Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - KenKen

#1
Skal på vår første langtur på en stund, og har ikke lenger abbonnement hos Ionity som gjorde valget enkelt før. Sliter med å finne en oversikt over prisene hos de ulike leverandørene for hurtiglading. Noen som vet om en oppdatert liste, eller som vet f.eks hvilke tre leverandører som er billigst? Leste et annet sted her at kanskje Teslastasjonene er det beste valget?
#2
Hei!
For andre gang stod den ett år gamle bilen stille, med tilsynelatende flatt startbatteri. Sukk. Etter et besøk på verkstedet konstanterer de at en del som skal lade 12-voltsbatteriet er defekt, og må derfor bestille ny. "Greit nok, må jo heldigvis være garantisak, så det går bra". Tja, ikke like gøy når delen bruker over en måned på å komme seg til verkstedet.
Vi sitter nå med en lånebil fra forhandleren, og aner ikke hvor lang tid det tar før vi får tilbake ioniqen. Jeg synes det er merkelig at man ikke har krav på en bil med noen lunde like egenskaper (SUV/stasjonsvogn elbil). Forhandler sier man har krav på lånebil, men ikke noe om hvilken.

I praksis betyr det at vi betaler et alt for dyrt lån på en bensinbil, med de kostnadene det medfører.

Noen som har lignende erfaringer, evt. som vet hvor vi finner informasjon om garantien som kanskje sier noe om hvilke egenskaper lånebilen skal ha?
#3
Hei!
Etter at murkanten kjørte på bilen vår fant vi en liten knekk nederst på hjulbuen/støtfangeren. Hadde det vært bil nr 2 så hadde det ikke vært et spørsmål i det hele tatt - Bare la det være. Ettersom det er en 2022 modell blir saken noe annerledes.

Skaden er såppass liten at du sannsynligvis ikke klarer å finne den uten å vite om den. Likevel, hva tenker dere om småskader på nyere biler? Synker den mye i verdi ved salg? Har fått tilbud fra verkstedet på 13 000,- for å fikse det. Kjenner at det frister lite å miste bonus pga. en "fillebagatell som ingen ser". Vet noen har gått til spesialverksteder som fikser bulker og riper forholdsvis billig, kan det være alternativ når en del av skjermen har sprukket/knekt? Og is å tilfelle, finnes det noen steder som ikke er i Oslogryta som fikser sånt?

Eller er det bare å bite i det sure eplet og få verkstedet til å fikse det og ta det på forsikringa?
#4
Hyundai Ioniq 5 / Plassering av bombrikke
fredag 15. juli 2022, klokken 12:48
Noen som har testa å feste bombrikken i frunken på Ioniq 5? Fungerer det?
#5
Hyundai Ioniq 5 / Takboks Ioniq 5
fredag 15. juli 2022, klokken 10:55
Hei!
Er det andre som har montert en lengre takboks på Ioniq 5?

Vi satt på den vi hadde liggende fra tidligere bil, men den er nok egentlig for lang for denne bilen. Bildet viser så langt bak vi får montert den før den går nedi haifinnen, samt at bagasjeromsluka nå har typ 5 cm klaring når den er fullt åpen. Vet at høyden til bakluka kan justeres, men greit å ha denne på maks. Samtidig stikker boksen såpass langt frem at bytte av viskere kan bli vanskelig. Så er det naturligvis det at den er noe framtung. Regner med det ikke gjør luftmotstanden noen tjeneste heller, at den vagler noe opp og ned der framme  ::)

Vurderer å bygge den opp noe i bakkant for å kunne flytte den lengre bak, og da justere høyden til bakluka.

#6
Hyundai Ioniq 5 / Lufttrykk Ioniq 5
fredag 15. juli 2022, klokken 10:43
Hei!
Hvilket lufttrykk har dere i Ioniq 5'en deres? Dekkene våres kom med 3.5 bar, alle sammen. Men jeg ser i døråpningen at de skal være 2.5-2.8 bar (avhengig av last)?
#7
Kjøretips / Elbil på ferje
torsdag 05. mai 2022, klokken 14:15
Slår dere av elbilen på ferja? Retningslinjene til ferja sier alle motorer skal stanses, men noe sier meg at det ikke gjelder elbiler. Man har jo "utility mode"/campingmodus som lar vifte o.l stå på uten at "motoren går", men usikker på om det gjør noe at bilen er på på vanlig måte i overfart.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA