
Forventet egentlig ikke se noe spes på SOH, men om noen vet å lese ut softwareinfo.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: 30 kwt - her kan du dele dine resultater
torsdag 13. juni 2019, klokken 08:45
Vår bil skulle ha fått softwareoppdateringen, men hvordan klarer jeg verifisere det? Merket ingen forskjell på SOH før/etter. Var ved servicen på ca 43.000km og SOH 95%, nå ca 49.000km og SOH 91%. 
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Software fix for Leaf 30 kwh?
fredag 01. februar 2019, klokken 19:20
Klarer vi å se forskjell på ecu versions inne på leafspy etter oppdateringen?
#6
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Stjørdal - Sandstad (Hitra)
tirsdag 22. januar 2019, klokken 18:55
Hei. Vi kjører jevnlig Saupstad-Melandsjø og det er nøyaktig 150km vi kjører, vi har 30kWh leaf og lader på typisk 10% nå vinterstid på laderen på Krokstadøra. Du burde vel komme frem uansett vær og vind. Veien er dog ikke elbilvenlig i den forstand. Mye opp og ned og mange krappe svinger, bruker alltid mere energi denne veien kontra andre veier vi kjører. God tur, og husk 40kWh leaf har stor "reservetank" i følge forumdeltakerne med den.
#7
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Trondheim-Frøya
søndag 06. januar 2019, klokken 23:48
Den lille omveien via gammel rute vil vi nok benytte titt og ofte mens vi enda beholder 30kWh Leafen. Lader på minst 10% vær tur , og trenger det for å oppnå 150km nå vinters tid. Det at den nå blir litt avsides, gjør den til en ynling for oss som virkelig trenger en liten skvett elektronjuice. Mode 3 er fortsatt gratis der også for den med liitt tid eller Zoe.
#8
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Bytte støtdempar framme
torsdag 13. desember 2018, klokken 21:33
Vet ikke sikkert, men noe fra PSA gruppen er det og sannsynlig er demper fra peugeot 106 1999 mod riktig. Ser den billigste hos skruvat ligger på 400kr. Men hos en lokal bildelepusher får du sikkert sammenligne med den gamle først. Skal du ha verksted til å sjekke, kan det fort koste litt i prøve feile metoden. Håper noen kan gi deg sikkert svsr og at elbilwiki kan oppdateres
#9
Har opplevd hengende bremser flere ganger tidligere. Det var ikke rust eller mye skitt på stempel/sylinder, men mener det ble en hel del lettere å klemme inn etter å ha vært ute med det og gjort rent stempel, pakning og sylinder. Hos meg innbiller jeg meg at klossene henger seg noe innfestningen pga den kileformede låsepatenten, rust og dritt. Smører opp og rengjør + galvspray på det meste ved hjulskift, holder det i sjakk.
#10
Thumb up!
#11
Nikolay aka BauDemo on the forum. The device is an old personalplaner, Palm 505/515 i think it was. Its the interfacecable you need to build I think. Nikolay probably dont make them anymor. A lot of Thinks been scrapt lately, so maybe somebody have one for sale?
#12
Prøv gjerne å forklare eller ta opp en lyd/videoklipp.
#13
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Thinklik søkes
onsdag 28. november 2018, klokken 21:22
Du kunne jo fått byttet en mot ladereren din☺️ Men det burde vel finnes en nærmere vil jeg tro.
#14
And for the green car blinking, just close the doors before more trobleshooting. Been fooled by this myself ;).
#15
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Repair of charger
fredag 16. november 2018, klokken 09:31
Ser det står gjest munder profilen hans her også, synd han forsvant.

AR
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA