Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trond Arve

#2
Solgt  :+1:
#4
Fikk beskjed om at vår bestilte e-NV200 40 kWh rød 7-seter er klar neste uke. Imidlertid vurderer vi om vi ikke har bruk for bilen allikevel akkurat nå. Noen som kunne være interessert? Ifølge selger koster det skilling å komme ut av kontrakten, og da vil vi heller selge. Er visstnok både prishopp og lang leveringstid på bilen nå. Send meg en melding på trond.arve[at]wasskog.net.

[ You are not allowed to view this attachment ]
#5
Nissan e-NV200 / 60 kWh e-NV200 i 2018?
tirsdag 21. november 2017, klokken 10:08
Christina Bu skriver i denne artikkelen: https://elbil.no/avgiftsdebatten-det-virkelig-store-inntektstapet/

SitatNissan e-NV200 - el-varebil - kommer med ny batteripakke på 60 kwh i 2018. Bilen vil sannsynligvis få engangsavgift dersom regjeringens forslag blir vedtatt.

Er det bare spekulasjoner, eller er det noe konkret? Ikke minst må det være noe info om vekt ettersom bilen sannsynligvis vil få engangsavgift dersom regjeringens forslag blir vedtatt.
#6
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...
tirsdag 24. mai 2016, klokken 11:59
Sitat fra: kjekk på mandag 23. mai 2016, klokken 14:17
Fikk dette gjort på BNH i Oslo, de satte inn "lånepakke" mens celle ble byttet, deretter fikk jeg tilbake den gamle batteripakka.  Hadde vel lånebatteri i ca 4-5 uker, er 99 % sikker på at det er den orginale batteripakka som er reinstallert. BNH fikset dette på garanti på tross av at bilen hadde gått godt over 100k, topp oppfølgning fra BNH hele veien. For ordens skyld og i tråd med tema kan jeg rapportere at jeg også mistet en kapasitetsstrek ved ca. 125k
Fikk du erstattet celle på garanti selv om det var utenfor garantibetingelsene?
#7
Hadde vært interessant å se trafikktelling langs Mosseveien fra februar og utover.
#8
DRIFTSBATTERI / Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...
tirsdag 10. mai 2016, klokken 23:15
Mistet en strek nå på 99.000. Var tilfeldigvis innom BNH Ski, selgeren der mente at de gjerne skiftet enkelte batterimoduler om det var problemet. Noen som har fått tilbud om det, eller er dette enda mer BNH-selgertullball?
#9
Bah påskeferie  >:(
#10
Model X 2014 - 2022 / Sv: Konfigurering åpnet!
mandag 07. mars 2016, klokken 18:00
Sitat fra: satheesh.net på mandag 07. mars 2016, klokken 16:02
Noen prøvekjøring tror jeg ikke blir mulig på en lang, lang, lang (!) stund enda. Den kommer dog på visning i april en gang og da vil reservasjonsholdere få muligheten til å komme nær bilen. Men prøvekjøring er altså ikke på agendaen. (Det kan selvsagt endre seg, men foreløpig skal den kun på utstilling.)
Ai. Snodig. Er ikke aktuelt for meg å kjøpe før jeg har prøvekjørt.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Konfigurering åpnet!
mandag 07. mars 2016, klokken 14:22
Noen som vet når Model X blir mulig å prøvekjøre i Osloområdet?
#12
Sitat fra: Turist på mandag 29. februar 2016, klokken 12:44
Begrunnelsen for å kaste ut "elektriske motorvogner" fra kollektivfeltene på øst-/nord-/sørkanten av Oslo er stengeingen av Brynstunnelen.
Er det noen med god logisk sans som da kan forklare meg hvorfor kollektivfeltet fra Brynstunnelen til Ryenkrysset er stengt for el-kjøretøy? Det er jo ETTER Brynstunnelen (som er "proppen")
Ikke det at jeg tror det blir behov for å kjøre i Kollektivfeltet på den strekningen...... tror ikke det blir noe kø siden Brynstunnelen vil "filtrere" vekk trafikken......
Kan jo argumentere med at faren for kødannelse generelt øker, f.eks. når mange tar turen om Ekebergtunnelen tilbake til Ryen. Da er det greit at kollektivtrafikken har prioritet der også.
#13
Sitat fra: spigney på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:47
Sitat fra: Trond Arve på onsdag 24. februar 2016, klokken 13:18
Lurer på hvor Linda Hofstad Helleland bor,og om hun (eller mange av kompisene hennes) kjører elbil?

Nå er nok ikke dette hennes bord lengre, da hun er kulturminister.
Hun satt vel i transport- og kommunikasjonskomiteen når hun tok opp dette.
Har vært musestille fra Nikolai Astrup også, som er ny leder i komiteen. Gjetter det er flere Oslo-politikere som bor på vestsiden av Oslo enn på sørsiden.
#14
Lurer på hvor Linda Hofstad Helleland bor,og om hun (eller mange av kompisene hennes) kjører elbil?

Ber statsråden gripe inn i elbil-nekt i kollektivfelt
#15
Sitat fra: jkirkebo på mandag 22. februar 2016, klokken 08:23
Hva med disse scooterne man ser flere og flere av som har to hjul tett ved siden av hverandre foran og ett bak, disse kan da heller ikke kjøre i kollektivfeltet?
Avstanden mellom midtpunktene på dekkene som er montert på samme aksel må være mindre enn 46 cm for å defineres som en tohjuling: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=35835

Slike trehjulinger kan man forøvrig kjøre med vanlig førerkort.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA