Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sla

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lage type 2 til type 1 adapter
torsdag 11. oktober 2018, klokken 07:33
Takk for svar. Da avstår vi dette  :+1:
#2
Ladeplasser og ladekabler / Lage type 2 til type 1 adapter
tirsdag 09. oktober 2018, klokken 21:35
Jeg har en 16a ladestasjon med fastmontert type2 kabel. Jeg ønsker også kunne lade type1 biler. Jeg har sett at det fins adapter kabler fra type 2 til type1, men siden jeg har liggende en type1 kabel liggende så lurte jeg på hva som skal til for å sette på type 2 (male) på andre siden. Er det kun å sette lederene på rett plass, eller er det noe annet som må til for å få det til å fungere?
#3
Bransjen har vært kjent med denen problemstillingen i god stund før bilene ble levert, ergo kan det være mulighet for en sak.
Spørsmålet er om noen har kjøre dette mot forbrukerrådet? Dersom det er gjort og saken tapt, så skrinlegger jeg det hele. Men dersom dette ikke er gjort vil jeg prøve min sak.
#4
Leaf 2010-2017 / Reklamasjon? (Når FM radioen ikke fungerer lenger)
mandag 06. februar 2017, klokken 13:33
Min bil er kun 4+år, og om et par dager vil den slutte å fungere.
Er det noen som har prøvd å klage dette inn som en reklamasjonssak?

http://www.dinside.no/motor/uten-dab-i-bilen/61066154

Jeg har prøvd å klage dette in mot lokal Nissan forhandler uten å få det godkjent. Neste oppgave er å klage det inn for forbrukerrådet.
Noe som har gjort dette allerede?
#5
Lading / Sv: Treg hurtiglading
lørdag 10. september 2016, klokken 19:57
Da får jeg kjøre tømme batteriet ned til rundt 20% og prøve en gang til.
#6
Lading / Treg hurtiglading
lørdag 10. september 2016, klokken 18:27
For en stund tilbake, merket jeg at regenereringen var blitt svakere http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28526.0.html. Har merket at jeg stort sette ikke klarer mer en max 20kW.

Idag skulle jeg prøve å lade på en hurtiglader, siden det er over ett år siden sist gang.
Jeg hadde 4 streker igjen når jeg koblet til hurtigladeren. Som dere ser av vedlagt bilder så startet ladingen på 44%. Etter 20minutter rapporterer hurtigladeren av den er 79%, og avgitt 7.2kwh.
Totalt så gir det ca 20kw effekt. Er det noen som har samme erfaring? Jeg syns dette vær svært lite?
På bildet ser man også at hurtigladeren estimerer en time på å fullføre.
Det er en 2012 model som er gått 82000 km.



#7
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenerering - avtakende effekt?
onsdag 08. juni 2016, klokken 23:12
Sitat fra: nr1rayner på onsdag 08. juni 2016, klokken 13:32
Sitat fra: sla på onsdag 08. juni 2016, klokken 13:10
Veldig sjeldent at den ytterste ringen har doble ringer (selv med halvfult batteri).
Hva er isåfall grunnen til dette?



Så du har 3 av 4 regen med dobble ringer? Da har du svaret der.
Er det USA-Leaf, høy km eller misbrukt batteri har du vel redusert kapasitet på batteriet, eller noen døde celler?

Er det kun i det siste, så har det vel vært ganske varmt, så battetitemp er høy. Kryper den opp mot rødt blir vel regen begrenset.

Tut og kjø, det er det enkleste..

Norsk kjøpt Leaf, og batteriet er behandlet veldig bra. Bor i Ålesund, så varmt har det iallefall ikke vært ;)
Batteristrekene har alltid ligget på mellom 4-5 gjennom hele året.
Merker ikke noe på kapasiteten/rekkevidden. Det bare slo meg at jeg syns regen ikke er like bra som tidligere og iallefall mye dårligere enn på 2013 Leafen jeg har kjørt.

#8
Leaf 2010-2017 / Sv: Regenerering - avtakende effekt?
onsdag 08. juni 2016, klokken 13:10
Veldig sjeldent at den ytterste ringen har doble ringer (selv med halvfult batteri).
Hva er isåfall grunnen til dette?


#9
Leaf 2010-2017 / Regenerering - avtakende effekt?
tirsdag 07. juni 2016, klokken 23:13
Har en 2012 Leaf som jeg føler ikke regenerer like bra som tidligere. Tidligere mener jeg at den ofte ga opp mot 30kw i bratte nedoverbakker, mens den nå ligger på rundt 15kw og akslerer dersom jeg ikke bremser.

Har også kjøre en 2013 Leaf som tydelig har mye bedre regen-effekt enn min 2012.
Noen som vet noe ang dette eller har erfaringer?
#10
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Molde - Valsøya
onsdag 16. september 2015, klokken 23:06
@olaover1
Dersom du lader til 100% i Molde. Hvor mye har du igjen når du når Vasøya (ikke vått veibane) ?
Lurer mest på hvilke marginer man kjører på :)
#11
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Molde - Valsøya
tirsdag 15. september 2015, klokken 19:51
Lurer på å ta en "svipptur" til Trondheim, og lurer på om noen har erfaringer med strekningen Molde - Valsøya?
#12
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Takk!
mandag 14. september 2015, klokken 21:17
Er det slik å forstå at Admin ikke overvåker når noen trykker på "Varsling" knappen? Burde være relativt enkelt for en/et par personer å overvåke forumet med denne funsjonaliteten.
#13
DRIFTSBATTERI / Sv: Tap av batterikapasitet - Har du mistet "barer"?
torsdag 27. november 2014, klokken 14:25
Japansk 2012
Odo: 45000km
SOH: 94%
12 barer
#14
Er dette spesielt for Agder, eller er dette en generell problemstilling?
Noen som vet spesifikt hva som er problemet? Er det eldre borettslag / boligområder som er problemet eller gjelder dette også nyere borettslag / boligområder.

#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hurtiglader i Førde og Florø?
torsdag 23. oktober 2014, klokken 21:50
Ser på kartet til GK at hurtigladeren i Førde er operativ  :D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA