Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Caspar

Sider: [1] 2 3 ... 78
1
Avansert: Batterier og Lading / PP i ladekabelen.
« på: Onsdag 24. November 2021, klokken 22:31 »
I PP kontakten i bilens ladeinntak sitter det en motstand på 4,7 kohm mellom PP og gods. Når du plugger inn en kabel så legger den motstanden som er i kabelen seg i paralell med den som er i bilen og den totale motstanden blir mindre. Hvor mye mindre avhenger jo av hvordan kabel du plugger i.
Men den motstanden som er i bilens inntak. Er det en standard? Jeg har et Golf inntak og i den er det 4,7. Er det noen som vet om alle biler har det, eller om de velger det selv og da også er programmert til å tolke kabelmotstanden i serie med sin egen motstand? 

2
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Transition One bygger elbil av din fossile
« på: Onsdag 17. November 2021, klokken 21:41 »
Jeg tror ikke det skjer noe med disse reglene før noen bygger om en bil og på den måten utfordrer reglene.

3
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Transition One bygger elbil av din fossile
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 14:31 »
Dette er dessverre helt tydelig i Kjøretøyforeskriften kapittel. 7. Her stilles det krav om ECE100 og ISO6469. Ikke så håpløse krav å tilfredstille, men håpløse tester for hobbybygg. Ingen i Norge er akkreditert for testing og hvis du bruker 150 tusen på en test i Tyskland, så har SVV sikret seg ved og også kreve anbefaling fra kjøretøyprodusenten. Så selv om dette i teorien skal være mulig så er det ikke det i praksis. Norge har tydeligvis tatt et valg her om at dette tar vi ikke sjansen på. Veldig synd, det kunne bidratt med å utvikle viktig kompetanse vi trenger i dette landet når alt skal gå på strøm.

4
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Mini på strøm
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 08:40 »
Ja var og viste bilen. De mente at endringen lå innenfor det de mente var vedlikehold så det ble ikke noe mere enn «god tur videre»

5
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: VW eup batteri i Think Classic
« på: ſøndag 14. November 2021, klokken 09:44 »
Hei, ja det går selvsagt det også. Men jeg mener fremdeles at oppskriften med 198 Volt er den som denne bilen fortjener. Økt effekt har jo ikke noe med rekkevidde å gjøre. Hvis du skal bygge denne løsningen nå så er det jo Gen2 moduler du trenger fra Eup. De er jo på 2,2 kWh pr stk. bruker du 16 sånne så kan du jo kjøre så langt du orker med en Classic og samtidig ha godt «trykk» hvis du skulle ha behov for det. Det finnes fine BMS løsninger som du lett får til å fungere sammen med originalkontakten på disse modulene. Gjøre hele den jobben for å fortsette med originalspenning synes jeg virker litt bortkastet.

6
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Buddy 2007 med lithium starter ikke
« på: Lørdag 11. ſeptember 2021, klokken 16:32 »
Hvorfor kan det ikke være den feilen du får melding om? At hovedkontakter er sveiset sammen? Sjekk med et ohmmeter

7
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Dekk og felger
« på: Onsdag 16. Juni 2021, klokken 18:49 »
Det skal jeg fikse. Du får begynne å grave frem taket.

8
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Dekk og felger
« på: Mandag 14. Juni 2021, klokken 20:21 »
  [ You are not allowed to view attachments ]  

9
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Sprekker i tak
« på: ſøndag 13. Juni 2021, klokken 17:06 »
Er det samme tak på City som på Classic?

10
Tidlige: Buddy / Kewet / Dekk og felger
« på: ſøndag 13. Juni 2021, klokken 17:03 »
Jeg har 16 komplette hjul liggende som er på vei til fyllingen. Noen som trenger?
Oslo

11
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Sprekker i tak
« på: Mandag 24. Mai 2021, klokken 23:20 »
Det hadde vært topp. Det er jentungens gule med godkjente eUp-moduler så den skal jo leve evig.

12
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sprekker i tak
« på: ſøndag 23. Mai 2021, klokken 22:13 »
Sprekker i taket er vel noe de fleste Classiceiere kjenner til. Jeg tenkte jeg skulle ta ned taktrekket og rulle på et lag med glassfiber på innsiden før jeg fikset sprekkene fra utsiden. Men hvilken type plast er i det takplaten? Noen som vet?

13
Tidlige: Buddy / Kewet / Sv: Drivakselmansjett
« på: Fredag 30. April 2021, klokken 19:34 »
Takk skal du ha, den tyske siden er det beste jeg har funnet så langt

14
Tidlige: Buddy / Kewet / Deler til Buddy, hva passer?
« på: Tirsdag 20. April 2021, klokken 18:55 »
Til Think så finnes det en veldig fin oversikt over hvor mange av delene kommer ifra, med både delenummer og oversikt over donorer. Finnes det noe tilsvarende for Buddy?

15
Think City "Classic" (2000 - 2002 mod) / Sv: Ladduttag Th!nk Classic
« på: Tirsdag 20. April 2021, klokken 17:08 »
Dette er jo en veldig dårlig løsning og plasten blir sprø etter mange år i sol osv. Selve det lille ladeinntaket som er laget for motorvarmer er heller ikke optimalt for lading. Bytt ut med et Type 2 inntak som du setter på siden av fronten først som sist

Sider: [1] 2 3 ... 78