Jeg var uheldig i går, bilen havarerte på E6 nord for Tangen. TM3, kjørt 4.200km.
Det skjedde veldig fort, fikk feilmelding " car shutting down, pull ower safely ". Full stopp ila. ca. 20 sec, rakk heldigvis å kjøre ut på veiskulderen. Får ny feilmelding på skjermen: " Car needs service, car may not restart ". Det var vanskelig å få tak i veihjelp/teknisk support , brukte lang tid i tlf. kø.
Bilen ble fraktet av NAF til Tesla Brumunddal , hvor de registrerte bilen, men fikk beskjed om å ringe Tesla sentralt slik at får dekket veihjelp, lånebil osv.
Spørsmålet mitt er om jeg kan kreve heving av bilkjøp, det gjelder antagelig svikt i vitale funksjoner ?
Det skjedde veldig fort, fikk feilmelding " car shutting down, pull ower safely ". Full stopp ila. ca. 20 sec, rakk heldigvis å kjøre ut på veiskulderen. Får ny feilmelding på skjermen: " Car needs service, car may not restart ". Det var vanskelig å få tak i veihjelp/teknisk support , brukte lang tid i tlf. kø.
Bilen ble fraktet av NAF til Tesla Brumunddal , hvor de registrerte bilen, men fikk beskjed om å ringe Tesla sentralt slik at får dekket veihjelp, lånebil osv.
Spørsmålet mitt er om jeg kan kreve heving av bilkjøp, det gjelder antagelig svikt i vitale funksjoner ?