5
« på: Fredag 03. Januar 2020, klokken 16:56 »
Forhandler Advarsel!!
Jeg ønsker å dele min erfaring her med Bertel O Steen - Ullevål og samtidig fraråde alle om å handle sin E-208 her.
Jeg var hos dem under avdukingen av E-208 og jeg likte det jeg så. Snakket mye med Terje (Peugeot ansvarlig for Bertel). Sa at jeg ønsket et tilbud og spurte samtidig om de også tok innbytte i biler som hadde høyere bruktverdi enn den jeg ønsket å kjøpe, evt om de anbefalte meg å selge den selv.
Dette var ikke noe problem og han langet ut historier om at de hadde tatt inn Porsche og Ferrari i millionklassen som bruktbil.
Vi ble enig om GT modellen og jeg skulle få tilsendt tilbud.
Kan også legge til at han var nedlatende over avdelinger og sa at jeg ikke måtte gå til Bertel O Steen Økern.
Jeg burde nok ha skjønt lunta her og gått, for det verste jeg vet er folk som er nedlatende mot valg du har gjort eller mot konkurrenter og partnere.
Tiden gikk, og jeg hørte ikke noe.... Sendte purre e-post og fikk en beklagelse om at han ikke hadde hørt noe fra bruktbil avdelingen.
Etter en del e-post dialog og purring, fikk jeg beskjed om at de måtte ha bilen inn(!?) for verdivurdering, og at de måtte ha den i 2 timer minst.
Sa at de kunne ha den fra morgenen til lunsj. Bilen ble levert og hentet etter lunsj som avtalt. Ble lovet tilbakemelding om tilbud og innbytte.
Sjekket så dashcam og ser da at bilen blir rævkjørt i -7 grader og etter kun 5 minutter gange (den hadde da stått i 3 timer etter jeg leverte den).
Dette er en 2 år gammel bil, med 320HK og turbo.
Sendte mail etter kontroll av kamera og sa at slik kjøring av kundebiler IKKE er akseptabelt. Med link til video.
Det ble stille fra Terje.... Ikke noe tilbud eller noe beklagelse.
I dag (2,5 uker senere), troppet jeg opp der og spurte hva de driver med, og at det er totalt uakseptabelt å behandle kundebiler slik.
Først valgte han å totalt overse hva dem hadde gjort selv og sa at bilen var for spesiell til at dem kunne ta den som innbytte (dette kun dem vel sagt uten å ta den inn for verdivurdering).
Sa at dette er noe han burde være ærlig om og si på e-post, da kan jeg heller fokusere på selge den privat.
Jeg måtte ta opp rævkjøringen tre ganger før han ville svare på det, og da tilslutt sa seg enig at det ikke er akseptabelt.
Kort oppsummert; Ekstremt dårlig kundeoppfølging, skryte historier, og er bilen din spesiell, ja da blir den behandlet deretter (på en ikke positiv måte).
Jeg kommer til å se etter en annen forhandler nå, og bryr meg lite om den er godt utenfor Oslo.