Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ebakoy

#1
Har prøvd å finne ut en del før jeg begynner å skifte motor og styringsboks. Hvis jeg forstår det riktig bør jeg først koble fra strømkabel på batteriboks nr 1 (3 batterier) over motoren og på sida av batterboks nr 3 (11 batterier) bak på bilen. Eller er det best å ta ut sikringer først?

Jeg har ikke klart å finne arbeidsbeskrivelse på utaking av styringsboks og motor. Lurer på om batteriboks nr 1 må tas ut først for deretter å løfte ut styringsboks og motor? ???
#2
Takk for tips! Jeg holder på å lese meg opp før jeg begynner med demontering. Det er ikke så lett å finne fram i all infoen. Er det noe en med fordel kan bruke for å isolere endene av strømledningene når de kobles av?
#3
Antagelsen om at feilen var i batteriene var riktig. 3 seller måtte skiftes og det ble gjort i sommer. Kjørte så 60 km og ladet opp på nytt. Da streiket motor eller styringsboksen og bilen ville ikke gå lenger. Bilen har etter det blitt stående noen mnd.er da jeg var usikker på om ytterligere påkostninger var forsvarlig. Jeg har nå fått tak i en delebil og skal prøve å skifte ut motor og styringsboks selv. Lurer på om det finnes en arbeidsbeskrivelse på dette for peugeot 106? Hvor kan jeg ev. finne den? ???
#4
Jeg er ny elbileier og har fått problemer med kjøringa. Har en Peogeot 106, 1999 modell. I følge tidligere eier var det skiftet batterier på bilen i 2008 så det skulle være mye igjen av dem. Første gang vi merket at noe var galt begynte bilen å trekke dårlig når det var 30% igjen av batteriet. Etterhvert har dette forverret seg å nå går bilen på "sparemodus" når det er 95% igjen av batterikapasiteten. Lurer på hva dette kan skyldes?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA