Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Cato_81

#1
Model 3 / Min opplevelse med Tesla model 3 utlevering.
torsdag 25. juli 2019, klokken 22:08

God kveld.

Fulgt med forumet her en stund. Og tenkte jeg skulle dele min første opplevelse hos Tesla.


Vi hentet bilen i Drammen den 23.07.
Forventningene var store. Hadde bestilt en Tesla model 3 long range i en nydelig blåfarge.
Jeg kommer inn til Tesla og sier navnet mitt og blir henvist til en sofa i rommet der. 5 minutter senere kommer det hyggelig fyr og presenterer seg. Vi går inn til stallen der bilene som står til utlevering står. Jeg får umiddelbar øye på bilen min. Jeg har jo selvfølgelig fått regnr på mail:). Men det første som møter meg er at skilt står skiltene skeivt på bilen. Altså det er tydelig 10 meter i fra. Jeg lar med vilje å si noe til selgeren om dette. Men akkurat dette slo litt pusten ut av meg. Hvordan kommer dette til å gå ? Vi går igjennom bilens funksjoner. Og jeg har jo selvfølgelig prøvekjørt. Så kan det grunnleggende. Jeg åpner trunk. Som nekter å låse seg ved lukking. Selgeren sier at han skal ta med bilen på verksted for å rette dette. Jeg sier da han kan justere skiltene i samme slengen, noe som han sier seg  enig i. I det han kjører ut av hallen ser jeg stygge riper på bakfangeren i sollyset. Jeg merker jeg blir mere og mere irritert. Når han kommer opp igjen så påpeker jeg riper på fangeren bak. Og spør om han ikke kan kjøre ut bilen i sollyset igjen. Men nei da. Det var det ingen mulighet for. Det hadde de nemlig ikke lov til ?!? Vi gikk igjennom resten av bilen. Fant 2 riper som i realiteten var limrester som de fikk polert bort (blant annet den på bakfangeren ) . Men fant sandkorn i lakken på panseret som ble laget som en «Consern».


Jeg tok ut bilen etter justeringen av skiltene og følte vel egentlig at han ville ha meg ut derifra fortest mulig. Mulig jeg som er sær. Men når man kjøper en bil til 460.000. Så forventer man vel litt service og at ting skal være 100%?

Alt i alt litt skuffet. Men bilen går som en drøm og ingenting å klage på der. Men fikk et lite sjokk når jeg skulle bruke vindusviskerne idag. Der kom det nemlig vann ut. De har rett og slett fylt på vann på spylervæske tanken.


Nok om dette. Bare min måte å få litt frustrasjon om nybilkjøp :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA