Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jahnarne

#1
Har diverse reservedeler som gis bort mot henting i Bærum:

- Plastdeksel for C-stolpe - høyre og venstre side
- Plastdeksel for bagasjerom (ligger over bakluke-låsen)
- C-stolpe - stål - høyre og venstre side
- Hurtigkjettinger Biltema
#2
Selger en lite brukt orginal solskjerm for bakvindu. Er utsolgt fra Tesla. Selges for 650,- i Oslo / Bærum-området.

#3
Om noen har lyst til å bytte ut sin US-TCU med en norsk TCU for å eksperimentere med å få Carwings opp å stå, har jeg tilfeldigvis fått tak på en slik som jeg selger videre. Er tidligere brukt i en annen bil.

Selges for 1.750,-

Kan hentes i Oslo / Bærum e.l.
#4
Standardfelger, Goodyear-dekk, TPMS-sensorer og hjulkapsler. Selges samlet for 15.000,-

Send PM om du er interessert.
#5
Selger:
1 x ubrukt Frunk-koffert til kostpris (1.000,-)
2 x Standard originale, omtrent ubrukte, Goodyear-dekk (2000,- for begge)
1 x ubrukt gummimatte for fotbrønnen for barneseter til kostpris (750,-)

Alt originalt fra Tesla. Send PM. Bor på Tanum 2 mil vest for Oslo.
#6
Har diverse reservedeler til salgs:

- Plastdeksel for C-stolpe - høyre og venstre side
- Plastdeksel for bagasjerom (ligger over bakluke-låsen)
- C-stolpe - stål - høyre og venstre side
- 12V-batteri (brukt)

Alt foruten 12V-batteriet selges for 200,- / stk, 300,- for par eller 600,- for alt. For 12V-batteriet virker 500,- rimelig. Ta kontakt pr. PM.
#7
Kjøp og salg av deler og utstyr / Komplett, ubrukt OVMS-sett
torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:57
Har et komplett, ubrukt OVMS-sett:
1 x OVMS Car Module v2 Official OVMS Parts
1 x OpenVehicles OVMS GSM Antenna Official OVMS Parts
1 x ODB-II to DB9 Data Cable for OVMS
1 x PicKit 2 Programmer

til salgs i Oslo om noen er interessert. Selges 200,- under kostpris = 1 000,-
#8
Selger et svært lite brukt Duinomite-sett:

- Olimex DUINOMITE-MEGA
- Olimex BOX-DUINOMITE-MEGA
- Mini 4.3" inch TFT LCD Display Foldable Monitor

under kostpris for 600,-

Send PM.
#9
Kjøp og salg av deler og utstyr / Varmekolbe til Think selges
lørdag 01. juni 2013, klokken 14:00
Etter å ha byttet ut varmekolben med dieselvarmer, selges den billig. Den fungerte først fint på min Gen2-PCU, men når jeg måtte bytte til ny PCU pga vann/fukt, ville den ikke fungere. Den startet først fint, men så slo høyspentvernet i PCUen til. Selges derfor for en symbolsk sum (300,- + frakt) om noen vil ha den.
#10
Er interessert i å kjøpe Thule/Whispbar-stativ til >2008-modell av Think. Noen som har et brukt liggende?
#11
Ifm. innsetting av bensinvarmer tenker jeg å koble ut varmekolben som er der i dag. Noen der ute med en blindplugg liggende som jeg kan plugge inn i PCUen? RS hadde ingen liggende...
#12
Interessant post fra US-forumet:
SitatLast week, I did a range test in my Think.

I was able to go 106 miles at speeds no higher than 40 MPH but generally trying
to stay around 30 to 35 MPH. I stayed in E mode the whole time and did
everything I could possibly do to conserve battery. No AC, windows up, slow
acceleration, coasted to stops, tire pressure 40 PSI front, 47 PSI rear.
Temperature was around 75 degrees and winds were light.

The low battery warning light came on at 89.4 miles and the light started
flashing at 103.7 miles. I stopped at 106.0 miles although the car would still
move. Perhaps there was a little bit more juice left in the battery but I wasn't
prepared to push it. It took almost 20 hours to recharge back to full on 110V
and used 24.81 kWh at the wall as measured with a Kill A Watt meter.

Here is the breakdown with miles driven on the left and State of Charge on the
right.

Miles   SOC
0    >100
14.6    92
15.0    86
26.1    73
31.9    65
38.8    58
42.3    49
59.7    33
63.7    30
70.1    22
80.0    15
89.4     9 (low batt light)
99.9     0
101.9     0 (Power Limit)
103.7    <0 (flashing low batt, Power Limit)
106.0    <0 (flashing low batt, Power Limit)

24.81 kWh in 19:52 to recharge to full.

Lanny
#13
Rundet 2.000km i dag etter 6-7 uker med ny Think og er foreløpig svært fornøyd. Det eneste jeg stusser over er det som for meg virker som ukalibrerte instrumenter. Eksempler:

- ved 100% lading står nåla godt over 100%-merket - mer mot 105-110%
- det høyeste jeg får på regenering er 1 grønn prikk, selv i Economy
- klampen i bånn gir ikke mer enn 3-4 sorte prikker, selv i Drive. Har aldri sett røde prikker

Hvordan er dette for dere andre? Er det evt. noen som har oppgradert / kalibrert softwaren hos RS Sandvika?
#15
Er det andre som har opplevd at ladekabelen er vel sensitiv ift jordfeil? Rød lampe med Power Fault som lyser konstant. Fungerer helt fint på ladestasjoner, men ikke snakk om hjemme. Har prøvd flere av kursene også, men samme resultat.

Er det bare å ringe elektrikeren med en gang? :P Bor i relativt nytt hus (2007) og har aldri opplevd at jordfeilbryter har slått ut. Tenker at det evt kan være noe på strømnettet mitt som skaper støy (kjøleskap e.l).

Merk: dette er før bilen er koblet i
#16
Kjøp og salg av deler og utstyr / Radioantenne til Think Classic
onsdag 08. februar 2012, klokken 19:51
Noen som har en radioantenne til Think Classic til overs?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA