Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Lille Bilen

#1
Vinduspusserne begynt å gå sakte før de helt stoppet.

Feilsøkingen som har bestått av sjekk av batteri, sikringer og til sist sjekk av løse ledninger. Dette har vist at det trolig er en løs ledning på toppen av vinduspussermotoren. Jeg kommer bort til ledningene med noen fingre og avhengig av hvordan jeg rører ledningene så virker vinduspusserne. Nå har mine fingre forlatt ledningene i en posisjon slik at pusseren virke men dette anser jeg ikke som en varig reparasjon.

Problemet mitt er nå at vinduspussermotoren sitter kronglete til. Jeg har problemer med å få sett samtidig med at jeg tar borti ledningene. Foreløpig har jeg ikke demontert noe. Må jeg det for å få festet ledningene skikkelig på toppen av vinduspussermotoren?
Jeg håper noen av dere som har skrudd mye på Think har noen tips til meg om hva som må demonteres for å få festet ledningene eller om dette er noe som kan gjøres men fingrene uten noen demontering.
#2
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Mangler frontlys
lørdag 06. juli 2013, klokken 12:25
Jeg var ute å kjørte en tur og kom inn i en tunell. Da merket jeg at begge frontlysene var slukket. Nå er jeg kommet hjem og undersøkt dette nærmere.

Jeg kan ikke få på hverken nær eller fjernlysene. Alle sikringer ser ut til å være i orden og alt annet ser ut til å virke (til og med varsel for at lysene er "på").

Noen som vet hva jeg skal se etter for å rette dette selv eller må bilen på verksted?
#3
Hvor mye skal kjøleviftene forran i bilen, som kjøler motor og lader, være i drift?

For et drøyt halvår siden startet viften hver gang bilen ble startet når den hadde stått til lading. Verkstedet fant noen irrete kontakter og dette ble fikset.
For et par måneder begynte viften igjen å oppføre seg på samme vis. Nå ble en føler justert noe og programvaren oppgardert og det fikset det hele.
Men nå har viften begynt å gå igjen. De første dagene bare etter at bilen har kjørt 15-20 minnutter men nå også når den startes rett fra lading. Verkstedet sier dette er normalt (vi har hatt en fin, varm forsommer i Bergen) så lenge den går av etter en stund.

Hva er andres erfaring med disse viftene? Viftene har så høyt turtall at det ikke er tvil om når den kommer i gang.
#4
Er det noen som vet hvordan man ser hva slags batterier det er i Thinken og når gikk de ned på størrelsen på Zebra batteriene.
#5
Andre Elbiler / VW Citystromer i vinterkulden
tirsdag 02. februar 2010, klokken 20:29
Det har vært stille om Citystromer her på forumet. Jeg antar alle bilene går greit.

Min går greit også men når det er minus grader (jeg vet ikke helt sikkert hvor kaldt det må være) begynner kontroll lampen med en bil med et lyn gjennom å blinke. Når det er en dag med høyere temperatur igjen er lampen slukket hele tiden. Ellers merker jeg ikke noen endringer på bilen. Jeg har ikke lagt merke til dette tidligere vintre men dette er første året av de tre årene jeg har hatt bilen at det har vært en vinter som en østlending kan kalle vinter her i Bergen. Er det noen som vet hva dette lyset indikerer? Er det et varsel om at batteriene er for kalde til å virke optimalt eller noe slikt?
#6
Min Golf Citystromer har stått uvirksom med batteriene frakoblet (bare 12v tilkoblet) i ca 2 måneder pga laderen var defekt. Nå er en ny lader av merket ZIVAN NG3 montert og ladingen ser ut til å virke som det skal. Dog blinker en varsellampe men i følge Roland Gabner er dette pga. bilen registrerer at orginalladeren er borte da kunn pin 11 på 25 pin kontakten er i bruk på den nye laderen.

Men det virker som bilen har mye mindre motorkraft enn tidligere. Fra å være bilen alle i familien ville kjøre vil ingen bruke den nå da den lager kø i motbakker.

Er det noen som vet hva som har skjedd med bilen og enda viktigere er det noen som har gode råd til meg om hva som må gjøres for å få tilbake opprinnelig motorkraft?
#7
Andre Elbiler / Golf Citystromer lager kortslutning
torsdag 08. mai 2008, klokken 22:03
 :(Min Citystromer vil ikke ha strøm lenger. Når jeg setter støpselet i en kontakt ryker sikringene på den kursen i huset mitt med en gang. Merket dette først ved at det ikke var noen ladning. Viste ikke da at sikringen var røket. Tok derfor støpselet ut og inn noen ganger før jeg fant ut at det ikke var strøm i kontakten. Fikk så vippet opp sikringen og bilen ladet som normalt. Antok da at det var vaskemaskinen, som går på samme kursen, som var skyld i at sikringen røk. Men sikringen røk også neste gang jeg skulle lade bilen og med litt feilsøkning er det klart at det er bilen som gjør at sikringen ryker mometant når støpselet sette i. Har noen med Citystromer vært ute for det samme? Er det bare støpselet eller spiralledningen som har en kortslutning eller må jeg regne med at det er laderen som er røket?
#8
Dersom det er noen som ønsker seg en Ford Pickup har de tre dager på seg før denne auksjonen er slutt på ebay.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Ranger-EV-Electric-Vehicle-RARE_W0QQitemZ330092114678QQihZ014QQcategoryZ6057QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
#9
Jeg har en Eberspaecher diesel varmeapparat i min VW Golf CityStromer. Bare det å ha elbil hever meg litt over den jevne miljøbeviste normann som prater uten å handle.

Men varmeapparatet bruker diesel :'(!

For å hjelpe på dette sysler jeg med tanken å fylle biodiesel. Her i Bergen tror jeg den eneste biodieselen jeg kan få tak i er laget av gammel frityrolje fra gatekjøkken. Har noen her på elbilforumet erfaring med  biodiesel på varmeapparatet?
#10
Andre Elbiler / Montere elektrisk kupevarmer i Citystromer
søndag 18. februar 2007, klokken 21:15
Er det noen som har erfaring med montering av elektrisk kupevarmer i VW Citystromer?

Jeg ønsker meg en elektrisk kupevarmer med fjernkontroll til bilen slik at jeg kan sette denne på når jeg står opp om morgenen og når jeg kommer ut til bilen så er denne varm. Bilen er allerede koblet til strømnettet uansett.

Er det greit at jeg får en elektriker til å sette opp en stikkontakt inne i bilen og koble denne til strøminntaket på bilen?
#11
Tidlige elbiler: VW Citystromer / Hvordan kjøre CityStromer
tirsdag 06. februar 2007, klokken 20:59
Jeg har nå blitt eier av en VW CityStromer. Det jeg lurer på er hvordan bruker jeg gir, clutch og gass best på en el-bil. Bør jeg ha clutchen inn når bilen står stille men i gir (motoren går jo ikke)? Bør jeg ha et vist turtall på motoren før clutchen slippes ut (har ikke en el-motor likt dreiemoment fra 0 til ..) eller kan jeg starte fra 0?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA