Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ogi

#1
Hvorfor har ikke Atto 3 ikke hengerfeste i Norge men det kan fås fees i New Zealand på samme bil med samme specs?
#2
MG4 EV / Sv: Leveringsdyktighet MG 4
lørdag 18. mars 2023, klokken 21:58
I hvert edna mindre enn 185 biler:
https://elbil.no/kraftig-okning-i-elbil-bruktmarkedet/
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøp av elbil uten lademulighet hjemme
fredag 03. mars 2023, klokken 22:46
Sitat fra: Magne St på søndag 12. april 2020, klokken 14:25
Å kjøpa elbil utan å ha tilgang til lading heime, er det berre å frårå.
Du kjem til å bruka alt formykje til på ladestasjonen, tid du ellers kunne ha brukt til noko givande.

Vet ikke hvor du bor men som elbil eier i Oslo jeg opplever hva du sier som usant. Har brukt elbil i flere år, har ikke lading på leilighet og ingen problem med å bruke Oslo sin ladestølper som ligger overalt i byen.
#4
MG4 EV / Sv: Service avtale/Garantiavtale 7 år
fredag 03. mars 2023, klokken 21:36
Sitat fra: Svk på fredag 03. mars 2023, klokken 20:51
MG har billige servicer. Er vel bare de største MG servicene som er oppi den prisen

Faktum er at 4500 kr til bremsekontroll og filter kontrol og pragamvare oppdatering som kan gjøres OTA, er ikke "billige". Det er jobben som må faktiskt gjøres som gir ordet beytdning.
#5
MG4 EV / Sv: Service avtale/Garantiavtale 7 år
fredag 03. mars 2023, klokken 19:40
Sitat fra: ATN1000 på mandag 07. november 2022, klokken 20:26
Føler det er vanskelig å kutte Service avtalen, da det jo og inngår diverse oppgraderinger på data, samt mulig skifting av diverse vesker.
Men det er mulig data oppgraderingen går på 7 års garantien (har ikke spurt).
Jeg forsøkte å få ett skriv over hva som inngår i servicen men det ser ut til å
være noe vanskelig.
Er det noen som har fått skriftlig hva som inngår i servicen?

Dette handler on norske forhandleren og deres tyveri, ikke MG.

Om du har eide Nissan Leaf som BNH kunder blir du ikke overrasket at bremsekontrol og filterbytte koster 4500kr.
#6
Har en Nissan Leaf fra 2012 som jeg har ikke klart å finne en sykkelfeste til.  Vet noen om det finns senere Leaf modeller som klarer dette?
#7
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Oslo-Stryn med Leaf
fredag 24. juli 2020, klokken 15:59
Bra - takk!  :+1:
#8
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Oslo-Stryn med Leaf
fredag 24. juli 2020, klokken 13:42
Har noen kjørte Oslo-Stryn med Leafen? Hvordan gikk det? Lurer om det finns ladestasjoner langs veien.
#9
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
tirsdag 04. desember 2012, klokken 02:39
Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 20:56
I dag var det bittert! Stod koplet til ladestasjon, men bilen var selvsagt like kald som ute (-12) når jeg skulle kjøre hjem.

Testet oppdatering av ladestasjoner fra bilen og det fungerte som smurt. Mistenker at det faktisk er noe så enkelt som at det er et sertifikat som har løpt ut på dato (ref. meldingen fra Leaf Link). Håpløst at de ikke klarer å fikse dette ila. kort tid.

Er det noen som vet hvem som drifter Carwings for Nissan? Tviler på at de gjør dette selv.
Spiller ingen rolle - alle har avtaler med IT/Tele firmaer. Men i slike tjenesteavtaler får man ikke mer en hva man betaler for. Klart at Nissan har kjøpt - og fått -  bunnpris her.

Carwings hos meg er fortatt nede.

Neste bil jeg kjøper blir ikke Nissan.
#10
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
mandag 03. desember 2012, klokken 15:55
Sitat fra: Akseln på mandag 03. desember 2012, klokken 15:22
Nede her også. Virker som om det er en generell serverfeil og ikke feil med min bruker. LEAF Link melder om "The certificate for this server is invalid"..... 
Nede også. Var oppe lit lørdag or Søndag - og nede igjen nå.


#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet
tirsdag 27. november 2012, klokken 15:01
Sitat fra: Aspiranten på tirsdag 27. november 2012, klokken 11:14
Nissan minner mer om Apple enn noe annet etterhvert :P
Prising, ja. Sikkert ikke på produkt eller software design... ;)
#12
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
søndag 25. november 2012, klokken 00:50
Sitat fra: Rasmus.B på fredag 23. november 2012, klokken 22:54
Samme her.
Nå funker det ikke hos meg heller.
Samme her. Funker ikke til og med i dag

Tror Nissan sin resultat i Norske Kundebarometeren var ikke tilfeldig:
http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2012&criteria=spesificBransje&bransjeName=Bilforhandler
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Når kommer 2013-modellen?
torsdag 22. november 2012, klokken 17:48
Sitat fra: Aspiranten på torsdag 22. november 2012, klokken 16:30
Bilnorge sammenligner ny rekkevidde på 228km med dagens "rekkevidde" på 200km.
Ehhh? Dagens rekkevidde er 10-15 mil, avhengig av hvor man kjører.
Enda mindre en 10 mil om vinteren.  Og hvordan kan ikke stole på 228km, når dagens 150km er en heller optimistisk tall?

En realistisk estimat er at kansje....kansje....kan man nå forvente 15 mil rekekvide som Nissan lovet.
#14
Carwing / Sv: Carwings - trøbbel
onsdag 21. november 2012, klokken 15:28
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 21. november 2012, klokken 10:31
Reglene om heving av kjøp er klare, i hvertfall etter forbrukerkjøpsloven:

§ 32. Heving
I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.


I denne sammenhengen er Carwings uvesentlig.

Thomas
Tvert imot.

Sammenhengen er at dette er en elbil....et batteridrevet bil....med ganske begrenset rekkevidde. Carwings er ikke en tilfeldig pyntefunskon. Det er egentlig en av Nissans viktigste salgsargumenter over hvorfor kjøperen trenger ikke å bekymre seg over bilen's begrenset rekkevidde. Skulle Carwings fjernes eller funker ikke, da har kjøperen blitt lurt.

Dvs kontrol over lading kan lett beskreves som både en viktig funkson og en sentralt punkt i salgsavtalen.
#15
Sitat fra: jagarock på tirsdag 20. november 2012, klokken 12:26
har også merka at batteriet er i underkant av hva man burde kunne forvente nå når det er kaldt :/

jeg kjører ganske ofte mellom majorstua og lambertseter, en distanse på nøyaktig 11.5km ifølge google maps.
tok en vanlig tur/retur i drive nå. tok halve batteriet. og det er ikke mer enn 23 km tur/retur.
jepp, halve batteriet.
Vinterdekk/Piggdekk?  Jeg merker høyerer forbruk etter montering av vinterdekk på bilen.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA