Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Wabby

#1
Model 3 / Logge in på Youtube
tirsdag 30. mars 2021, klokken 08:49
Hei,
prøver å få logget meg inn på youtube med min google-konto, men får bare feil om at nettleseren ikke er sikker.
Kjører med 2FA på kontoen min og prøvd å legge inn app-account for Tesla, men ikke sjans. Også prøve å logge inn via plex på nettleser, får samme feil.

Noen som har fått til dette med 2-faktor aktivert?

Syns for øvrig at internett hastigheten via Tesla sitt sim-kort er søppel, med hotspot går alt fortere.
#2
Model 3 / Hva har du gjort med din TM3 i dag?
torsdag 04. mars 2021, klokken 12:15
Som andre bilforum jeg har vært i, så har det vært en løpende tråd om litt ymse dersom man bare ønsker å dele litt uten å nødvendigvis lage en tråd :)

I går kom jeg hjem med en utrolig møkkete bil og fikk vasket den helt ren for 40 spenn på Circle K. Grunnen er at jeg nå har kjøpt meg en pumpeflaske til 29,- på biltema og Prickbort fra Rusta (billig) og legger dette på før vask. Da renner all driten bort. Flaska passer også perfekt inn i venstre lomme i bagasjerommet.

I dag ble bilen levert til Drop-Off lakkbehandling og gjøre den 100% emblemfri  8)
Får den tilbake i morgen. Gleder meg.
#3
Model 3 / "keyless" med android mobil - fungerer, fungerer ikke
fredag 22. januar 2021, klokken 13:45
Syns keyless med mobil er utrolig bingo med min TM3P.
Har Samsung S10+ og alle tillatelser som jeg kan se er slått på.

Noen her med Samsung som har fått dette til å fungere stabilt? Har så mange ganger opplevd å forte meg til bilen i regn og sludd og døra vil ikke åpne seg automatisk. Så da må jeg opp med mobilen og knote, eller dra frem nøkkelkortet.
#4
Model 3 / Sammenleggbar elektrisk fatbike inn i en TM3?
fredag 08. januar 2021, klokken 10:41
Hei,
er det noen her som har prøvd å legge inn en sammenleggbar fatbike inn i sin TM3?
Har selv en Mate X som jeg liker å ha med meg når jeg drar til Sørlandet, så ser helst at den kan passe inn.

Slenger med noen bilder mens jeg venter på min TM3 som kommer neste uke :)



#5
Forhandler Advarsel!!
Jeg ønsker å dele min erfaring her med Bertel O Steen - Ullevål og samtidig fraråde alle om å handle sin E-208 her.

Jeg var hos dem under avdukingen av E-208 og jeg likte det jeg så. Snakket mye med Terje (Peugeot ansvarlig for Bertel). Sa at jeg ønsket et tilbud og spurte samtidig om de også tok innbytte i biler som hadde høyere bruktverdi enn den jeg ønsket å kjøpe, evt om de anbefalte meg å selge den selv.
Dette var ikke noe problem og han langet ut historier om at de hadde tatt inn Porsche og Ferrari i millionklassen som bruktbil.
Vi ble enig om GT modellen og jeg skulle få tilsendt tilbud.
Kan også legge til at han var nedlatende over avdelinger og sa at jeg ikke måtte gå til Bertel O Steen Økern.
Jeg burde nok ha skjønt lunta her og gått, for det verste jeg vet er folk som er nedlatende mot valg du har gjort eller mot konkurrenter og partnere.

Tiden gikk, og jeg hørte ikke noe.... Sendte purre e-post og fikk en beklagelse om at han ikke hadde hørt noe fra bruktbil avdelingen.

Etter en del e-post dialog og purring, fikk jeg beskjed om at de måtte ha bilen inn(!?) for verdivurdering, og at de måtte ha den i 2 timer minst.
Sa at de kunne ha den fra morgenen til lunsj. Bilen ble levert og hentet etter lunsj som avtalt. Ble lovet tilbakemelding om tilbud og innbytte.

Sjekket så dashcam og ser da at bilen blir rævkjørt i -7 grader og etter kun 5 minutter gange (den hadde da stått i 3 timer etter jeg leverte den).
Dette er en 2 år gammel bil, med 320HK og turbo.

Sendte mail etter kontroll av kamera og sa at slik kjøring av kundebiler IKKE er akseptabelt. Med link til video.
Det ble stille fra Terje.... Ikke noe tilbud eller noe beklagelse.

I dag (2,5 uker senere), troppet jeg opp der og spurte hva de driver med, og at det er totalt uakseptabelt å behandle kundebiler slik.
Først valgte han å totalt overse hva dem hadde gjort selv og sa at bilen var for spesiell til at dem kunne ta den som innbytte (dette kun dem vel sagt uten å ta den inn for verdivurdering).
Sa at dette er noe han burde være ærlig om og si på e-post, da kan jeg heller fokusere på selge den privat.
Jeg måtte ta opp rævkjøringen tre ganger før han ville svare på det, og da tilslutt sa seg enig at det ikke er akseptabelt.

Kort oppsummert; Ekstremt dårlig kundeoppfølging, skryte historier, og er bilen din spesiell, ja da blir den behandlet deretter (på en ikke positiv måte).

Jeg kommer til å se etter en annen forhandler nå, og bryr meg lite om den er godt utenfor Oslo.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA