Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Oggioffshore

#1
Mekanisk / Ta ut dashbord
lørdag 09. mars 2024, klokken 09:47
Noen erfaringer med å demontere, ta ut dashbord i 2012 Leaf?
#2
Lade hjemme / Leaf US evse lade kladd
søndag 07. januar 2024, klokken 12:02
Hei
Fikk en slik, antagelig, US lade kladd.
Ser den kan levere opp mot 6,6kw.
Noen som har bygget om, og montert industri kontakt på slike. Om det er mulig da. Det ligg vel en temp sensor i stikk på denne utfra antall ledninger ut.
Vil den fungere med min 2012 Leaf eventuelt?
#3
Nissan / 2012 ZEO bytte deler fra delebil
fredag 05. januar 2024, klokken 13:04
Hei
Har en 2012 passert 200 k
7 streker igjen.

Fått tak i delebil, så tenker bytte over interiør deler, siden varme seter, ratt etc ikke virker. Og at det lyse stoff interiøret er skitten og utslitt.
Batt m 12 streker. Ikke lest ut data enda

Delebil har strøkent sort stoff og plast. Har også bose anlegg, men om det er plugg & play vet eg ikke.
Min utgave har el p brems, og den forhøyning i bag rom.

Delebil har fot P brems og en bose boks bak i bag rom.

Noen som har gjort slikt før? Spes m tanke på dashbord bytte?

Gjør dette fordi det er litt hobby, og litt gøy å holde på med.

Leser meg opp på batt bytte også, så om det er erfaringer på det. Tar eg imot tips.

#4
Leaf 2010-2017 / 2012 Leaf, 200 000km, 8 streker, bytte ceeller etc.
søndag 26. desember 2021, klokken 15:17
Hei

Ny på forumet, fikk overta en 2012 Leaf m 200k på telleren.
Så spm er vel, om det er mye styr å bytte de cellene, som eventuelt er dårlige.
Hvordan vite hvilke, ser man det med Leaf Spy? eller måler man fysisk hver celle når batt pakken er nede/ demontert.
Har lest ut batt status m Leaf spy lite, skal man bet for pro versjonen, om det gor mere funksjonalitet. Eller finnes det andre bedre betalings apper/ software? 
Ser man får Leaf celler på finn til 500kr stk, med 8 streker igjenm er det kanskje ikke mange celler som eventuelt må byttes.
prøver laste opp noen screenshots fra Spy programmet.

Har muligens mulighet for å få tak i hel batt pakke, men da må man vel til med å endre batt id osv.
Som sikkert krever noe mere hardware utstyr ?

Bilen skal bare brukes til kjøring i nærområdet, sånn sett holder det m 50-60 km rekkevidde.
Men hadde vært gøy å fått til noe lengre rekkevidde med enkle grep.
Det er vel ikke noe muligheter for å friske oppigjen dårlige celler ?

Sånn ellers funker jo bilen greit. Litt slapp på regenerering når man slipper pedalen, dvs, det er ingen effekt. Forrige leafen viste i dispay når den bremset på motor.

Takker for innpass i forumet.
Tips mottaes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA