Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Pitmairen

#1
Model 3 / Treg lading fra USB-C i midtkonsoll
lørdag 02. september 2023, klokken 17:45
Er det bare meg eller er det veldig lite effekt i USB-C kontaktene i rommet i midkonsollen?


Har en SR+ fra november 2021.


Hvis jeg lader telefonen via kontaktene inni midtkonsolle så øker knapt prosenten. Hvis skjermen er på så øker ikke prosenten.


Kontaktene mot baksetene er mye bedre, der går ladingen ganske fort og telefonen rapporterer det som fast-charging. Kontakten i hanskerommet funker også greit, men er litt tregere enn de bak.



Noen andre som opplever det samme, eller er det noe feil her?

#2
Model 3 / Uoriginal frontrute
mandag 29. august 2022, klokken 21:49
Jeg fikk byttet frontrute hos Hurtigruta Carglass, og ser ruta jeg har fått er av merket Fuyao, og ikke Saint-Gobain Sekurit som var originalt.

Finner ikke så mye info om uoriginale ruter til tesla på nett, og jeg synes jeg har hørt at tesla er strenge på hvilke ruter som kan brukes.

Jeg mener det ble sagt ved bestilling at ruta skulle være samme som original, men kunne kanskje mangle tesla logo i enkelte tilfeller.

Ruta ser grei ut, men jeg lurer på om denne er av samme kvalitet og styrke hvis man f.eks havner i en kollisjon?

Noen andre som har byttet rute og fått noe annet en original rute med tesla logo?
#3
Model 3 / Slutt på matrixlykter for model3?
mandag 02. mai 2022, klokken 08:04
Virker som at Tesla har begynne å bruke de gamle frontlyktene igjen, i hvert fall på model 3 long range.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2022-q2-production-model-3-missing-matrix-headlights.265630/

Blir spennende å se om det er midlertidig eller permanent.
#4
Model 3 / Åpning mellom deksel og frontrute under viskere
tirsdag 11. januar 2022, klokken 22:38
Jeg byttet nylig frontrute og fikk etter det en irriterende plystrelyd når jeg kom over ca 50km/h. Jeg fant etter hvert ut at den kom fra dekselet under vindusvikerene som ikke var trykt helt på plass. 

Etter at jeg trykte dekselet på plass forsvant lyden og det ser tett ut.
[ You are not allowed to view this attachment ]  

Men litt lengre til venstre under den andre viskeren, der ruta går litt ned,  så er det en ganske stor åpning.
[ You are not allowed to view this attachment ]  

Her får jeg ikke trykt det på plass. Virker som om pakningen som går langs ruta er litt skjev på det punktet, og den ligger for langt ned slik at dekselet ikke klikker på plass.

Noen som vet om det bare er litt vanskelig å få dekselet på plass på det punktet? eller er det noe som er feilmontert?

Jeg liker ikke at alt vannet renner rett ned under der.
#5
Model 3 / Varmeapparat låst etter bytte av frontrute
fredag 07. januar 2022, klokken 22:18
Jeg byttet frontrute i dag og merket når jeg kjørte hjem at varmeapparatet ikke fungerer som før når det står på auto. Det ser ut til å være låst på ganske høy viftehastighet med luft kun fra ventilene mot frontruta. Har prøvd å reboote, men er det endret ingenting.

Fant noen flere med samme problem her https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/strange-hvac-issue-since-windshield-replacement.238226/

Virker som at fiksen er å få tesla til å reinstallere firmware.

Litt merkelig at det ser ut til å skje med mange andre. Kanskje det er meningen at det skal være slik for å varme ruta litt ekstra slik at limet skal tørke bedre?

Noen andre som har opplevd dette?
#6
Model 3 / Ny SR+ med 60kWh og 491km WLTP
tirsdag 26. oktober 2021, klokken 16:15
Det ser ut til at det har blitt bekreftet nå at noen (alle?) nye SR+ produserte etter ca 8. oktober kommer med et nytt batteri på 60kWh og 491km WLTP range.

De nye bilene har manufacturing code BTF1 og Model Code/Trim code MT322. De gamle har BTF0 og MT337.

Flere kunder i Tyskland har i dag fått certificate of conformity dokument som bekrefter det.

Kilde
https://tff-forum.de/t/keine-spekulation-mehr-model-3-sr-mit-60-kwh-akku/146243
https://tff-forum.de/t/model-3-sr-bestellung-und-auslieferung-q4-2021/136499


Jeg har sett flere av disse i norsk inventory de siste dagene:
https://tesla-info.com/inventory.php?country=Norway&state=&sale=New&min=&max=9999999&milemin=&milemax=&ap=All&model=All&variant=All&title=undefined&minyear=2008&maxyear=2021&colour=All&interior=All&seats=All&wheels=0&titlestat=All&search=
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA