Var på tur i helga.
Bodø Narvik Kiruna Arvidsjaur Bodø.
Model 3 long range RWD.
Avgang Narvik 97% 501km estimert ankomst puoltikasvaara superlader etter 243 km 42%.
På tur opp mot riksgrensen som er lang å bratt falt temperaturen periodevis under 15 minus og forbruket nermet seg 300 wh/km.
Grafen for forbruk falt stadig lenger under beregnet forbruk og inne i Sverige resatte den og sa 30%. Kjørte innom ishotellet i Jukkasjarvi
Så det ble noen ekstra kilometer. Fasit ved laderen ble 267 km og 18%
Forbruk 54 Kw og 203 Wt/km. Vil tro snitt temperaturen ble ca minus 10.
Ladet til 96%. Avstand til Arvidsjaur 297 Km. Bilen beregner ankomst Arvidsjaur til 26%. Abetterrouteplanner sier 24%.
Temperatur mellom minus 6 og minus 15 anslår snitt minus 8.
Fasit annkomst etter 307 km 12% rest brukt 59Kw og forbruk 194 Wh/km.
Vil anslå fart snitt ca 80 km/t og veiforhold hovedsakelig is og hardpakka snø med noe løs snø oppå. Nokian R3 piggfritt.
Tallene fra Arvidsjaur og hjem ble omtrent det samme.
Bodø Narvik Kiruna Arvidsjaur Bodø.
Model 3 long range RWD.
Avgang Narvik 97% 501km estimert ankomst puoltikasvaara superlader etter 243 km 42%.
På tur opp mot riksgrensen som er lang å bratt falt temperaturen periodevis under 15 minus og forbruket nermet seg 300 wh/km.
Grafen for forbruk falt stadig lenger under beregnet forbruk og inne i Sverige resatte den og sa 30%. Kjørte innom ishotellet i Jukkasjarvi
Så det ble noen ekstra kilometer. Fasit ved laderen ble 267 km og 18%
Forbruk 54 Kw og 203 Wt/km. Vil tro snitt temperaturen ble ca minus 10.
Ladet til 96%. Avstand til Arvidsjaur 297 Km. Bilen beregner ankomst Arvidsjaur til 26%. Abetterrouteplanner sier 24%.
Temperatur mellom minus 6 og minus 15 anslår snitt minus 8.
Fasit annkomst etter 307 km 12% rest brukt 59Kw og forbruk 194 Wh/km.
Vil anslå fart snitt ca 80 km/t og veiforhold hovedsakelig is og hardpakka snø med noe løs snø oppå. Nokian R3 piggfritt.
Tallene fra Arvidsjaur og hjem ble omtrent det samme.