Har hatt en IX40 et par mnd nå, fantastisk bil. Har brukt den som alle andre fossilbiler og det fungerer over all forventning.
Vi henta den og kjørte på europaturné, kjørte veien uten ferge Tyskland-Østerrike-Italia-Frankrike-Belgia-Nederland og hjem. Blei rundt 900 mil på ei uke.
Nå er vi i Sverige med stor campingvogn, og den er nesten like god å dra vogn med som gamle x5en😄
Forbruksmessig syns jeg den er grei på normal Ola Dunk-kjøring i 15-20kmt under fartsgrensa og aldri over 80kmt. Men med en gang det blir litt effektivitet over rullinga går det jo unna litt kilowatt.
Men det kjedelige med heile greia er ladinga, har kjørt bilen ca 15000km sia vi fikk den, det meste har vert lengre turer, så det har blitt mye hurtiglading.
Har lagt merke til at det fungerer bra de første ladingene på en langtur, men så går det bare treigere og treigere.
På en ionitylader i Tyskland kom han i teslaen som lada på sida av oss å spurte om det var noe feil med bilen eller laderen sia den tok imot så lite strøm. Da lå vi på rundt 35kwh på under 50% batteri.
Og det er kjedelig. Spesielt når jeg syns marsjfart på 90-95 knop er topp. Da går strømmen fortere enn med fullstappa campingvogn😂
Skal det bære sånn? Hva kan man gjøre for at ladinga skal gå mest mulig effektivt? Har for det meste sikta på ionity pga pris og beliggenhet, er andre bedre?
Tror jeg har gjort det meste rett, prøvd å lada stort sett fra 10-20% til 80%, lagt inn lader som mål på navigasjon og slike ting.
Vi henta den og kjørte på europaturné, kjørte veien uten ferge Tyskland-Østerrike-Italia-Frankrike-Belgia-Nederland og hjem. Blei rundt 900 mil på ei uke.
Nå er vi i Sverige med stor campingvogn, og den er nesten like god å dra vogn med som gamle x5en😄
Forbruksmessig syns jeg den er grei på normal Ola Dunk-kjøring i 15-20kmt under fartsgrensa og aldri over 80kmt. Men med en gang det blir litt effektivitet over rullinga går det jo unna litt kilowatt.
Men det kjedelige med heile greia er ladinga, har kjørt bilen ca 15000km sia vi fikk den, det meste har vert lengre turer, så det har blitt mye hurtiglading.
Har lagt merke til at det fungerer bra de første ladingene på en langtur, men så går det bare treigere og treigere.
På en ionitylader i Tyskland kom han i teslaen som lada på sida av oss å spurte om det var noe feil med bilen eller laderen sia den tok imot så lite strøm. Da lå vi på rundt 35kwh på under 50% batteri.
Og det er kjedelig. Spesielt når jeg syns marsjfart på 90-95 knop er topp. Da går strømmen fortere enn med fullstappa campingvogn😂
Skal det bære sånn? Hva kan man gjøre for at ladinga skal gå mest mulig effektivt? Har for det meste sikta på ionity pga pris og beliggenhet, er andre bedre?
Tror jeg har gjort det meste rett, prøvd å lada stort sett fra 10-20% til 80%, lagt inn lader som mål på navigasjon og slike ting.