Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Ironic5

#1
Hyundai Ioniq 5 / Adaptiv cruise
torsdag 30. november 2023, klokken 07:24
Opplever ett sært fenomen. Er jeg alene om dette? Når jeg kjører E6 nordover mot Hamar og har aktivisert cruise, så slår denne seg AUTOMATISK av hver gang jeg passerer exit 67 rett sør av Hamar. Det er kun på det stedet at dette skjer. Er det noe i kartverket som forårsaker dette?
Ioniq5/2022
#2
Hyundai Ioniq 5 / Flatt 12 V batteri
mandag 13. mars 2023, klokken 18:07
3'dje gang på ett 1/2 år er min 1 år gamle bil død. 12 V batteri har spenning rundt 3-5 V disse gangene. Bilen kjøres jevnlig og står på lading hjemme. Nå stod den i 2 dager, men på lading. Hyundai vil ikke bytte batteri da de måler det til brukbart (??).  Jeg har montert en batteri overvåker bestilt på nett (Bluetooth) som viser rare spennings sykluser. Ingen systematisk lading når står i ro. Hyundai assistanse dekker ikke tauing til verksted når bilen kan startes (jumpstart), mens merkeverksted understreker at den må kjøres inn uten at batteriet lades. Så jeg risikerer å måtte ta regninga selv for både tauing og feilsøk på en 1 år gammel bil pga et regelverk som motarbeider hverandre. Andre som har erfaring med tilsvarende?? Hvordan kan verkstedet påstå at ett 12 V blybatteri er ok etter å ha vært tappet til 3-5 V tre ganger?
#3
Hyundai Ioniq / Flatt 12V batteri Ioniq5
fredag 10. mars 2023, klokken 12:55
For 3'dje gang på ett 1/2 år er min 1 år gamle bil død. 12 V batteri har spenning rundt 3-5 V disse gangene. Bilen kjøres jevnlig og står på lading hjemme. Nå stod den i 2 dager, men på lading. Hyundai vil ikke bytte batteri da de måler det til brukbart. Jeg har montert en batteri overvåker bestilt på nett (Bluetooth) som viser rare spennings sykluser. Ingen systematisk lading når står i ro. Hyundai assistanse dekker ikke tauing til verksted når bilen kan startes (jumpstart), mens merkeverksted understreker at den må kjøres inn uten at batteriet lades. Så jeg risikerer å måtte ta regninga selv for både tauing og feilsøk på en 1 år gammel bil pga et regelverk som motarbeider hverandre. Andre som har erfaring med tilsvarende??
#4
Hyundai / Charge my hyundai
onsdag 17. august 2022, klokken 18:40
Noen andre som faktureres for lading med hyundais ladekort, og som avkreves norsk og tysk moms på beløpet? Jeg har i snart 6 mnd bedt hyundai/mobile om en forklaring, men dette har de så langt ikke kunnet gi.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA