Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Loff

#1
Min nyinnkjøpte i-Miev med 165000 km på nakken viser skilpadde om eg gir på litt, allerede frå ca. 65% batteri og nedover. Oppgitt rekkevidde er i området 60 til 80 km uten bruk av varme og med 70-80 km/t normal kjøring. Tyder dette på dårlig celle(r) i batteriet, eller er det jevn slitasje etter såpass mange km? Ser at eg kan få kjøpt ei batteripakke med ca 70000 km for 10000 kroner, er det stor jobb å bytte batteripakke kontra bytting av eventuelle svake celler? Har løftebukk og kjenner elektriker.
#2
Heisann! Har akkurat kjøpt meg 2011 iMiev med 165000 km. Synes kanskje skilpadde kjem litt tidlig ved moderat til høgt strømtrekk, men kanskje det er normalt? Uansett er det sikkert lurt å ha batteritilstand og generell statussjekk.. Nokon som kan hjelpe meg? Bor i Sunndal, kan kjøre eit stykke. Gjettometer viser mellom 60 og 80 km når fullada, så helst ikkje lenger enn det. Om nødvendig kan eg ta bilen på tilhenger, men vil helst slippe.
#3
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Dansk Kewet 2 på Finn
torsdag 29. januar 2009, klokken 15:24
Ser det ligger en kewet 2 til salgs på Finn.no som står i Danmark. Hvordan får man en sånn på norske skilt? Hva vil det koste å få den ombygd til 72V, inkl modding av hjuloppheng for økt stabilitet?

Wannabe elbilist, kjører for øyeblikket 85 Granada med carputer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA