Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Skogstrollet

#1
EQC / Realistisk å forvente oppdateringer ut over kart?
søndag 13. mars 2022, klokken 08:51
Polestar m.fl. har etter hvert kommet med oppdateringer med oppjustert effekt/kurve på DC-lading, justeringer av beregnet/tilgjengelig buffer eller forbedringer i BMS for å skvise ut noe ekstra WLTP-km på bilene for å stå seg bedre i markedet mot nye konkurrenter. Er det realistisk å tro at MB kommer til å gjøre noe slikt på EQC, eller har man kjøpt en "statisk" bil etter den gamle skolen?

Er stort sett veldig fornøyd med bilen, men skjønner fortsatt ikke hvorfor effekten på DC-lading er 109KW, og at det skulle være begrensninger i HW som gjør at toppeffekt eller hele kurven ikke kunne vært løftet med 10-30KW. Jeg ser også et potensiale i fintuning av BMS og klimaanlegget for å få ned forbruket.
#2
EQC / Kjøreegenskaper på vinterføre
søndag 15. november 2020, klokken 10:17
Hvordan oppleves EQC på vinterføre?
En ting jeg var skeptisk til før bestilling, og fortsatt er ganske spent på er kjøreegenskapene på en så tung bil med primærdrift på fremhjulene. Hva er deres erfaringer så langt? Oppleves den som understyrt, eller slår den bakre motoren inn så tidlig at det i praksis oppleves som å kjøre med permanent firehjulstrekk?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA