Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - janavk

#1
Kjøpe elbil? / Elbil eller ICE som bil nr 2 i dagens marked?
mandag 03. oktober 2022, klokken 21:01
Hei!

Vi har i dag Tesla M3P og en Citroen e-c4. Men vi merker at e-c4 blir litt voldsomt som bil nr 2 med tanke på hvor korte distanser vi kjører med den, den har pr i dag gått 6500km på 13 måneder.

Vi skal bytte M3P til MYP som hovedbil pga familieforøkelse, så da ønsker vi å nedgradere bil nr 2 i samme slengen.

Men spørsmålet mitt er egentlig om det er så mye å hente med en elbil som nr 2 med så korte kjørelengder? Grunnen til at jeg spørr er de voldsome prisøkningene på elbiler, samme bilene vi så på finn i fjor er nå voldsomt mye dyrere. Er det noen her som vet om ICE biler har hatt tilsvarende økning? Er ikke veldig oppdatert på prisene der.

Vi ser etter en bil til 150-200, skal kun brukes lokalt og må ha plass til 2 barneseter.

Foreløpig heller vi mot Ioniq 28kwh eller 2016-2018 Kia Soul, men ser samtidig at det er noen veldig nye og flotte ICE/Hybrid Yaris'er til 160 ~ med veldig lav km (bare et eksempel).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA