Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - plataris

#1
Nissan e-NV200 / Får ikke 6,6 kW
torsdag 15. april 2021, klokken 12:46
Jeg har en e-NV200 2018-modell som skal ha 6,6 kW lader. Når jeg lader får jeg kun 3,7 kW. I samme lader får jeg 11 kW på annen bil jeg har, så det er ikke laderen det skulle være noe feil med. På kabelen er det oppgitt maks strømstyrke 32 A, så det kan heller ikke være kabelen. Hva kan være årsaken da?

Edit: Jeg vet også at jeg skal ha 6,6 kW lader i bilen, fordi jeg får opp ladetid for både 3 kW og 6 kW i display..

#2
Er det mulig å ettermontere hengerfeste på Model X og samtidig få dette inn i vognkortet, slik at man lovlig kan bruke det ettermonterte hengerfestet til å faktisk trekke henger også?
#3
Model S 2013 - 2022 / Utvidet garanti følger ny eier?
mandag 17. august 2020, klokken 09:49
Hei, jeg forsøker meg på nytt her (få svar på tråden til Model x):

Vil Tesla sin egen "Begrenset bruktbilgaranti" eller "Utvidet begrenset bruktbilgaranti" følge meg som ny eier, dersom jeg kjøper bil av en privatperson eller bruktbilforhandler? Det ligger mange biler på Finn som reklamerer for denne utvidede garantien, men jeg skjønner ikke avtalevilkårene godt nok.

På en side står det i vilkårene at:
"Denne begrensede garantien kan overføres, uten kostnad, til enhver person som senere overtar lovlig eierskap av kjøretøyet etter den opprinnelige kjøperen, innenfor de beskrevne begrensningene i denne begrensede garantien («etterfølgende kjøper»)."

Videre står det:
"I tillegg til ovennevnte unntak og begrensninger vil denne begrensede garantien IKKE dekke
følgende:
• bruktbiler som ikke ble kjøpt direkte fra Tesla, sammen med denne begrensede garantien,
inkludert bruktbiler kjøpt fra auksjonshus, tredjepartsforhandlere, privatsalg osv., eller
bruktbiler som ikke er skadefri"


Hva er det da som gjelder? Bilen vil jo ikke kjøpes direkte gjennom Tesla..

Håper noen har et klart svar!  :)
#4
Model X 2014 - 2022 / Utvidet garanti følger ny eier?
fredag 14. august 2020, klokken 06:44
Kort spm som i emnefeltet. Si at Tesla har solgt en bil med utvidet garanti og at denne nå ligger til salgs hos tredjeparts bilforhandler. Det er ikke slik at utvidet garanti ikke følger ny eier?
#5
Ladeplasser og ladekabler / Barnevennlige ladestasjoner
tirsdag 07. juli 2020, klokken 14:38
Hei! Skal kanskje på en langtur til Sandnessjøen med min 30 kWh Leaf neste uke. Planlegger å kjøre i tre dagsetapper på omtrent 4 timer/330 km, så det bør gå greit med 2 ladestopp hver dag (i teorien går det fint med 1 stopp også). I den forbindelse lurer jeg på om noen på forumet har gode forslag til barnevennlige ladestopp på veien? Det er snakk om en snart 2-åring, så lekeplass etc. holder i massevis egentlig.

Kommer til å kjøre Østerdalen mot Trondheim og deretter E6 videre oppover.

Edit: kjører altså fra Oslo-området.

Forslag tas i mot med stor takk!
#6
Model X 2014 - 2022 / Tre barneseter i 5 seter
søndag 07. juni 2020, klokken 20:49
Vi har en snart 2-åring og tvillinger på vei. Har egentlig lovet meg selv å aldri ha noe annet enn elbil igjen, men med tvillingene spøker det litt. Har tittet på det som finnes av alternativer tror jeg, men blir ikke klok. Bilen må ha plass til tre bakovervendte seter og en stor tvillingvogn i bagasjen. Har forstått at vi må feste seter med belter, og ikke isofix, for å klemme inn tre seter.

Kan noen verifisere at dette går fint i Model X? Hva er den beste setekonfigen for vår situasjon? Selv tror jeg 5seter etter å ha lest litt.

Model S kan også fungere, men tror det blir slitsomt med lav inngangshøyde på dør. Ellers er det egentlig e-NV200 som virker som eneste alternativ av elbilene. Hvis ingen her har andre forslag.

#7
Nissan e-NV200 / Selvmontering hengerfeste
mandag 27. april 2020, klokken 12:45
Jeg har montert et Auto-hak hengerfeste på min e-nv200 nå. Det eneste problemet som har oppstått er at to av boltene som fulgte med ikke passer til bilen. Dette er en form for fingjengete bolter med oppgitt dimensjon 12x1,25x40mm.

Jeg klarer heller ikke finne disse boltene noe sted på diverse nettbutikker. Er det noen som har hatt samme problem og har tips til hvordan de fikset det?

#8
Nissan e-NV200 / Erfaringer med kostnader e-NV200
fredag 27. desember 2019, klokken 10:04
Hei,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en varebilversjon av e-NV200 som nr. 2 bil i husholdningen, da jeg har behov for mye plass i bilen til hobbyer om sommeren, samt at det hadde vært kjekt å fortsatt ha muligheten til å trekke en lett henger til dynga nå og da. Ellers vil den bli brukt til pendling 5 min frem og tilbake til togstasjonen.

Det jeg lurer på er om det er verdt pengene å betale for en nyere (2018-) 40 kWh-versjon med garantier i god behold, eller om jeg skal satse på en 2017 versjon med 24 kWh (ser at mulighet for henger stort sett først kommer for versjoner etter 2017). Det kommer litt an på hva jeg må forvente av utgifter i tiden som kommer.

Jeg regner med at verditapet kommer til å bli klart større på den nyere modellen, men samtidig vil jeg forhåpentligvis få et enklere og mer driftssikkert bilhold, i tillegg til at rekkevidden er et stort pluss.

2017-versjonen med rundt 50.000 km ligger på Finn til 149.000, en sen 2016-versjon med over 80.000 km ligger til 115.000. For en nyere modell med 40 kWh må jeg nok ut med 250.000.

Er det noen erfaringer her inne? Hvor langt går bilene før feil dukker opp, hva er de vanligste feilene, hva tror dere om verditap i årene fremover for 24 kWh vs. 40 kWh-versjonene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA