Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - bell

#1
Jeg har for dårlig oversikt over elbil-markedet i Norge, og trenger hjelp til å finne min neste elbil.

Jeg har i dag to biler - en Tesla M3 LR AWD samt en høyst nødvendig fossil-bil med god plass i baksetet - solid takstativ og et ordentlig hengerfeste.

Jeg ønsker å kvitte meg med fossilbilen min - men har følgende krav:

* Må være mulig å transportere med seg 5 sykler på en gang - uten bruk av tilhenger (f.eks. 3 bak og 2 på taket, evt. 4 på taket ved behov)
* Takstativ til å ha skiboks på taket og med god soliditet - blir fort tungt med 5 par slalomski og 4 snowboard på taket
* Må ha hengerfeste som kan dra minst 1000 kg
* Må være grei nok rekkevidde - må i alle fall klare å dra en passe tung henger hjemmefra (Oslo) og til hytta (Trysil) på vinteren uten ladestopp (med mindre det er en Tesla - for Tesla har et suverent ladenettverket og ladestopp med Tesla er uansett en drøm)
* Og må være plass i baksetet til mine tre halv-voksne barn uten at de sitter så trangt at det blir krangling (host, host, TM3)

Fins denne bilen?

Tesla Model X uten måkevinge-dører og med rails ala e-tron hadde vært denne bilen. Men - dessverre ikke.

E-Tron 55 har for akkurat for dårlig rekkevidde - og er usikker på plassen i baksetet? Men den scorer full pott på hengerfeste og godt takstativ.

Fins det andre gode alternativ som jeg ikke kjenner til? Enten på norske veier allerede nå - eller som kommer i løpet av ikke alt for lang tid?

Jeg har en forkjærlighet for Tesla pga ladenettverk og en høyt elsket entertainment-modul (av familien) - men støydempingen i Model 3 er omtrent fraværende. Så litt blandet kjærlighet er det jo...

Skulle til å si at pris er uvesentlig - men det er det jo selvsagt ikke. Bør ikke være så alt for mye på feil side av 1.000.000 - men jo rimeligere jo bedre :) (En bil er IKKE et smykke, men et bruksverktøy)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA