Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RuneW

#1
Model 3 / Sv: Model 3 refresh (highland)
mandag 15. juli 2024, klokken 16:11
Til dere som nå har kjørt en del mnd med trykke-blinklys:

Er det noe man venner seg til (med litt medvilje) eller er og blir det pyton?
#2
Ok takk for alle forslag. Jeg visste ikke om en Easee-app engang. Stolte på at alt kunne styres via Tibber-appen.

Synes det er veldig rart om Easee-burken blir for varm når det er 16 grader (og den står ikke i sola), men jeg får undersøke litt nærmere.
#3
Flere ganger i det siste har jeg slitt med at bilen ikke lader med 11kW/28A i mer enn noen minutter før den "detter ned" til 7kW/19A.

Tibber toer sine hender og sier at Easee-boksen tilbyr 32A til bilen.

Om jeg drar ut ladekabelen og setter den i igjen, vil bilen starte å lade med 11kW en stund igjen. Deretter faller den ned til 7kW igjen. Det er 16 grader ute, SoC er 26% og nettspenning er 233V. Jeg ser INGEN grunn til at ikke bilen skal kunne lade med 11kW.

Noen som har noen ideer?




Du kan ikke vise dette vedlegget.
#4
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 28. juni 2024, klokken 14:21
Sitat fra: Counterpointer på fredag 28. juni 2024, klokken 10:36Uansett hvilke «guardrails» en setter (law of robotics, fra iRobot) vil en smartere AI kunne omgå dette om den finner det hensiktsmessig.

Det som er så gøy er at alt av strategier for å kontrollere et AGI ligger på nettet og selvsagt blir konsumert av et gryende AGI...

Nick Bostrom har den del interessante tanker rundt farene med (super) AGI. Det er rart med det. Det kan virke som at folk som Nick Bostrom og Robert Miles ikke blir latterliggjort like mye som før.
#5
Model Y / Sv: Lyser rød tilhenger lenge etter den er koblet sv
tirsdag 21. mai 2024, klokken 08:35
Sitat fra: Handyman på onsdag 15. mai 2024, klokken 10:27
Sitat fra: RuneW på onsdag 15. mai 2024, klokken 09:01Jeg har også reagert på dette røde ikonet etter at hengeren er koblet av. Merkelig at ikke bilen klarer å forstå selv at det ikke er noen henger der (bak-kamera).
Kanskje det er ford de ikke vil at modusen deaktiveres dersom det blir dårlig kontakt i ledningssystemet på hengeren under kjøring. Det vil jo kunne oppfattes av bilen som at hengeren er koblet fra.

Det er jo her ryggekameraet kommer inn. Det burde være mulig å gjenkjenne en henger som er på kroken.
#6
Model Y / Sv: Lyser rød tilhenger lenge etter den er koblet sv
onsdag 15. mai 2024, klokken 09:01
Jeg har også reagert på dette røde ikonet etter at hengeren er koblet av. Merkelig at ikke bilen klarer å forstå selv at det ikke er noen henger der (bak-kamera).
#7
Model Y / Sv: Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y
torsdag 11. april 2024, klokken 10:23
Hmm...hvem er det som sitter på bevisbyrden da?

Tesla har, i utgangspunktet, tenkt å fakturere meg for dette. Men de har jo ikke sett annet enn bildene jeg sendte, så kanskje de ombestemmer seg....

De skal ha 3756,- for dette. Mener å huske jeg har høyere egenandel enn dette, så forsikring er ikke så aktuelt.
#8
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
torsdag 04. april 2024, klokken 12:51
Sitat fra: daktari på søndag 31. mars 2024, klokken 17:08Tesla derimot har ikke 1 eneste førerløs kilometer. Ikke en j..  en!

Løgnhals! Jeg har sett videoer med folk sovende i baksetet på Teslaer  ;)
#9
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
torsdag 04. april 2024, klokken 12:47
Er også svært fornøyd med de nye, gratis lysene. Og det løser ett av de mest irriterende problemene med Teslaen, nemlig at lysene "blendet opp" alt for sakte etter å ha blendet ned.
#10
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 04. april 2024, klokken 12:43
Sitat fra: Nihon på tirsdag 14. november 2023, klokken 09:33Det eneste er at det tar litt lengre tid å blende ned siden man må trykke og holde knappen inne litt før den gjør det istedenfor å bare raskt dytte spaken bakover.

Hvis det var det eneste, så er det vel nada igjen etter siste oppdatering  :+1:
#11
Model Y / Sv: Garanti og reklamasjoner - Tesla Model Y
torsdag 04. april 2024, klokken 12:21
Oppdaget her om dagen at venstre bakrute er sprukket i et spiralaktig mønster. Det er tydeligvis bare innerste rute som er sprukket, siden jeg bare kjenner det fra innsiden. Er det slik ruten sprekker om noen prøver å knuse den fra utsiden, eller er det spenninger i glasset (fra fabrikk) som resulterer i slikt?

Jeg har i utgangspunktet tenkt å betale dette selv, men om noen mener at dette må være fra fabrikk, så kan jeg jo nevne det når jeg leverer bilen.

Beklager dårlige bilder. Det er irriterende vanskelig å fokusere på glass...
#12
Sitat fra: ElectroJuice på torsdag 08. februar 2024, klokken 08:20Godt mulig jeg har misforstått noe. Får google og knote litt i helgen.

Kan også anbefale "Easy Entry", i alle fall for profilen til kona di. Da kommer du lett inn uansett om den "henger" på feil bruker.
#13
Model 3 / Sv: Første EU-kontroll på skranglekassa
tirsdag 09. januar 2024, klokken 10:16
 :+1:
#14
Model Y / Gnikk og gnu mellom setene?
torsdag 07. september 2023, klokken 10:41
Jeg opplever det ikke som et stort problem, men jeg opplever en del "gnikk og gnu"-lyder fra bak i bilen. Jeg antar dette er pga bevegelser mellom setedelene og at setematerialet er over snittet "gnikkete". Det er såpass følsomt for bevegelser at det kan gnikke/knirke ved akselerasjon/bremsing (i tillegg til alle dumper selvfølgelig).

Det jeg lurer på er om noen kan anbefale et middel man kan smøre på som reduserer denne lyden.
#15
Model Y / Sv: Snart refresh TMY?
mandag 04. september 2023, klokken 08:55
Sitat fra: daktari på fredag 01. september 2023, klokken 22:53Jeg opplever også det, bytte sang eller endre volum fra rattet når jeg svinger er helt umulig.

Har ID4 så knotete knapper? Opplever ikke dette som noe problem i Teslaen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA