Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - amrois

Sider: [1]
1
Lading i Europa / We Charge i Tyskland
« på: Onsdag 08. ſeptember 2021, klokken 09:20 »
Jeg holder på å planlegge en road trip i Nord Tyskland, og forsøker å få oversikt over hvordan lading kan skje best. Vi har We Charge abonnement (den pakka som gir 1,60 per KWh på Ionity), og det fungerer helt utmerket til vårt bruk her hjemme. På turen ønsker jeg helst å lade på Ionity pga pris og hastighet, men ser at det kan bli vanskelig i det området vi skal til. Er det noen som vet hvilke ladeoperatører som kan benyttes med WeCharge-kortet i Tyskland?

Alternativt må jeg laste ned noen flere apper. Har så langt funnet ut at Plugsurfing ikke fungerer særlig bra heller.

2
ID.4 / WE Charge
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 08:55 »
Jeg møtte med Gumpen Vest i går, og ble fortalt at VW nå har skrevet avtaler med både Recharge og BKK, i tillegg til Ionity. Det betyr at laderdekningen med We Charge kortet blir svært bra. Prisene med Ionity er jo veldig gode med We Charge. Håper det blir greie dealer med de to andre også!  Er det noen som har tilgang på mer informasjon om dette?

3
Lade hjemme / Tibber smartlading og forvarming av bil
« på: Mandag 22. Februar 2021, klokken 12:17 »
Hei forum! Jeg går og venter på min første elbil, en ID.4 1st Max, som jeg håper kommer i slutten av april. Nå forsøker jeg å få hodet rundt hjemmelading av bilen. Jeg håper det er noen der ute som kan hjelpe meg med litt informasjon.

Tibber har en ferdig integrasjon mot VW Connect, så i prinsippet skal jeg med hvilken som helst lader kunne styre ladingen automatisk til den tiden på døgnet strømmen er billigst. Det betyr at jeg kan spare penger på ladeboks, siden all nødvendig logikk befinner seg hos Tibber i kombinasjon med bilen. MEN: hva skjer med forvarming av bilen  med en slik løsning? Jeg ønsker jo å forvarme bilen like før jeg reiser til arbeid. Vil Tibber stenge av ladingen ved oppnådd (feks) 80%, slik at forvarming stjeler av SoC i bilen?

Sider: [1]