Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - knegg

#1
Model 3 / Hengerfeste - klarer ikke å feste kontakt
søndag 21. mai 2023, klokken 21:13
Har et litt rart problem. Uansett hvor mye jeg presser inn kontakten så biter den ikke når jeg vrir rundt. Virker som om noe stopper den fra å gå helt inn. Det er noe gummi innerst, men det var det også på andre hengerfeste jeg kikket på (ikke model 3)

Legger ved et bilde av min her. Kanskje noen andre på forumet kan ta et bilde av sin som fungerer?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
#2
Fikk akkurat en beskjed fra Dekkmann om at det var skeivslitte dekk på alle fire sommerdekkene. Ikke på kordene helt enda, men det vil bli gå igjennom snart.

Kan hvilket som helst verksted som utfører hjulstillingskontroll også kontrollere på en Tesla?
Det er så himla lang ventetid på servicesenter i Ålesund...
#3
Lading av Tesla / Supercharger med rom for tilhenger
fredag 30. april 2021, klokken 22:10
Hei,
Finnes det noen oversikt over ladestasjoner som er "tilpasset" biler med henger? Skal ut på langtur med Tesla (Ålesund-Sarpsborg) med henger og har litt lyst å planlegge ladestoppene slik jeg slipper å koble av hengeren hver gang...
#4
Model 3 / En bedre mobilladeløsning for oss uten USB-C?
torsdag 22. oktober 2020, klokken 14:22
Jeg prøver å å finne en powerbank med støtte for passthrough men sliter veldig med å finne noe som klart og tydelig støtter.

Jeg ønsker å koble opp en powerbank mot en USB-A-port fremme, deretter koble usb-portene fra den trådløse ladematten inn i powerbanken.

Kjøpte en i dag som hun bak kassen sa skulle støtte passthrough, men det gjorde den ikke. I det jeg koblet i ladingen av powerbanken så sluttet mobilene å lade...

Tanken var også å legge opp en fast hub fra 12v-uttaket og frem, men tar det som "siste" utvei.
#5
Model 3 / Rengjøring bak originale skvettlapper
tirsdag 26. mai 2020, klokken 09:03
Vil bare gjøre alle her inne oppmerksomme på dette, men jeg trodde ikke dette kunne gjelde min bil.

https://insideevs.com/news/392609/tesla-all-weather-kit-fail/

Jeg spylte av bilen min og spylte inn i mellom skvettlappen og det kom veldig mye ut. Jeg demonterte hele skvettlappen for å se innunder om det var like ille. Det hadde samlet seg veldig mye i skvettlappen og bak hjulbuen.

Passformen på skvettlappen er ikke 100% ser det ut til da det er ganske stort åpning som gjør at alt vannet fra hjulbuen bare kan renne fritt ned i skvettlappen.
#6
Et litt rart spørsmål kanskje.
Har opplevd i det siste at bilen rapporterer 31-32 grader inne i bilen når det er 15-16 grader ute.
Det virker som om solen står direkte på sensor for kupevarme. Bilen ikke er spesielt varm ellers, kanskje litt varmt sete akkurat der solen traff.

Når jeg kjører og setter på 21-grader så blåser det kjempekald luft med viftehastighet på 5-6 og AC på. Da blir det fort veldig kaldt inne i bilen, dette holder den på meg ganske lenge og det blir rett og slett komfortabelt. Jeg må av og til skru av hele apparatet eller skru opp varmen til 25-26 garder for å slippe at det skal bli iskaldt.

Har andre her inne opplevd lignende?
#7
Model Y / Misvisende salgsside på Tesla.com
onsdag 22. januar 2020, klokken 10:07
Bet meg merke i noen faktum der jeg synes Tesla driver villende markedsføring på siden sin.

Tallene og spesifikasjonen som møter deg når du ser på Model Y er
- 540km rekkevidde
- AWD
- 3.7s 0-100km/t

Alle viser bilde av tilsynelatende samme bil. Ingen av tallene her gjelder en bil de har tatt de beste tallene fra alle de forskjellige bilene og slått det sammen på "ovesikten".

Alt står jo krystallklart når man sammenligner de. Men først presenteres data på en uærlig måte.  :-1:
#8
Jeg har Easee-lader og kan se hvor mange kW som går til bilen, uavhengig om den faktisk lader eller former.

Vil bare dele observasjonen nå i vinter der jeg aktivt bruker forvarming av kupe (og da inndirekte forvarming av batteri).

Easee har levert 266kWt til 120kr.
Tesla har mottatt 165kWt til 72kr.

Det er nesten 100kWt (50kr) i forskjell på levert fra veggen til det batteriet har tatt imot.

Jeg er litt usikker på om forvarming av bilen og batteriet faktisk lønner seg mens den står tilkoblet. Jeg kjører sjeldent over 30km daglig (15km tur/retur til jobben). I det jeg skrur på varme i bilen trekker den gjerne 8-9kW fra laderen.

Har det noe poeng å forvarme batteriet på så korte turer? Kupeen blir jo ganske raskt varm uansett. Og det virker jo som om det er ganske teit å måtte forvarme batteriet for å lade så lite.

[ You are not allowed to view this attachment ]



[ You are not allowed to view this attachment ]
#9
Model 3 / Bestilte 2019 inventory, får 2020 inventory. HomeLink?
lørdag 07. desember 2019, klokken 08:44
Jeg bestilte en 2019 inventory LR AWD som jeg går ut i fra hadde HomeLink. I den jeg får straks som er 2020 så er det ikke og det vil koste ekstra.

Burde jeg kreve å få med HomeLink siden det var det i den 2019 jeg bestilte?
#10
Lading av Tesla / Medfølgende ladekabel støtter 3-fase?
tirsdag 26. november 2019, klokken 21:05
Raskt spørsmål jeg ikke får noe klart svar på via Tesla sine egne sider.

Den blå kabelen som følger med bilen, støtter den 32a 3-fase? Skal installere easee-lader neste uke. Må jeg kjøpe ny kabel?
#11
Model 3 / Forskjell på KF/LF 2019/2020-modell?
mandag 25. november 2019, klokken 10:34
Noen som vet om det er noen forskjell på 2019 og 2020-modellene?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA