Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jotto

#1
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
mandag 14. desember 2020, klokken 19:37
Sitat fra: Woodbear på mandag 14. desember 2020, klokken 19:29
fuck me om jeg får plutselig levering på julaften, får det til, heldigvis ikke jeg som skal steke ribba :-P  har for øyeblikket 2/1 som estimat, men kan for bli før....   tar meg heldigvis ikke lenger enn 1t20 min å kjøre til lillestrøm. men hadde vært ustyrtelig morsom julegaven :-D performance, hvit med røde kalipere.. passe julete

...men synd for resten av familien siden du kommer til å tilbringe julaften ute i bilen?  :laugh:
#2
Model 3 / Sv: Schuko som midlertidig ladeløsning
mandag 30. november 2020, klokken 09:32
En liten presisering fra trådstarters side. Jeg vet ikke om uttaket er tiltenkt ladbar bil, men den har vært brukt til lading av hybridbil av forrige eier. Ifølge spesifikasjonen i tilvalgslista den gangen leiligheten ble kjøpt ny av forrige eier, er det en "16 Amp. Kurs til garasjeplass/ekstrabod
m/undermåler/ dbl-stikk og skap".

Blokka ble ferdigstilt i 2017.
#3
Model 3 / Schuko som midlertidig ladeløsning
søndag 29. november 2020, klokken 15:05
Vi vurderer sterkt en Model 3 LR. Problemet er selvsagt lading... vi bor i en blokk der det er et schuko-uttak på en 16A-kurs som er tiltenkt hybridbilder på min garasjeplass. Styret jobber med å få installert infrastruktur for elbilladere på alle garasjeplassene, men jeg vet ikke om dette tar 1 måned eller 1 år.

Det følger såvidt jeg har skjønt med en ladekabel med schuko-kontakt som er tiltenkt unntaksvis lading på reise o.l.  Hva tenker dere om å bruke denne i perioden fram til jeg får installert en skikkelig ladeboks?

Såvidt jeg har skjønt er denne begrenset til 3 kW lading, som skulle tilsi ca 26 timers ladetid med flatt batteri. Typisk kjøremønster for oss er småkjøring i nærområdet, og det vil sjelden eller aldri være snakk om å lade fra flatt til fullt batteri.
#4
Jeg er på nippet til å bestille en LR M3. Får håpe at de er tom for gamle lykter før de begynner å produsere min..  8)
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Frakt av ski og snowboard
fredag 05. juli 2019, klokken 11:25
Ok, takk. Så da må man velge mellom å ha med snowboardene eller kidsa.
#6
Hyundai Ioniq / Frakt av ski og snowboard
torsdag 04. juli 2019, klokken 17:38
Er det noen praktisk måte å få med seg ski og snowboard inni eller oppå Ioniq? Det er vel ikke tillatt med skistativ, såvidt jeg har skjønt.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Nåværende leveringstid
onsdag 03. juli 2019, klokken 11:19
Er det noen som vet typisk ventetid på nybestilling nå?
#8
Sykkelen i Trondheim hadde en effekt på 5600 watt og toppfart på 108 km/t og ble klassifisert som lett motorsykkel. Det er rimelig stor forskjell på det og på å endre assistansesperra på en vanlig 250W elsykkel slik at den gir assistanse opp til 35 km/t.

Det blir stadig dratt frem skremselspropaganda om at man kan bli gjeldsslave resten av livet fordi man har tuklet med fartssperren, men det har vel fremdeles ikke skjedd. Jeg tviler på at man automatisk blir erstatningsansvarlig fordi sykkelen er modifisert. Isåfall må det vel bevises at man hadde skyld i ulykken FORDI sykkelen er modifisert. Det skal vel godt gjøres når en vanlig tråsykkel enkelt kan tråkkes raskere.
#9
Jeg hadde samme dilemmaet i sommer. Jeg endte med terrengsykkel nettopp for å ha mulighet til å ha plass til skikkelige vinterdekk. I etterkant ser jeg også en annen fordel: med terrengsykkel har jeg mulighet til å ta små snarveier gjennom partier med ulendt terreng og store asfaltkanter som du ikke kan med hybridsykkel.

Jeg ser egentlig ingen fordeler med hybridsykkel. Hvis du vil ha smalere asfaltdekk for mindre rullemotstand, så kan du fint gjøre det på en terrengsykkel. Jeg har eksperimentert med det selv.
#10
Hvis du vil kjøpe det i Norge, så får du det her: https://www.facebook.com/strommenelsykkel/

Innehaveren er også svært aktiv på bl.a. Facebook-gruppa "Elsykkelens venner", så det burde være god support.
#11
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
lørdag 23. september 2017, klokken 23:28
Sitat fra: larslure på lørdag 23. september 2017, klokken 19:41
Er vel egentlig akkurat passe med mellon 30-35km.t

er det sånn at man kan åpne deksel uten at det er noe som blir brutt "waranty" forsegling?

Ja, det er akkurat passe fart. Det er jo omtrent samme fart som jeg sykler på vanlig sykkel når jeg har godt tempo.

Jeg fant ingen forseglinger selv iallefall. Jeg har aldri hørt om noen som har fått underkjent garantisaker fordi de har brukt slike mods.
#12
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
lørdag 23. september 2017, klokken 14:37
Sitat fra: sveander på onsdag 20. september 2017, klokken 14:44
Takk
Er jo en mye enklere måte enn å skru motoren fra hverandre.

Noen som har testet det?

Jeg har testet SpeedBox. Den er veldig enkel å montere selv om du må skru opp motorlokket. Den fungerer akkurat som markedsført. I praksis ligger maks fart på ca 35 km/t på flat mark med en 250W-motor. Badassbox fungerer jo like bra, men da får du en synlig boks.
#13
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: justere hastighet
mandag 18. september 2017, klokken 16:08
Ebiketech selger Badassbox og Speedbox. Begge passer til sykkelen din.

De har ikke webside, men Finn-bruker:

https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=1710998193

#14
Du får komplett sett med alt du trenger her: https://www.elsykkelsenteret.no/ombyggingssett

Du får også 500W-utgaven samme sted. Den er ikke lovlig, men du sykler jo selvsagt bare på lukket bane  :+1:
#15
Jeg synes Haibike er klart tøffest, både som hybrid og mtb.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA