Det merkes at sommeren begynner å nærme seg.
Konklusjonen er å ta med seg en stor tube tålmodighet.
Nå i pinsehelgen ladet jeg på:
Spekeröd:
6 plasser, 1 død, 1 Mazda MX-30 som hadde ladet i 41 minutter (14kWh) nåværende effekt 21kW, 1 eGolf ladet med 16kW, 1 Polestar 2 med SoC 98% ladet med 8kW, en MachE og en eTron når jeg kom gjorde at det ble litt ruljans.
Det eneste som var positivt er at køen var lett å forstå, men en HPC der 66% ikke hurtiglader er verdiløst, man må begynne med voksenopplæring i ladeetikk.
Rygge: 1 Tesla og en Chademo Leaf i køen, jeg spurte pent om de stod i rett kø, de takket vennlig for hjelpen til å finne rett ladestasjon litt lenger bort. 1 av 6 var død, 1 ladet med redusert effekt selv etter gjentatte reboot. Køen fungerte ok.
Øyer: fungerte bra, selv om køen ble stående i veien for køen til vaskehallen. 1 av 6 død, resten fløt på bra.
Varberg: Ingen kø (sent søndag kveld) 1 død.
Ser for meg ladekaos og minst 1 grov voldssak i IONITY-kø i sommer. Ringte IONITY for å melde fra om alle døde ladere, og at man kanskje skal innføre straffegebyr for å lade lenger enn 30 minutter/80% for å redusere ladekøene.
Åpen SuC har hjelpt til litt, men min Ioniq5 lader dårlig på V2 og ikke i det hele tatt på V3, så IONITY er det eneste reelle alternativet i Europa.
Hva tror dere, får vi det første «ladedrapet» på IONITY i sommervarmen?
Konklusjonen er å ta med seg en stor tube tålmodighet.
Nå i pinsehelgen ladet jeg på:
Spekeröd:
6 plasser, 1 død, 1 Mazda MX-30 som hadde ladet i 41 minutter (14kWh) nåværende effekt 21kW, 1 eGolf ladet med 16kW, 1 Polestar 2 med SoC 98% ladet med 8kW, en MachE og en eTron når jeg kom gjorde at det ble litt ruljans.
Det eneste som var positivt er at køen var lett å forstå, men en HPC der 66% ikke hurtiglader er verdiløst, man må begynne med voksenopplæring i ladeetikk.
Rygge: 1 Tesla og en Chademo Leaf i køen, jeg spurte pent om de stod i rett kø, de takket vennlig for hjelpen til å finne rett ladestasjon litt lenger bort. 1 av 6 var død, 1 ladet med redusert effekt selv etter gjentatte reboot. Køen fungerte ok.
Øyer: fungerte bra, selv om køen ble stående i veien for køen til vaskehallen. 1 av 6 død, resten fløt på bra.
Varberg: Ingen kø (sent søndag kveld) 1 død.
Ser for meg ladekaos og minst 1 grov voldssak i IONITY-kø i sommer. Ringte IONITY for å melde fra om alle døde ladere, og at man kanskje skal innføre straffegebyr for å lade lenger enn 30 minutter/80% for å redusere ladekøene.
Åpen SuC har hjelpt til litt, men min Ioniq5 lader dårlig på V2 og ikke i det hele tatt på V3, så IONITY er det eneste reelle alternativet i Europa.
Hva tror dere, får vi det første «ladedrapet» på IONITY i sommervarmen?