Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - GliX

#1
Fikk diagnostisert bilen med 15 defekte celler i Zebra-batteriet i dag. Det er dermed defekt. Bilen gikk ikke gjennom siste EU-kontroll pga. defekte bærearmer i forstillingen.

Bortsett fra dette har den et par lyspunkter for en som trenger delebil:

Ny frontrute september 2017
Ny viskerarm september 2017
Ny (renovert) bakaksel og nye hjullagre bak september 2017
Piggfrie Nokian Hakkapeliitta, dekk gått kun 1 sesong
Eberspächer dieselvarmer
2 ladekabler, hvorav 1 er defekt
Gen1 PCU

Tenker 10.000 for hele pakka er en grei pris. Om ingen er interessert demonterer jeg delene og kjører den til bilopphugger til uka.
#2
Fikk nettopp infomail fra Think om at de velger å selge batteripakken uten serviceavtale for kr. 50.000,-. Noen som har en mening om hva som er lurest?

--
GliX
#3
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / MindBox
fredag 05. desember 2008, klokken 10:10
I informasjonsskrivet til Think fra slutten av oktober står det at de "som varslet" introduserer MindBox som standard på bilene sine. På spesifikasjonssiden på http://think.no står det at MindBox introduseres i 2009.

Kan noen fortelle meg om bilene som leveres nå har MindBox eller ikke?

Dersom dette leveres nå, kan noen gi en kort beskrivelse av hvordan den fungerer?

--
GliX
#4
Moderatoredit: dette emnet er splittet fra Oslo - Trondheim med ny Think på 48 timer

Sitat fra: El rayo på mandag 24. november 2008, klokken 23:04
Bra, da kan jeg lade den nye Th!nk i garsjen. Vi er 3 garasjeplasser som deler på én 10 ampere kurs her jeg bor.

Hos meg er forholdene litt bedre. 3 og 3 garasjer bruker hver sin fase av en 3-fas 10 ampere kurs. Kan noen av elektroingeniørene på forumet gi en liten beskrivelse av hvordan lasten på hver av fasene påvirker hverandre i denne sammenhengen?

Tror allikevel ikke dette skal by på problemer. Strømforbruket for alle de 9 garasjene er kanskje 20kWh i året totalt. Skal bli interessant å se hvordan de andre i sameiet reagerer når de finner ut at ladingen av min elbil går på felleskostnadene! Som medlem o styret må jeg vel spille med åpne kort fra første stund og installere egen måler...

--
GliX
#5
Uke 45 er passert ihht. min kalender. Er det noen som har fått sin bil levert slik det ble lovet i siste skriv fra Think?

--
GliX
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA