Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Go-carter

#1
Hello! I'm trying to revive this thread.

For a first time for many years, i have a think again. i tried to use the diagnostic software from Orla, and it was nice to see so much information.

Does anyone know if this is written for zebra-battery or enerdel? I have a enerdel-battery now, and it looks so healthy i have a hard time beliveing that it really has no failed cells  :D

[ You are not allowed to view this attachment ]  
#2
Elbiler i media / Sv: Mangel på sikkerhet i Tesla fabrikken
torsdag 19. april 2018, klokken 06:56
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 18. april 2018, klokken 22:39
Sitat fra: emurof på onsdag 18. april 2018, klokken 21:08

Og hvem er den ekstremistiske organisasjonen, og hvorfor er de ekstremistiske?

Center for investigative reporting er ikke en ekstremistisk organisasjon, de har vunnet haugevis av priser og er nominert til bla Pulitzer i år.

Tesla prøver bare å diskreditere dem ved å omtale dem for ekstremister.

Nå er det vel ikke de som Tesla kaller en litt esktrem organisasjon, men heller UAW slik jeg oppfatter det? Og det kan jo stemme, når de har brukt nesten 4.000.000,- på Tesla-"kampanjer" i 2017: https://www.foxbusiness.com/politics/tesla-corporate-campaign-costs-uaw-hundreds-of-thousands
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Endringsoversikt model x
torsdag 12. april 2018, klokken 10:57
Ny låsekasse i fremdører sommer 2017.
#4
Sitat fra: EXCEL på torsdag 15. mars 2018, klokken 08:47
Sitat fra: mohpet på søndag 11. mars 2018, klokken 16:16
Om bilen selges i deler så anbefaler jeg noen å kjøpe hengerfestet. Unik konstruksjon laget til ny Think. Anbefales!
Kan du utdype: bilder, tegninger, avtagbart etc.........

Jeg kan se om jeg finner noen bilder når jeg kommer hjem. Det er avtakbart :)

Hengerfestet som sitter på denne er nok rustet i filler dessverre, men jeg har tegningene for de som vil lage et likt et.
#5
Sitat fra: Rolsen på tirsdag 13. mars 2018, klokken 15:26
hva har du for pris på hele bilen ?

Jeg har en interessent på PM, men alle bud over vrakpant er velkomne.
#6
Sitat fra: EXCEL på fredag 09. mars 2018, klokken 22:55
Kunne tenkt meg AC anlegget.....

Det kan vi helt sikkert se om er mulig å få ut på et vis.
#7
Sitat fra: Rolsen på fredag 09. mars 2018, klokken 17:16
mye arbeid å konvertere har jo en 2010 men den har jo bare 2 seter :/

Kan plukke ut baksetene om de er av interesse :)
#8
Sitat fra: mohpet på torsdag 08. mars 2018, klokken 19:15
Med litt leting bør det være mulig å spore et Lithium batteri til denne, det er jo et bra eksemplar av en av de siste bilene.
Noen må vel være interessert i det? Jeg fikk fikset min slik, havnet i samme isofeilen.

Jeg håper det, derfor jeg så langt har avstått fra å vrake den hus høgger (og håper noen heller vil kjøpe den for vrakpant). Bare fordi jeg ikke har tid til et batteribytteprosjekt akkurat nå, så er det for dumt å kaste hele bilen  :-\
#9
Prøver igjen  :o

"Sola" gror fast under furutrærne her i skogen nå, og må finne et bedre hjem. Er det noen som har behov for en 4-seters 2011-modell med AC og servo, men med defekt zebrabatteri? (intern isofeil) Antakeligvis er også varmekolben defekt (jeg fikk iallefall høyspentfeil etter 15-20 minutter med bruk av den), men det er jeg ikke sikker på.

Den har gått 110.000km og bærer preg av det, men det følger med et komplett sett med nye fangere, kanaler, og panser (tror jeg).

Alternativt kan jeg prøve å få tid til å plukke av deler, men jeg trenger plassen den bruker før påske og håper jeg slipper å sende den på høggern  :(

[ You are not allowed to view this attachment ]
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ny Tesla x
fredag 16. februar 2018, klokken 15:04
Sitat fra: software på fredag 16. februar 2018, klokken 14:47
Hvordan er det med disse ladderne? Er det superladder og "resten" eller er det mer differensiert? Om man må stoppe på en sånn "grønn kontakt" ladestasjon med en x75, hvor land tid tar det å ladde f.eks 50%?

Lader med ca 35kW på chademo. Med andre ord, tar det en 40-50 minutt å lade fra 0-50%.
#11
Jeg har som vanlig alltid en slik konverteringstanke i hodet, og det er trist å lese at det har blitt så strengt.

Men, et spørsmål som dukker opp hos meg;

Hva med når man bygger bilen fra scratch? Altså sveiser egen rørramme, det er jo også mulig å få godkjent nå. Da er det plutselig ikke lenger noen bilprodusent som skal godkjenne alternativ plassering av drivlinjer og batterier, etc. Skal man kun forholde seg til TÜV og de forskjellige standardene i et slikt tilfelle?
#12
Sitat fra: Jammis på onsdag 17. januar 2018, klokken 23:42
Hei!

Det er lite strøm på 12V batteriet på min think city 2011 mod. (lithium-ion batteri)
Jeg har en luxorparts-batterilader og lurer på om det er noe jeg trenger å tenke på når jeg skal lade 12V batteriet. Er det bare å plugge seg på og la det gå sin gang, eller er det noe jeg trenger å gjøre først


Setter pris på svar.

/Jammis

Bare å plugge i, det er et helt vanlig blybatteri. Det enkleste er å lade via sigarettennerpluggen, da denne er "alltid på". (det er litt trangt å komme til batteriet på noen biler)
#13
Sitat fra: ThinkGeo på søndag 31. desember 2017, klokken 11:36
I have a Lithium Think from 2010. A few days ago I noticed when starting the car that day, that the SOC-meter (the charging level at the very left) was at less than 10% when my trip recorder showed 58 km driven since last full charging - and I can drive at least 120 km from full charge at this time of the year.
I drove a couple of km, came back to the garage and the lamp showing low energy level down to the left starts blinking, supposedly meaning that I had only 1% or less and must stop to avoid damage to the battery!
I have charged to full level several times thereafter. The problem is: The SOC-meter operates normally once you are in movement on the road, but some seconds (about 10 seconds) after you stop the car the level starts dropping down like a stone. I have always turned off the car after seeing this. Once you start the car and start driving it will stay where it was, but if you don't drive within a few seconds it will start falling like a stone again. It even will continue to drop up to several tens of % after having turned off the ignition, then stops!
At first I thought, is there some process that actually drains all that electric energy out of the battery? But that would be of course very dangerous, where could it go, for instance into the body of the car..  :(
As I charge the car after having seen this, I soon noticed it charges up to full level very much faster than normal, probably the time it would take to charge the battery according to what usage the trip recorder says, the actual distance showing real usage. So it seems it's the SOC-meter that just for some reason is showing wrong values, the actual charging level can bee seen looking at the trip recorder knowing I can normally drive to 120 km from full charge.
But the problem is of course with the yellow blinking warning light for low energy level. The instruction manual says you should stop the the car to avoid damage to the battery once it starts blinking, and charge it when it comes on. Doesn't seem meaningful to follow the lamp, but CAN I really ignore it, can I take the chance of ignoring it every time, do I take take much chance doing this?
Is there a quick fix for this problem, and in what components does the error lie? Must I get a new SOC-meter or is the problem in the PCU, the main battery, even the 12 Volt battery??

ThinkGeo

I had a very similar problem on my Zebra-think, but that was because the BMI and PCU didnt "speak" together, and there became more and more diversion between reported and actual SOC. However your description does not sound exactly the same. Does your car actually have full range? I know some of the Think lithium-packs have had issues with half of the pack dying.
#14
Hvis det er tap av vakuum som nevnt over, så kan bilen fortsatt brukes så lenge den "alltid" er plugget i. Jeg kjørte over ett år med en slik feil på min bil. Det tar også veldig mye lengre tid å varme opp et kaldt batteri, så la den stå med laderen i over noen dager så skal den forhåpentligvis våkne til liv.
#15
Model 3 / Sv: Galskap
onsdag 01. november 2017, klokken 18:43
Det skulle vært obligatorisk i signaturfeltet med å opplyse om man shorter TSLA eller ei.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA