Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sigurd

#1
Nissan e-NV200 / Sv: "e-NV200 er så stygg!"
mandag 24. juni 2019, klokken 07:54
Sitat fra: tomrh på mandag 17. juni 2019, klokken 21:57
Hva med kufanger og stigtrinn?


Kufanger er vel generelt ikke lovlig i Norge...
Men om du synes fargen er kjedelig og synes det er greit å spytte i >20k ekstra, er jo foliering en mulighet.
#2
e-up! / Sv: Moss - Voss i e-Up.
mandag 24. juni 2019, klokken 07:48
Geilo-Eidfjord er uproblematisk. Jeg kjørte Oslo-Voss med e-UP i 2015. Da  valgte jeg å overnatte på Geilo for å saktelade, men siden den gang har det kommet ccs-hurtiglader også på Geilo, så det vil neppe være noe problem overhodet.
#3
Andre elektriske doninger / ATV
lørdag 21. juli 2018, klokken 11:54
Jeg har begynt å kikke etter en elektrisk ATV, men det ser ut som de jeg finner drives av blybatterier, og ikke litium. Er det noen spesielle fordeler med blybatterier som jeg ikke er klar over? Har noen et godt tips om gode ATV-modeller? Jeg vil ha en med både vinsj og hengerfeste.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

#4
AC fleksilading / Sv: Prisøkning
tirsdag 12. juni 2018, klokken 20:36
Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 19:58
Kortet trekkes automatisk, noe som gjør at vi slipper å utstede faktura, følge opp innbetaling, purre, et cetera.
Hvordan kan du mene at dere skal unngå å utstede faktura når man har registrert kort? Nå ble jeg enda mer skeptisk til å registrere kortet mitt hos GK enn jeg har vært. Skal man ikke engang få en faktura med spesifikasjon så man vet hvor mye man skal betale? Jeg har tidligere fått faktura fra GK, mottatt et halvt år etter den påståtte ladingen, hvor de mener jeg har ladet i halvannen time på en ladestasjon! Jeg kommer aldri til å stole på at GK fakturerer det jeg faktisk har ladet, men leser fakturaen med lupe for å være sikker på at den er riktig. Fordelen med at GK nå tar dette vanvittige fakturagebyret på inntil 75% av ladebeløpet, er at jeg slipper å få mange fakturaer fra dem, siden jeg heller velger andre operatører om det overhodet er mulig.
#5
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 01. august 2016, klokken 20:57
Redd at det allerede er blitt slik. Dersom det skal være fritak etter 1. Januar skal det skiltes.
Ganske idiotisk om det er de kommunene som ønsker å opprettholde status quo som må gjøre tiltak.
#6
Stakkars mennesker som har det så fælt med seg selv at de melder seg på et forum som de åpenbart er uenig med, bare for å spre eder og galle. Synes oppriktig synd på slike mennesker.
#7
Håper virkelig det legges inn i forskriften at dette må skiltes på en måte som ikke etterlater noen tvil. Det blir for dumt om den enkelte bilist må sette seg inn i alle kommunestyrevedtak før man parkerer i en kommune.
#8
Han forøvrig ikke huske å ha sett noe på elbil.no om dette. Er ikke dette en viktig elbil-nyhet?
#9
Det kunne jo i det minste vært et krav om at det skal utredes hvor mye kommunen "taper" på at elbilene parkerer gratis for at de skal kunne innføre avgiftsparkering. Tviler på at det er mange kronene for de fleste kommuner, sammenlignet med andre ting kommunen bruker penger på...
#10
Noen som vet hva som skjer med elbilparkering i Tønsberg? Jeg ble fortalt at de fra 1. januar skal kreve parkeringsavgift for elbiler.
#11
e-up! / Sv: Car-net (android) vil ha tilgang til kontaktlisten
tirsdag 29. september 2015, klokken 12:46
Sitat fra: Autowinder på søndag 27. september 2015, klokken 00:28
Jeg er veldig opptatt av hva jeg deler over internett, trenger privatliv og gir ikke bort data om meg gratis ;-) Men det er vel bare å trykke Ikke tillat ?
Ja, jeg kan trykke ikke tillat, men da får jeg ikke oppgradert appen. Og på ett eller annet tidspunkt vil den slutte å fungere mot (oppgradert) server. Da er det enkleste å droppe hele car-net.
#12
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 26. september 2015, klokken 15:39
Både kommune og stat har massevis av eigarskap i private verksemder, og mange verksemder er fullt ut eigd av stat eller kommune (t.d. Statoil).
Statoil har vært børsnotert i 14 år... Dårlig eksempel på offentlig heleid selskap...
#13
e-up! / Car-net (android) vil ha tilgang til kontaktlisten
fredag 25. september 2015, klokken 15:47
Siste oppdatering av Car-net krever nå tilgang til kontaktlisten. Mulig jeg er paranoid, men kan ikke se for meg noen rimelig grunn til at denne appen skal snoke i kontaktlisten min. Når de i tillegg vil ha betalt for tjenesten er det definitivt over og ut for min bruk av car-net.

Hva tenker dere andre om dette? Er det slik at folk flest ikke bryr seg om hva en app krever tilgang til?
#14
e-up! / Sv: Ål-Eidfjord
fredag 11. september 2015, klokken 13:55
Sitat fra: Panzer UP på torsdag 03. september 2015, klokken 19:53
Sitat fra: Sigurd på mandag 17. august 2015, klokken 10:33
Jeg kjørte denne ruta forrige helg.
Kjørte du fra Eidfjord? Og trengte du egentlig den halvtimen med lading??
Usikker på om det hadde gått uten. Det var i så fall helt på grensen til hva som er mulig. Stolte ikke helt på rekkeviddemåleren siden det hadde gått mye nedover de siste kilometrene, og var ikke helt sikker på hvor mye nedover det var videre til Ål. Vil tro at det hadde gått, men tror også jeg ville stoppet og tatt lunsj i Geilo neste gang også. :)
#15
Elbilen i Samfunnet / Sv: Feilaktig parkeringsbot! (?)
fredag 11. september 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Sele på fredag 11. september 2015, klokken 09:59
Dette er hva loven sier om parkeringstid.

§ 11.Parkeringstid
Dersom det på plass med tidsbegrenset parkering er innført påbud om bruk av parkeringsskive, skal fører umiddelbart etter at kjøretøyet er stilt på plass stille viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt kjøretøyet ble stilt på plass. Gjelder det ikke tidsbegrenset parkering på det tidspunkt kjøretøyet stilles på plass, stilles viseren på parkeringsskiven på det tidspunkt det igjen innføres tidsbegrenset parkering.
Senest når parkeringstiden løper ut, må plassen frigis ved at kjøretøyet fjernes. Er parkeringsplassen avgiftsbelagt kan forlengelse av parkeringstiden skje før den har løpt ut, men samlet parkeringstid må likevel ikke overstige en eventuell maksimal parkeringstid på stedet.
0   Endret ved forskrift 7 okt 2005 nr. 1220.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA