Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Focus

#1
Andre elektriske doninger / Vil ha en slik
tirsdag 25. april 2017, klokken 14:23
#2
Focus / Dab kanaler i focus.
fredag 19. desember 2014, klokken 13:31
Er det noen som forklare meg eller har oppskriften på hvordan man søker / finner nye DAB kanaler i sony radioen som står i fokusen.
#3
Focus / Priser på service
onsdag 28. mai 2014, klokken 13:18
I henhold til denne artikkelen så er vel Ford rimelig på service i forhold til de andre.

http://www.elbil.no/nyheter/elbilisme/3289-dette-mener-importorene-om-servicepris-pa-elbil

Pris 1. år: 1.091 kr (20.000)

Pris 2. år: 2.123 kr (40.000)

Pris 3. år: 1.091 kr (60.000)

Pris 4. år: 2.123 kr (80.000)

Pris 5. år: 1.091 kr (100.000)
#5
Focus / Ford Focus bestilt
søndag 22. september 2013, klokken 18:08
9 September ble Ford Focus bestilt. Nå er det bare ca 1 måned til den kommer.
#6
Ladeplasser og ladekabler / Teslalader til andre elbiler.
tirsdag 10. september 2013, klokken 15:35
Finnes det noen måte å ha en overgang eller kobling slik at det lar seg gjøre å lade en annen elbil for eksempel miev fra en tesla lader.
#7
Jeg har fått ettermontert en Eberspacher av motorforum. Dette ble utført 2011 så det er nok enda garanti, men jeg lurer på om noen andre har hatt samme problemer.
Den starter som den skal og begynner å varme, men er ikke like effektiv som den var før og etter ca 20 minnutter begynner den å spy ut røk så slutter den å brenne, men fortsetter  å sirkuler vannet luften som da kommer blir kaldere. Så stopper den helt som den skal etter 30 minutter. Hvis jeg da forsøker å starte den igjen blir det bare en masse røk og ingen varme. Det jeg lurer på er om den er sotet ned slik at den egentlig bare trenger en service.
#8
Jeg har begynt å lage et varmesystem for IMIEV.

Jeg tok utgangspungt i at det ville være vanskelig og muligens gå ut over garanti å montere et varmesystem inn i bilen.  jeg bestemte meg derfor å lage et system som ikke krevde mer enn tilkobling av 12v og eksos ut for å kunne virke.

Systemet består av en EBERSPACHER D2 varmer, en aluminiums koffert, og en universel fjernkontrol fra Velleman.
Alt er montert i kofferten innklusive en 5 liter diesel kanne.

Når det blir kaldt på høsten er det bare å sette kofferten inn på høyre side i bagasje rommet og sikre med stropper,  stikke eksos slangen ut av dørken og koble til varmluftsslangen som ligger under setet på sjåførsiden. Til våren er det bare å ta det ut igjen.
#9
Test av I-MIEV idag første test godt kledd uten å bruke varmeapp.
Strekningen som ble kjørt var i flatt terreng ved ca +3 grader. hastighet likt fordelt mellom 50, 60 og 70 Km/t. Rekkevidde 118 Km da var det igjen 1 prikk.

Andre test var med behagelig temp i bilen ca 20 grader. Samme utetemperatur og terreng samme fordeling av hastighet, men i mørke med hovedlys på.
Rekkevidde 100 Km 2 prikker igjen.

Bilen er veldig god å kjøre oppfører seg helt som en vanlig bil. Kjørte i D og ble veldig imponert av regen systemet som virket helt likt en fosil bil som slipper gassen.
Det virket som om regen startet svakt og ble sterkere når pedalen ble helt sluppet.
Jeg ble og imponert over hvor presis gjenværende rekkevidde var, på Km riktig.
Det kan komme av at jeg kjørte veldig rolig og økonomisk.

...Nå kan det høres ut som mye skryt, men jeg har altså en Buddy som jeg har brukt frem til nå og det skal vel ikke så mye til for å forbedre kjøreopplevelsen fra den.
#10
Det er nå kommet en demobil til motorforum i Stavanger, løp og prøv.
#11
Elbiler i media / Nå begynner det å hjelpe Saab presenterer elbil
lørdag 18. september 2010, klokken 09:41
Saab 9-3 ePower, den første elektriske Saab får verdenspremiere på Parisutstillingen i oktober

http://www.hegnar.no/motor/article453233.ece
#12
Så denne på FINN http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22732333
Og ringte for mer opplysninger fikk dette svaret.

Jeg fikk ikke tid å svare på den e posten på jobben men jeg gir deg noe info her nå og rest i morgen fra jobben.
Den STD modellen koster 180 tusen.
Vi kommer til å levere en med nordisk pakke som innholder STD utstyr , Vinterhjul på stålfelg , Diesel varmmeaprat og oppvarmet bakrute til 200 tusen ferdig reg.
Bilen leveres med et års garanti og kan utvidde batteri garanti på et år til med et tillegg på 8000,-
Vi har ikke noe forhandler i dette område enda men kommer senere.
Vi vil gi dere all info om service in til vidre.
Hvis det er noe stort problem så kommer vi for å fikse dette.
Service interval er på 5000km.
Vi har bestilt biler men de kommer ikke før om ca 3 mnd men vi kan skaffe de fra andre impotør fra europa og kan leveres på ca 1-2 uker mot en tillegg på 10 tusen til prisen.
Det var det jeg hadde av info her nå og håper det har hjulpet noe.

Jeg vet ikke om det e lov å selge biler med 1 års garanti , eller at du kan kjøpe 1 år batterigaranti til for 8000,men det virker noe rart med hele handelen etter min mening.
#13
Min buddy har nå gått 18000 på den første batteripakken.
Det er fortsatt litt igjen har vel nå en rekkevidde på 3 mil, men når jeg er på 80% er det ikke mye sprut igjen. Jeg har problemer med å holde 50 Kmt i oppoverbakker. Så det er nok på tide å bytte batteriene.
I den forbindelse har jeg  forsøkt å lese gjennom tidligere poster uten å finne en konklusjon på den beste løsningen på lading av blybatterier.

1. Skifte batterier beholde Zivan lader uten noe forandringer og håpe at det går bra.
Muligens kun å skifte programmet for Zivan til å ha rett temperatur styring.

2. Benytte ballanssering av blokkene som mange gir uttrykk for at er den bestemetoden, mens andre mener det ikke vil hjelpe.

3. Bruke individuelle intilegente ladere på enten alle batteriene eller på hvert par.

4. En kombinasjon av nr. 1 og 3. dvs starte ladingen med zivan og stoppe ved hjelp av et tidsur for så å toppe opp batteriene med flere inteligente ladere.

Når det gjeller bruk av flere ladere har jeg ikke forstått hvordan carcomputer da får målt hvor mye lading batteriene får.

Når så man har valgt ladesystem så er det problemet med å få full efekt fra batteriene. Her er det og mange meninger om rett fremgangs måte. Noen mener at metoden med å kjøre batteriene tomme og lade helt opp noen ganger er rett medesin, mens andre mener dette forkorter batteriene sin levetid vesentlig.

MVH Finn
#14
Tidlige: Buddy / Kewet / skiftet 1 batteri og mye rart skjer
søndag 26. oktober 2008, klokken 17:56
Jeg har selv ødelagt 1 batteri ved et uhell med repp av varmeapp.

Se tidliger innlegg  http://elbil.no/forum/index.php?topic=1161.0

Etter å ha tatt ut det ødelagte batteriet og satt inn det nye, som er identisk med resten ab batteriene og helt nytt.
resten av  batteriene har gått ca 10000 km

Det som nå skjedde var at hele batt pakken ladet seg selv ut til alle diodene sluttet å lyse.
Det ser ikke ut på diodene at batteriene blir ladet DVS de lyser ikke opp og viser hvor mye som er oppladet slik de pleier.
Jeg ladet det nye batteriet opp før jeg innstalerte det.
Spenningen på de batteriene jeg kommer til uten problemer viser individuelt 13.3 volt.
For å spare unødvendige spørsmål så er batteriet satt inn rett vei
Jeg lurer på om det at kretsen har vært brutt muligens kan ha ført til at kontroller må ressettes eller noe slikt.

Noen som har et tips om hva som  kan være problemet.
#15
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Deffekt Th!nk ønskes kjøpt
søndag 14. september 2008, klokken 17:45
Heisan

Jeg har et prosjekt på gang med å convertere en Masda MX5 til elbil.
En god start for meg ville være en TH!nk. Jeg trenger ikke batteriene da jeg har tenkt å bruke lithium batterier fra rav4_ev.
Så dersom noen har en deffekt TH!NK til salgs for en rimelig penge så gi lyd

PÅ forhånd Takk
#16
Tidlige: Buddy / Kewet / Eberspracher varme app på en buddy 2007 mod.
lørdag 13. september 2008, klokken 17:27
Noen som har hatt problemer med at varme app ikke virker.
Jeg får bare ERR i displayet.
når jeg henter frem feilkoder får jeg kode 33 som er at vifta ikke har rett hastighet, men det starter ikke i det hele tatt.
Den går helt fint dersom jeg kjører vifta med friskluft bryteren. men varme app starter ikke for det.
senere så får jeg selfølgelig og feil 12 at det er for varmt i kammeret. fordi vifta ikke går.
Håper noen har et tips.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA