Det er tildels ganske mye å spare på å lade hos ulike aktører. Laget en liten hurtigladekalkulator for å se litt på ladekostnadene.
Å lade hos enkelte kan fort gjøre det dyrere per mil enn dieseldyret, mens hos andre nærmer prisene seg hjemmelading.
Hjemmelading tilsvarer bare 25% av årskostnadene til diesel, mens 50kw-lading hos Bilkraft og Lyse blir 17% dyrere enn dieseldrift.
Lynlading blir lønnsomt for etronere. Med optimal ladefart koster strømmen ca 3,8kr mila, eller 9 600kr i året, om man bare ladet der ved kjørelengde 25 000km/år.
Kan faktisk lynlade i 3-4år hos Cirkle K med den prisen før det ville lønt seg å investere i hjemmelader til 15-20k.
Regner med at konkurransen mellom de enkelte operatørene kombinert med økt forbrukerbevissthet etterhvert vil utjevne de store prisforskjellene. Kanskje vil vi etterhvert få variabel prising ala dagens drivstoffprising?
Inntil videre blir det i allefall mye å spare på å velge rett operatør. Blir og spennende og se hvor Ionity vil legge seg i prissjiktet her.
Å lade hos enkelte kan fort gjøre det dyrere per mil enn dieseldyret, mens hos andre nærmer prisene seg hjemmelading.
Hjemmelading tilsvarer bare 25% av årskostnadene til diesel, mens 50kw-lading hos Bilkraft og Lyse blir 17% dyrere enn dieseldrift.
Lynlading blir lønnsomt for etronere. Med optimal ladefart koster strømmen ca 3,8kr mila, eller 9 600kr i året, om man bare ladet der ved kjørelengde 25 000km/år.
Kan faktisk lynlade i 3-4år hos Cirkle K med den prisen før det ville lønt seg å investere i hjemmelader til 15-20k.
Regner med at konkurransen mellom de enkelte operatørene kombinert med økt forbrukerbevissthet etterhvert vil utjevne de store prisforskjellene. Kanskje vil vi etterhvert få variabel prising ala dagens drivstoffprising?
Inntil videre blir det i allefall mye å spare på å velge rett operatør. Blir og spennende og se hvor Ionity vil legge seg i prissjiktet her.