Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Woodbear

#1
Har sett på løsninger som faktisk kan passe til tmp3 n.  Jeg liker merkelig nok tre panelet, men carbonfiber er fint og. 

Sett dem i blank abs med carbonlook  https://www.youtube.com/watch?v=PgweAJqzHC4
Men litt shiny...

Matt abs med fiber look, rundt 1000lappen, og ser bedre ut.
https://www.youtube.com/watch?v=PLlZvrz-TgQ

og så har man ekte karbonfiber, men da er det såpass dyrt at jeg ikke gidder. 

Eller så bestilte jeg for humorens skyld en ferdig wrap for 100lappen fra kina. Fin look, men må fås på skikkelig.
https://www.youtube.com/watch?v=3IM6ysHOVjc

Noen som har gjort noe av dette, og erfaringer rundt hva som er penest i forhold til pris?
#2
Troode jeg var heldig med min 2021 performance men idag tok min vp en tenkepause, jada funka igjen etter 15 ish min på ladern/skammekroken
Fb gruppa bare øker og øker med folk som ikke får varme,

Idag når min tok sånn pause... så angret jeg1. På at jeg bytta til perf nå istedenfor som planlagt når lr n var 3 år mot en brukt barnesykdom kurert 1 år perf ville vært tilgjengelig

2. at jeg tok innbytte. Reservebil noen ekstra uker til sc time hadde gått fint

Men når den virka igjen gikk det litt over igjen😅
#3
Model 3 / Rekkevidde 2021 m3p, hva får dere i km visning?
onsdag 30. desember 2020, klokken 02:01
Testa en første fulllading. Kjørte i verste snøværet fra lillestrøm og hjem
Ladet fullt idag og fikk  488km, min 2019 lrawd viste sist trip charge 495

Virker forsåvidt riktig inhenhold til at det er performance og kaldt. Har aøtid vist typ 60 ish km under det som står oppgitt
#4
Autopiloten har vært min bestevenn helt til salt sludd og dritt vær enten dugger eller møkker til et kamera
Verste er at radarn går etter en stund og så ikke en gang cruisen funker

Går somregel på kortere turer, men kjørte kongsberg , gjennom oslo til hamar idag.. ble manuell kjøring fra kløfta .
Kan liksom ikke stoppe og vaske bilen flere ganger på turen

Sett at fsd betan kjører selv med nesten alt blokkert på youtube, men hvordan er dagens fsd på dette finværet? 😂
#5
Model 3 / Folie på hvit tesla
tirsdag 08. desember 2020, klokken 20:08
Hvor velykka blir mørkere type folie på hvit bil?
#6
Jeg fikk min 2019 lrawd til meget god pris brukt i mai, minus påkosting av boosten . Den hadde gått 4700km, kun kjørt en sommersesong, så vinterdekka var kun brukt sort, hvitt interiør 19 sommer hjul.
Snasen kjerre

Men så ser jeg at jeg faktisk kan med dagens rente og tilbud specce en basic hvit m3p med sort interiør og de svindyre vinterhjula og komme 500kr mindre i lån i måneden enn den jeg har nå.

Men ikke bare bare å teste en m3p... tesla har jo ikke de til testing da jeg ringte igår. Var innom en bruktsjappe for å teste, men pointless å teste en bil med 30% soc 😅

Vil finne ut om forskjellen på startkicket fra 0 er enda mere oragsmisk
At det veier opp å kjøre til hytta og andee drittveier med 20 toms hjul og stivere understell

Forskjellen på non boost awd er ganske stor, gikk fra.. whoooop til pang, snap start.. men hvor mye mere kick er neste hakk?

#7
Tesla / Forsikring codan eller if
tirsdag 23. juni 2020, klokken 13:54
Vært trofast if kunde etter aldri noe krangling  på noe. Bare ordner seg.
Turboras og kaputt multitronic på audier osv det har de tatt på super

Men de tar 12600 for model 3, mens codan tar 8200 for å dekke det samme, pluss skjermskade. 
Venter på if om de har eller kommer med skjermdekning

Forskjellen på å bytte hus og biler til codan utgjør ca 5000 kr i året

Men viktigest er smooth oppgjør hvis det først skjer noe.

Noen innspill?
#8
Fikk retur lapp etter å ha vært i kontakt med tesla kundeservice og shop om retur av twc, og sendte torsdag for 14 dager siden.
Ikke fått noe mail fra tesla om at den er mottatt, det er ok. Om de trekker meg for noe frakt/åpnet pakke  eller noe penger enda.

Er det vanlig at det bare går stille og tar en kortere  evighet? det står vel 14 dager fra dem får, så de bruker nok minimum det, men hadde forventet en mail om at den er mottatt osv
#9
Kan vi bare bruke 4 pol jordfeil bryter typ b og 32 3 fas sikringen og bare kjøre en fas ut av den, eller må jeg ha ny jordfeil( får byttet den jeg fikk for twc failure)
Lever fint med 44km lading vs 65, og gidder ikke stresse med å finne en gammel 3 fas tesla lader på finn. Bruker overgangen på den jeg har, og må jeg nødlade på tur hos en venn i vanlig kontakt, får jeg bytte plugger
Klart antar.. merk antar at elektrikkern vet dette og, men spørre på forum er gøy
#10
Ny tesla model 3 lr awd eier.
Hadde egebtlig ikke trengt wallcharger, men spontan kjøp og etter ørten elektrikker timer og tesla på tråden uten å den til å ville lade
Den lyser grønt, dipswitches opp og hjulet stilt på 8
3 fas 32 amp sikring og jordfeil type b ( g)

Plugger i bilen, blinker blått, får hele 2 volt og så rødt. Null spenning.
Tesla wall connector lyser fint og grønt

Men vi fant jordfeil utenifra og elektrikker melder til nettleverandør

Er det slik at dosse laderene er så sensitive for utendørs jordfeil, så får jeg vel bare vente 1-14dager til det er utbedret? Eller kan det være noe annet?

Ladebilen med stikkontakt funker fint. Den påstår at 16a kursen er kun 13a, men lader uansett bare på 10a
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA