Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - elektrolux

Sider: [1] 2 3 ... 890
1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: "3D" Zappi nærmer seg
« på: I går kl. 20:00 »
Bare uker til første palle skal være på vei. Deretter blir det leveranser fra og med august.

Appen er forresten lansert, og testet. Rart å starte en hårføner tilkoblet en Zappi via vår forenklet modus kabel og så starte den via mobiltelefonen.

2
Sikkert en kortsluttet varistor. Se etter en neglestor flat dingst med 2 ben. Kan fjernes, men da fjernes også vernet til neste gang du får overspenning på nettet ditt.

3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Type2-kabel, 3-fas 16A?
« på: I går kl. 19:48 »
Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en ekstra type2 --> type2 kabel til e-golfen (FL). Den medfølgende kabelen er 3-fas 32A, og ganske tung og stiv.
Jeg har prøvd å finne 16/20A 3-fas kabel, men har ikke klart å finne det. Vet noen om det finnes noe sted?
Har 3-fas 16A tilgjengelig i garasjen, så ikke nødvendig med 32A kabel som skal være fast i garasjen.

Kanskje vår til 1/2 fastpris: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/f?tm=

4
Her trengs mer info:

TWC lar seg koble til 3 fase IT nettved å legge U til N, V til L1 og W til L2. Da vil f.eks e-Golf lade med 2x16A og sende 28A i retur.

Var og av den oppfatningen at T3 hadde optimalisert dette slik at det blir lik last på alle faser. Altså en innvenlig omkobling av laderene slik at disse blir 3 kant/sterne koblet for lik last.

Sier du at det ikke er automatikk i en slik omkobling når bilen senser spenning på kun L1 og L2?



 

5
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Er Zapcharger 66% meir effektiv?
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 12:54 »
Ja, og dermed "okkuperer ikke" 1 fase biler alle 3 fasene

6
Lurer på hva som hva problemet med Chint sikringen og Jordfeilvernet.

7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Sv: Selger Leafbox til 500,-
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 12:37 »
Info om ut/innkobling av EV tun sine bokser:

Hold fartspedalen i bunn og start bilen for å endre status fra aktiv til innaktiv og tilbake. Boksen kvitterer med 2 bip for aktiv, og 1 bip for innaktiv.

Genialt da Jr. hater Tesla boksen mens jeg digger den og begge kan få det slik vi ønsker.

8
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Er Zapcharger 66% meir effektiv?
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 12:30 »
Spørs hva du sammenligner med.

Noen systemer tar ikke hensyn til om bilen lader med 1 eller 3 fase, så på et slikt anlegg med 9 punkter tilkoblet 2 stk 6,6 kW biler og en stk 22 kW bil ville alle lade med full effekt med fra et Zapcharger anlegg, mens ingen får full effekt med et mindreverdig system.

9
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Ladeboks inkl. montering til fornuftig pris?
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 12:05 »
Alle som har elbil må enten opprette egen ladeboks (om du lader utenfor eget hus på stikk - som jeg gjør), eller delta på borettslagets nye ladeplasser. I mitt tilfelle må jeg da delta på den dyre løsningen og samtidig skifte parkeringsplass

Høres ut som sameiet deres trenger en løsning som er rimelig å montere, og lett å ta med seg ved flytting.

Kombiner gjerne det med markedets beste pris ( totalt sett ) og mest effektive løsning og be styret hente inn anbud på et Zapcharger anlegg: https://zaptec.com/

Kontakt gjerne undertegnede for nærmeste montasjepartner

10
Elbilen i Samfunnet / Sv: Enova burde støtte eierne av hydrogenbiler.
« på: Torsdag 13. Juni 2019, klokken 07:16 »
Er i alle fall et innspill som bør vurderes. Ser heller ikke vitsen med å pøse inn med midler til en åpenbart dødfødt teknologi.

Det kan selvfølgelig tenkes at hydrogensatsingen sin baktanke er tungtransport og fly, men selv der seiler batteri opp med gode alternativ.

11
Enkle tekniske spørsmål og svar / Sv: Spørsmål etter kjøp av elbil
« på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 21:14 »
Du har gjort et kupp. Rusten du ser er normalt og uproblematisk.

Ville ikke kastet penger på NAF, eller service på bilen for den saks skyld. Vent til EU kontrollen gir anmerkning og fiks etter behov.

Vi har nå kjørt vår e-Up 60 000 km siden 2013 og ikke brukt et øre på service. EU kontrollen påpekte rust på skivene, men det slipte vi bare vekk.

12
Når det gjelder 3 fase og IT kan det tenkes at enkelte ladestasjoner med effektmåling sliter med dynamikken.

Men det er en programmenings sak, og easee er heller ikke der enda, oss bekjent.

13
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Er Zapcharger 66% meir effektiv?
« på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 21:04 »
Det Zaptec tilbyr ved en typisk 43 kW kurs og x antall ladestasjoner og x antall 6,6 kW ( 1fase ) biler er at fasefordelingen sørger for at 6 biler får full effekt uavhengig av plassering.

Andre systemer kan ved ekstremt uheldig parkering av nevnte biler regulere ned ladestyrken allerede når bil nr 3 parkerer.

Det betyr at 66% ikke er langt unna sannheten.

14
Norske @easee har klart å kombinere Teslalading med andre bilmerker i en ladestasjon. Det virker veldig fornuftig for meg :-)
https://www.facebook.com/easeenorway/posts/2323970047887610

Er det noen ladestasjoner, inkludert Tesla sin egen som IKKE klarer dette?

15
Alt det andre / Kun 93 000 / person så kunne vi sluppet bommene
« på: Onsdag 12. Juni 2019, klokken 09:08 »
Med tanke på hvor mye penger jeg og mange andre bruker på bomfrie kjøretøy for å slippe å betale bompenger hadde det vært mye bedre å bare gitt Erna og Co 100 000 kr.

https://www.motor.no/artikler/har-vedtatt-bompenger-for-235-milliarder/

Riktignok ville en slik løsning forsinket det grønne skiftet, men det kunne 2-3 dobling av drivstoffavgiftene gjort nesten like effektivt

Sider: [1] 2 3 ... 890