Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Padden

#1
Hei!

Er det flere enn meg som har fått endret ladeopplevelsen "etter ferien"?

Har altså ett oppsett med Model Y (2022.20.8) - Tibber (pulse) og Easee lader. Lastbalansering er satt til 24A for at forbruket skal holde seg under 10000kwt. Smartlading altså aktivert.

Synes ladeopplevelsen var mye bedre før.

Før: Smartlading aktivert. Plugget i laderen, mener å huske at kabelen i Tesla appen da viste konstant grønn. Ingen meldinger fra bil eller Easee. Ladet da den skulle. Null stress.

Nå: Smartlading aktivert. Plugger i laderen, bilen starter å lade ca et minutt før den stopper. Bilen sier noe sånn som "ladeutstyr ikke klart", kabelen i tesla appen er bare grå. Skal sies at den begynner å lade nå også (når den skal tror jeg), men når den lader så får jeg melding fra Tesla appen omtrent hver time, "lading stoppet". Men så starter den igjen. Altså en helt håpløst irriterende prosess.

Rimelig sikker på at oppsettet mellom systemene er slik de skal.
Easee har "operatør - Tibber" og "Planlegg Tibber"

- Bør jeg kanskje kontakte Tibber? Synes den lastbalanseringa virker litt ustabil.
- Kan det være bilen som har fått en dårlig oppdatering? (Kjører Advanced)

Flere med samme problem og/eller vet hvordan man kan fikse dette?







© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA