Var og veide vår nesten nye Ionic 5 i går på vegvesenets vekt - Egenvekt tom bil 2160 kgs uten fører.
Oppgitt i vognkort er 2168 inkl. fører, 2093 kg uten fører.
Avvik på 67 kilo.
På tur hjem fra vinterferie, 2 voksne og 2 barn 10 og 14 år, samt fullt bagasjerom med lett bagasje, klær etc så hadde vi 60 kg overlast. De samme 60 kilo bilen veier "for mye"
Med andre ord - vi har ikke lov å ha med bagasje når vi er alle 4 i bilen, eller ha 4-5 voksne i bilen :-(
Det eneste som var på i går ved veiingen, var 2 Yakima lastebøyler (de veier ikke mye). Bilen har hengerfeste, er en 2023 AWD Premium som vi hentet ut ny for 2 mnd siden.
Noen som har erfaring med hvordan man kan gå videre med dette ? Eventuelt heving av kjøpet ?
Eller om hvor mye margin man har på overlast ved stopp i kontroll ?
Oppgitt i vognkort er 2168 inkl. fører, 2093 kg uten fører.
Avvik på 67 kilo.
På tur hjem fra vinterferie, 2 voksne og 2 barn 10 og 14 år, samt fullt bagasjerom med lett bagasje, klær etc så hadde vi 60 kg overlast. De samme 60 kilo bilen veier "for mye"
Med andre ord - vi har ikke lov å ha med bagasje når vi er alle 4 i bilen, eller ha 4-5 voksne i bilen :-(
Det eneste som var på i går ved veiingen, var 2 Yakima lastebøyler (de veier ikke mye). Bilen har hengerfeste, er en 2023 AWD Premium som vi hentet ut ny for 2 mnd siden.
Noen som har erfaring med hvordan man kan gå videre med dette ? Eventuelt heving av kjøpet ?
Eller om hvor mye margin man har på overlast ved stopp i kontroll ?